Ville skrev:
-------------------------------------------------------
> Så du menar att de skulle ge oss utövaree
> bättre prylar.
in a word, ja. Om du med "ge" menar utveckla och göra tillgängliga för oss.
>
> Ja, tänk om det kunde bli en "seriös" sport.
> Där man lär ungdommarna att dricka öl är
> farligt men sport är bra.
Jag ser egentligen inte var alkoholkonsumption och idrottsutövande har med varandra att göra. Alkohol är såvitt jag vet katabolt, etc. Den som är seriösast vinner mao. Är det någon som tränar istället för att festa med de andra så kommer han förmodligen uppfattas som tråkig av de andra, men jag tror inte han bryr sig om han vinner.
Sedan skall det tilläggas att det ju är upp till var och en. Det blir ju löjligt när idrottsutövare är förbjudna normala liv för att kunna prestera, då går ju nöjet förlorat, men å andra sidan är ju konkurrensen sådan att vill man vara bäst så får man kämpa för det. Det handlar ju om vad man tycker det är värt.
> Kanske som fri-idrotten
> där man troligen har skador innan man fyller 30
> så att man får sluta emd sin idrott?
Jag tror att det är mer skador inom downhill än inom friidrott. Sedan att downhillare är jävligt mycket hårdare än mesiga friidrottsbrudar är ju en helt annan sak.
> Eller där
> varje millisekund räknas och prestigen och
> pengarna är så stora så att du gäårna kan ta
> droger för att bli bättre?!
Det är ju återigen vad man tycker det är värt. Jag kan inte för allt i världen förstå hur man är funtad om man kan tänka sig att vinna genom fusk, ens i ett VM. Men det finns ju å andra sidan de som fuskar inom barn- och ungdomsidrott. Den siste idioten är tyvärr inte född än, och det har inte så mycket med prestigen att göra som folks dumhet.
>
>
> Näää, jag tillhör nog en av dem få som tycker
> att det komersiella i sporten borde minskas så
> att folk inte glömmer att det faktsitk är en
> sport.
Jag ser det som såhär:
Sport = seriöst
Nöje = roligt
Jag kör downhill för nöjes skull. Men om man kan leva på det, har sponsorer och kör på heltid i VM och WC så tycker jag att man skulle kunna tänka sig en lite mer proffesionell attityd till det hela. Det är ändå ett jobb, och bör tas lika seriöst som vilket annat jobb som helst.