Makten
Aktiv medlem
Försökte någon döda dig idag?
YOLOLOLROFLMAO skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag håller med, det smaklösa är väl att sitta
> och spä ut sitt hat på Facebook och få
> ryggdunkar av pöbeln aka hans facebookvänner.
Så gör väl de flesta, fast det kanske inte råkar handla om just cykelmarodörer;-) "Pöbeln" är alltid alla som inte tycker som man själv, verkar det som.
Och nej, jag är inte oskyldig till sånt själv:-S
> Att vi behöver separata cykelbanor skilda från
> övrig trafik och att många cyklister kör som
> idioter håller jag också med om. Dock tror jag
> den här killen är en "idiot" i trafiken oavsett
> om han sitter på en cykel, i en bil eller ute och
> går med sina barn.
Mycket möjligt, men om historien stämmer så tycker jag ändå inte att han gjorde moraliskt fel. Däremot naturligtvis fel enligt lagen.
Sen kan man undra lite hur blåögd man är om man släpar ut sina små barn på GC-banan (vilket jag förutsätter att "trottoaren" i själva verket var) och tror att de ska kunna få härja fritt.
Nåja. Det kanske blir såhär när den timide och kuvade svensken som vanligen följer Jantelagen, plötsligt inser att den "har rätt". Och då menar jag båda inblandade i leken. Fotgängaren och cyklisten.
-------------------------------------------------------
> Jag håller med, det smaklösa är väl att sitta
> och spä ut sitt hat på Facebook och få
> ryggdunkar av pöbeln aka hans facebookvänner.
Så gör väl de flesta, fast det kanske inte råkar handla om just cykelmarodörer;-) "Pöbeln" är alltid alla som inte tycker som man själv, verkar det som.
Och nej, jag är inte oskyldig till sånt själv:-S
> Att vi behöver separata cykelbanor skilda från
> övrig trafik och att många cyklister kör som
> idioter håller jag också med om. Dock tror jag
> den här killen är en "idiot" i trafiken oavsett
> om han sitter på en cykel, i en bil eller ute och
> går med sina barn.
Mycket möjligt, men om historien stämmer så tycker jag ändå inte att han gjorde moraliskt fel. Däremot naturligtvis fel enligt lagen.
Sen kan man undra lite hur blåögd man är om man släpar ut sina små barn på GC-banan (vilket jag förutsätter att "trottoaren" i själva verket var) och tror att de ska kunna få härja fritt.
Nåja. Det kanske blir såhär när den timide och kuvade svensken som vanligen följer Jantelagen, plötsligt inser att den "har rätt". Och då menar jag båda inblandade i leken. Fotgängaren och cyklisten.