Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Immersion sa:Ska försöka hitta fler tester som styrker påståendet att dryfluids oljan är bäst.
heklamama sa:Pfff.. Det där är bara "mono-buttocked kluges".
ALLA vet att det inte finns några genvägar.
För att oljan skall komma åt där den verkligen gör nytta duger enbart "The ShelBroCo Bicycle Chain Cleaning System" :
http://www.sheldonbrown.com/chainclean.html
Oskar sa:Immersion sa:Ska försöka hitta fler tester som styrker påståendet att dryfluids oljan är bäst.
Så att du kan ändra rubriken eller?
glitch sa:Har nån svag minnesbild av någon rätt så torr 20 milare där det började gnissla mot slutet och höll på driva min trött skalle till vansinne :) men överlag gillade jag den.
Skogling sa:Kan man köra squirt lube på frugan? Någon som testat?
Pfaff sa:Kan ni uppnå konsensus nån gång? Vore ju en milstolpe av historiska dimensioner.
Makten sa:Pfaff sa:Kan ni uppnå konsensus nån gång? Vore ju en milstolpe av historiska dimensioner.
Känns som man kan köra med vad fan som helst bara man smörjer tillräckligt ofta och torkar av gunk ordentligt. Jag tycker att Shimanos helt vanliga wet lube är utmärkt eftersom den inte grisar ner hojen; förmodligen för att den är väldigt lättflytande. Men då smörjer jag i stort sett innan varje (skogs)tur. Orka hålla på och leta efter nåt "optimalt" när det funkar med det man har:-)
ForesterGuy sa:Makten sa:Pfaff sa:Kan ni uppnå konsensus nån gång? Vore ju en milstolpe av historiska dimensioner.
Känns som man kan köra med vad fan som helst bara man smörjer tillräckligt ofta och torkar av gunk ordentligt. Jag tycker att Shimanos helt vanliga wet lube är utmärkt eftersom den inte grisar ner hojen; förmodligen för att den är väldigt lättflytande. Men då smörjer jag i stort sett innan varje (skogs)tur. Orka hålla på och leta efter nåt "optimalt" när det funkar med det man har:-)
Du smörjer väl kvällen innan, så att oljan hinner tränga in överallt? Finns det förresten nåt diagram med tid/viskositets-axlar, eller törs man höfta lite?
ForesterGuy sa:Du smörjer väl kvällen innan, så att oljan hinner tränga in överallt? Finns det förresten nåt diagram med tid/viskositets-axlar, eller törs man höfta lite?
ceel sa:ForesterGuy sa:Makten sa:Pfaff sa:Kan ni uppnå konsensus nån gång? Vore ju en milstolpe av historiska dimensioner.
Du smörjer väl kvällen innan, så att oljan hinner tränga in överallt? Finns det förresten nåt diagram med tid/viskositets-axlar, eller törs man höfta lite?
Ja, det var väl det andra diagrammet i tour-testet på förra sidan.
Makten sa:ForesterGuy sa:Du smörjer väl kvällen innan, så att oljan hinner tränga in överallt? Finns det förresten nåt diagram med tid/viskositets-axlar, eller törs man höfta lite?
Om cykeln inte är nytvättat och måste torka först, ja. Men oljan är som sagt lättflytande, så den verkar tränga in väldigt snabbt.
Det är väl anekdotisk bevisföring, men det verkar som att mina drivlinor håller bättre än många andras, så nåt rätt gör jag uppenbarligen:-) Förmodligen bara det att jag smörjer väldigt ofta.
NickPick sa:Squirt lube ger högre drivlineljud och kortare mellan smörjningarna tycker jag.
Kedjor rengjorda i lampoljebad innan och sedan kladdat squirt ett par gånger.
Min Camber gick tex från knäpptyst till konstant "ljud". Renare blir det dock...
Vad är det för vad egentligen?
eketjall sa:Grejen är ju den att ingen är bäst ens vetenskapligt. Någon är bäst på att smörja, någon är bäst på hållbarhet och en tredje är bäst på att hålla kedjan ren. Ah, höll på att glöma. En fjärde är bäst på att vara billigast.
.
Immersion sa:det var väldigt vad alla pratar om squirtlube, måste vara att sverige är ett litet land med inavel och det sprids till alla och till slut tror alla squirtlube är den bästa då så många andra har rekommenderat den. Nej men skämt och sido..vart är alla test som bevisar att squirtlube är något att hänga i julgranen ?
