Fråga till Happystaben: Varför skapade ni happyeride?

Det här handlar bara om tid, det tar alltid ett tag innan ny teknik blir accepterad. Ni kommer väl ihåg t.ex när häst och vagn byttes ut mot bil eller när årorna byttes ut mot båtmotorer eller grammofonskivan mot cdskivan osv. Sen kommer det alltid finnas en grupp som bejakar och håller fast vid det gamla och det är helt ok för var och en blir salig på sin egen tro men utvecklingen går inte att stoppa. Det finns mer likheter mellan analoga cyklar och elcyklar än det finns olikheter så alla cyklister bör kunna husera här.

Men nu när managementet erkänt att Happyeride var dumt och fel och sjukdomsinsikten är nådd, då är det väl bara att stänga ner, trycka på knappen direkt.

Oppps sa:
Det här handlar bara om tid, det tar alltid ett tag innan ny teknik blir accepterad. Ni kommer väl ihåg t.ex när häst och vagn byttes ut mot bil eller när årorna byttes ut mot båtmotorer eller grammofonskivan mot cdskivan osv. Sen kommer det alltid finnas en grupp som bejakar och håller fast vid det gamla och det är helt ok för var och en blir salig på sin egen tro men utvecklingen går inte att stoppa. Det finns mer likheter mellan analoga cyklar och elcyklar än det finns olikheter så alla cyklister bör kunna husera här.

Ja precis, kommer ihåg hur jäkla jobbigt det var när vi motorister blev alldeles utmobbade av kuskarna när vi bittert försökte hänga kvar på häst och vagn forat. De där rabiata bakåtsträvarna försökte till och med få oss att OT-märka våra trådar.

jonte987 sa:
Tompot sa:
marr sa:

Anledningen till att HappyEride skapades var att redaktionen på HappyRide inte ville konfrontera den lilla men väldigt högljudda skara av mobbare som konsekvent ser till att paja och spåra ur varenda tråd på HappyRide som handlar om elcyklar. Denna konflikträdsla ledde till att man istället skickade ut de mobbade ut så de fick sig ett eget forum.

Tyvärr kan man inte säga att detta är ett taktiskt drag, någonstans.

Webforumdöden är ett etablerat begrepp sedan Facebook tog över forumfunktionen på hela internet. Att i det läget inte bejaka de få kvarvarande läsarna med ett visst subintresse i ett etablerat webforum är bortom min förmåga att förstå. Ännu mer obegripligt blir det att skicka ut dem i ett helt eget nystartart webforum. Att bygga nya webforum 2008 kan jag förstå men 2018?

Det rätta hade varit att visa att alla cyklister är välkomna på ett cykelforum. Att moderera bort mobbarna. Det är nog tyvärr för sent för det nu.

Det är inte försent. Ta bort eride och klargör läget.
Märk [EL], [MTB], [LVG] etc.
Då blir det inte mer mobbning än happy-normalt (Vilket ibland verkar ligga närmare åtal än vardagsrum)

Varken front- eller back-enden på den här sidan har nån kärlek så det behövs både en bättre utvecklare samt en kompetent UI-designer för att styra upp det.

El-cyklar är cykelvärldens motsvarighet till spelbolagsreklam, irriterande och det blir bara mer och mer.

Erik O sa:
Oppps sa:

Ja precis, kommer ihåg hur jäkla jobbigt det var när vi motorister blev alldeles utmobbade av kuskarna när vi bittert försökte hänga kvar på häst och vagn forat. De där rabiata bakåtsträvarna försökte till och med få oss att OT-märka våra trådar.

QFT

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/...Kofu4rBZZWLTli0Tmr7y91J5IimF2uAEncLKtS0nxTs-P

Oppps sa:

Å andra sidan handlar det inte om acceptans av ny teknik i samhället utan prat på ett entusiastforum där likasinnade diskuterar ett intresse. Av samma anledning diskuteras inte senaste elbilarna i tidningen Bike eller senaste hästskorna i Hifi & Musik. Så jag tycker ditt försök både till humor och parallell haltar lite.

Martin_Akesson sa:
Så länge diskussionen inte handlar om uppmaningar till direkta olagligheter så ryms diskussionen även på vanliga Happy. Skulle dagens elcyklar klassas annorlunda i framtiden så skulle en OT (Off-Topic) markering i trådrubriken möjligen vara ett krav.

Är det något mer ni undrar över så är det bara att fråga på! Jag ska strax poppa lite popcorn :)
I forumreglerna står det att "rena olagligheter är förbjudna", men du skriver ovan att det är "uppmaningar till direkta olagligheter".
Vad gäller egentligen? Det är stor skillnad på de två formuleringarna.

