Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
snowman119 sa:Hej ta inte bort tätningen då lagrena är permanentsmorda och du riskerar att deformera tätningen. Men kan du inte motstå så Rekommenderar SKF high load slow rotation fett finns i små tuber på exempelvis momentum. Bra bärighet, relativt hög viskositet. Då jag jobbar för SKF så får jag säga att det finns även andra lagerfetter.
snowman119 sa:Tja vill man så kan man köra solidoil ;)
Jag tror snarare att de är smorda för betydligt högre varvtal än vad man åstadkommer vid cykling.marr sa:De flesta lager är snarare permanent osmorda.
Dom är givetvis smorda för att hålla specen , men ett rullningslager behöver inte mycket smörjning för att fungera som det ska.Fältprästen sa:Jag tror snarare att de är smorda för betydligt högre varvtal än vad man åstadkommer vid cykling.marr sa:De flesta lager är snarare permanent osmorda.
Fältprästen sa:Jag tror snarare att de är smorda för betydligt högre varvtal än vad man åstadkommer vid cykling.marr sa:De flesta lager är snarare permanent osmorda.
Bengt-re sa:Fältprästen sa:Jag tror snarare att de är smorda för betydligt högre varvtal än vad man åstadkommer vid cykling.marr sa:De flesta lager är snarare permanent osmorda.
Ja och i snabbgående lager vill man inte ha för mycket fett då det kan rasera lagret snabbt. Cyklar rör sig lagren långsamt på och fettet har en uppgift att hålla borta smuts/fukt/syre så då är det bra med mer fett.