Jag har lärt mig att subjektiva upplevelser av oljor inte riktigt är att lita på... och vissa blir gärna lojala till vissa märken osv.
Hittils har vi bara sett ett vetenskapligt test i tråden vore trevligt om det fanns fler liknande.
eketjall sa:Grejen är ju den att ingen är bäst ens vetenskapligt. Någon är bäst på att smörja, någon är bäst på hållbarhet och en tredje är bäst på att hålla kedjan ren. Ah, höll på att glöma. En fjärde är bäst på att vara billigast.
När man sedan ska kompromissa mellan dessa 4 egenskaper så landar man i alla dessa hundrasjuttioelva olika kedjesmörj som finns på marknaden.
NickPick sa:Immersion sa:det var väldigt vad alla pratar om squirtlube, måste vara att sverige är ett litet land med inavel och det sprids till alla och till slut tror alla squirtlube är den bästa då så många andra har rekommenderat den. Nej men skämt och sido..vart är alla test som bevisar att squirtlube är något att hänga i julgranen ?
Jag har lärt mig att subjektiva upplevelser av oljor inte riktigt är att lita på... och vissa blir gärna lojala till vissa märken osv.
Hittils har vi bara sett ett vetenskapligt test i tråden vore trevligt om det fanns fler liknande.
Väldigt dömande för att nyss, med hjälp av happy lärt sig laga punktering på en cykel(!)...
Squirt kör många proffs. Dom är ju givetvis sponsrade.
Immersion sa:Jag säger inte att min finish line ceramic wet är bästa oljan längre, men kan säga att det var ett stort steg uppåt i upplevd smörjprestand från finish line äldre generation deras gröna wet lube.
+1NLC sa:Life is too short to mess with chain cleaning. Köp en ny och börja från noll.
Fast vill man ha en ren kedja får man ju lov att först tvätta även en ny kedja (eller vissa åtminstone).NLC sa:Life is too short to mess with chain cleaning. Köp en ny och börja från noll.
eketjall sa:Fast vill man ha en ren kedja får man ju lov att först tvätta även en ny kedja (eller vissa åtminstone).NLC sa:Life is too short to mess with chain cleaning. Köp en ny och börja från noll.
Renkedja?eketjall sa:Fast vill man ha en ren kedja får man ju lov att först tvätta även en ny kedja (eller vissa åtminstone).NLC sa:Life is too short to mess with chain cleaning. Köp en ny och börja från noll.
NLC sa:Immersion sa:Jag säger inte att min finish line ceramic wet är bästa oljan längre, men kan säga att det var ett stort steg uppåt i upplevd smörjprestand från finish line äldre generation deras gröna wet lube.
Lite nyfiken var du hittar denna info om olika "generationer" av kedjesmörj från Finish Line. Har de senaste 10 åren kört både Cross Country Wet Lube och Ceramic Wet Lube anser att de har sina olika fördelar - och nackdelar - beroende på användningsområde, men inte upplevt att dessa skulle ha förändrat sig nämnvärt över tid.
ForesterGuy sa:Renkedja?eketjall sa:Fast vill man ha en ren kedja får man ju lov att först tvätta även en ny kedja (eller vissa åtminstone).NLC sa:Life is too short to mess with chain cleaning. Köp en ny och börja från noll.
sant, men har bara haft kedjan på någon vecka och det sitter master link så det borde vara snabbt gjort att rengöra den bara man kommer på en bra metod.NLC sa:eketjall sa:Fast vill man ha en ren kedja får man ju lov att först tvätta även en ny kedja (eller vissa åtminstone).NLC sa:Life is too short to mess with chain cleaning. Köp en ny och börja från noll.
Ja, jo. Men det är ju viss skillnad på potentiell grisighet att tvätta en ny kedja ren från olja och tvätta en använd kedja ren från olja + ANNAT. Tänker jag.
intressant. Ska kolla. TackNickPick sa:Citronsyra plus varmvatten i din tvätt kanske?
I en burk med lampolja har jag kört. Blir dock en fet hinna kvar på kedjan a la avfettning.
Sambal Oelek sa:intressant. Ska kolla. TackNickPick sa:Citronsyra plus varmvatten i din tvätt kanske?
I en burk med lampolja har jag kört. Blir dock en fet hinna kvar på kedjan a la avfettning.
NLC sa:XTR-grå! #winwin