Fingerhandskar till sommaren.

visinho10

Ny medlem
Har nyligen köpt en GT Sanction 2.0 08 , är alltså ny i MTB världen . Letar efter utrustning nu men har lite svårt med att hitta rätt fingerhandskar till sommaren som kommer nu . Någon som har tips på bra handskar ?

Tycker du ska leta reda på en välsorterad butik och prova, våra händer ser väldigt olika ut, och olika fabrikat har rätt olika passform.

För mig funkar Specializeds tunnaste (icke BG) underbart. Hestras klassisk XT sitter också bra, men jag är lite mellan storlekar. Fox funkar, trots många försök i butik, inte bra. Så ge dig ut och prova!

Vet inte om det är jag som har riktiga dasslock, men jag verkar alltid vara tvungen att gå på största storleken av handskar hos alla cykelmärken. Såååå stora händer tycker jag dock inte att jag verkar ha då stl 10 brukar funka för vanliga vinterhandskar.

Jag har foxhandskarna och de är sköna men rätt små i storlekarna, jag har 9 i allt annat jag provat men 10 i dem.

Jag köpte mina billigt på en Endurotävling (motorcyklar alltså) som jag var och jobbade på så de (eller liknande) finns säkert att prova i sådana butiker också om du inte har en bra cykelaffär i närheten.

Mina händer är lite chubbiga och det kan vara svårt att avgöra vilka handskar är rätt i mått . Antar att jag får åka till nån cykel affär här i Linköping för att testa handskarna på plats .

Börja på Haga Cykel. Eller kanske Sportson. Har bara varit på Östra Cykelaffären (heter den så) en gång med två vilda barn, men den verkade ok. Oklart hur mycket kläder han hade. Nellborgs är ju inte så trevligt, men kan ju ha "rätt märke" för dig.

Ta ett varv, prova allt! Lycka till!

Jag eftrlyser en långfingrad sommarhandske som går upp och täcker handleden en aning. Svensjka sommarkvällar kan det ju vara aningens svalkigt. Då skulle man vilja att handsken täckte handleden.

Eller varför inte ett par armvärmare när det börjar bli svalt på kvällen. Verkar sjukt nischat att ha ett par sommarkvällshandskar :)

Eller så tar man i ordentligt så är det bara skönt att det fläktar runt handleden. Det är ett utmärkt ställe att kyla av sig på :)

Freddie L skrev:
-------------------------------------------------------
> Tycker du ska leta reda på en välsorterad butik
> och prova, våra händer ser väldigt olika ut,
> och olika fabrikat har rätt olika passform.

+1

Tjockleken på stoppningen varierar en del också. Jag ogillar handskar med för mycket stoppning och skulle aldrig chansa och köpa handskar på nätet. Undantaget de modeller som jag redan och vet passar mig.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp