Första skogsturen

j0han

Ny medlem
Första skogsturen
Var ute med min son på lite skogskörning. Jag har en känsla av att det kommer att bli en och annan runda i sommar. :-)

Edit: Ska se om jag får det att funka med alla taggar här...annars får jag väl lägga in en länk.

Senast redigerad av en moderator:
Första skogsturen
JojjeM skrev:
-------------------------------------------------------
> Häftigt. Hur gammal? Han såg pytteliten ut :)
> Mina ungar har nog varit större innan de kunde
> cykla själva.
>
> /Johan

That is not very penguin of him..

ontopic: Men fy va kul!

Första skogsturen
jo, nog lär det bli en och annan runda - han verkar ju ha skitskoj (växlande med dödsskräcken, då)!

För övrigt tror jag det är j0han som utstöter de där ljuden... ;)

Första skogsturen
Skönt att vara liten. Man bara trampade som en idiot överallt. I skogarna där jag växte upp fanns inga stigar, stigar var lyx. Bara trampa trampa trampa. Sweet ju.

Jag plockade bort mina stödhjul igår.

Första skogsturen
j0han skrev:
-------------------------------------------------------
> 3 år...plockade bort stödhjulen för en vecka
> sedan, och då skulle han direkt ut i skogen :-)

Grymt. Jag ska fanken skaffa en micro-mtb åt min systerdotter i sommar . hon är 4 år å rätt vild. hellas nästa.

Första skogsturen
min treåring (okej, 2 år och 11 månader) kan cykla trehjuling, på altanen, inte i terrängen (=gräsmattan). Fan, nu måste man hårdträna henne. Få se, hon behöver nog en lättare cykel, starkare ben, kanske SPD, fler växlar... :-)

Första skogsturen
Har märkt att sen jag plockade bort stödhjulen så har han mer eller mindre slutat bromsa. Så farten brukar bli därefter...börjar starkt överväga knä- och armbågsskydd ;)

Första skogsturen
Igår var min treårng riktigt busig på väg hem från dagis. Ut på gräsmattor, över grushögar, in bakom höga häckar. Tjutandes av skratt och full i bus for han i nerför en lite sluttning rakt in i ett staket. Han glömde helt enkelt av hur man bromsar i glädjeyran. Cykeln föll på sidan och stödhjulet sprack i tusen bitar.

Tror hjärtat på grabben sprack minst lika illa då han insåg att han inte skulle kunna cykla mer den kvällen, eller ens i dag. Tyvärr är han långt ifrån säker nog att cykla utan stödhjul ännu annars vore det ett gyllene tillfälle. Kanske ska testa trots allt i helgen ändå...

Tillbaka
Topp