Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Ni är välkommna att prova en 2 år gammal Float 100RLC monterad på vår Cove Handjob democykel. Märkbart mindre flex än de flesta lättare gafflar. Luft dämpare som känns som en stålfjäder. Det ryktas att kronan är lite styvare än deras Vanilla gafflar och det är ingen dåligt jamförelse.
Cykeln var i Åre förra veckan, men står nu på Dr. Spoke i Stockholm.
Jag var där igår för att göra lite efter-Åre Thomson inventering och en kille frågade hur mycket jag skulle ta för den. Jag har inte tänkt så värst mycket på det - vad tycks?
Hojen ser kalasfin ut, är dock bara intresserad av att känna lite på FOXén håller på att knåpa ihop en egen hoj (Gary Fisher Supercaliber 29-ram) o tror det kommer bli en 100 mm´s Räv där framme. Kommer hojen att finnas på Dr Spoke lördag fm, och får jag provhoja den fastän jag bara är intresserad av gaffeln, det kan ju dock bli ett gaffelköp...?
Supercaliber 29er? Fox gafflar fungerar bara med 26" hjul. Marzocchi Marathon/MXR eller White Bros Cycling Big Wheel 29" är det enda dämpargafflar som jag känner till som fungerar med 29" hjul.
Jag har ingen lämplig gaffel att sälja (bara Maverick DUC 32 och en 888R som blev över) men du är välkommen att prova olika märken och modeller som jag har på demohojarna. Float 100RLC som finns på Handjob democykeln är inte världens fräschaste exempel, men du är välkommen att prova den om du vill. Har också en 2004 Marathon SL på en annan demohoj som går att prova vid behov. Kolla också på demohojarna på Cykloteket. Prova ett antal olika 100mm gafflar för att få en uppfattning av vilken kombination av styrka/vikt/pris/känsla fungerar bäst för dig.