Martin_Akesson sa:
Trafiken på HappyEride har inte tagit fart som vi önskat och den infekterade diskussionen finns fortfarande kvar på Happyride.
Då är det väl bara att flytta dessa diskussioner till HappyEride, så att det blir lite fart där och lugnare här.

Det är kanske läge att skita i att kommentera en del trådar då. Tiden som blir över kan man ju använda för att hitta ett forum där man kan argumentera för att e-mtb inte skall ha en krona i bidrag någonsin. Hobby skall få kosta. Miljövänlig transport som tar mindre plats kan man sponsra lite med skattemedel. Det behövs ingen e-mtb för att pendla. Granska gärna redovisningen av försäljningen lite extra så det inte smyger in e-mtb i skattefinansierade åtgärder. Elcyklar är bra för samhället. E-mtb är bra för vissa individer och handlare. Mobbade jag och hatade nu eller är det bara sant? Om inte, varför?

Fältprästen sa:
Martin_Akesson sa:
Trafiken på HappyEride har inte tagit fart som vi önskat och den infekterade diskussionen finns fortfarande kvar på Happyride.
Då är det väl bara att flytta dessa diskussioner till HappyEride, så att det blir lite fart där och lugnare här.
+1
Verkar rätt naivt att tro att det skulle lösa sig av sig själv. Lite aktiv moderering så hade båda "problemen" varit lösta.

ooms sa:
Fältprästen sa:
Martin_Akesson sa:
+1
Verkar rätt naivt att tro att det skulle lösa sig av sig själv. Lite aktiv moderering så hade båda "problemen" varit lösta.

Jag håller med till 100% men happy är uppenbarligen fel forum för det.

ooms sa:
Fältprästen sa:
Martin_Akesson sa:
+1
+2 Ett märkligt resonemang. Man försökte inte ens.

Tyvärr verkar moderatorerna ha inställningen att det är vuxna människor på Happy. Är snarare ett under att dom inte släcker ner och går hem.

Jag har lite svårt för elcyklar, framförallt e-MTB, men efter allt malande i tråd efter tråd av elcykelhatarna så är jag mest trött på dom. Hata är lite missbrukat nuförtiden, och ofta av de som gärna tar på sig offerkoftan, men i det här fallet känns det berättigat.

En del sansade som påpekar problem med, framförallt, e-MTB är sin sak, men dom som maler på i tråd efter tråd, något har gått fel där.

jag är tacksam för alla envisa som orkar skriva i tråd efter tråd. el-mtb hör hemma på crossbanor och crossforum. att det finns ett "hat" mot pendlingselcyklar är en klockren halmgubbe.

freddag sa:
jag är tacksam för alla envisa som orkar skriva i tråd efter tråd. el-mtb hör hemma på crossbanor och crossforum. att det finns ett "hat" mot pendlingselcyklar är en klockren halmgubbe.

Jag ger snart upp. Om till och med happyrides ledning tycker att det här är en bra väg att gå får man väl ge sig. Forumet blir bara sämre och sämre. Den magiska och annorlunda energin håller på att försvinna. Nästan alla gamla rävar är antingen borta eller irriterade. E-mtb trollarna är hala, de svarar inte på det som är väsentligt utan plockar lite här och där tills alla motståndare kan kallas hatare och de är missförstådda offer. Jag tror jag siktar på att komma sist i SSSM istället för att slösa mer tid på skittrådarna. Man skall bli glad när man är ledig, inte frustrerad. Man får fortsätta på landsväg och grus när skogscykling så småningom blir helt förbjudet.

Hasse#7 sa:
freddag sa:

Jag ger snart upp. Om till och med happyrides ledning tycker att det här är en bra väg att gå får man väl ge sig. Forumet blir bara sämre och sämre. Den magiska och annorlunda energin håller på att försvinna. Nästan alla gamla rävar är antingen borta eller irriterade. E-mtb trollarna är hala, de svarar inte på det som är väsentligt utan plockar lite här och där tills alla motståndare kan kallas hatare och de är missförstådda offer. Jag tror jag siktar på att komma sist i SSSM istället för att slösa mer tid på skittrådarna. Man skall bli glad när man är ledig, inte frustrerad. Man får fortsätta på landsväg och grus när skogscykling så småningom blir helt förbjudet.

Jag upplever det precis tvärtom. Att forumet är svämmar över av elcykelhat som gör att massor av elcykeltrådar hålls levande och ständigt ligger på förstasidan, trots att de är ganska få jämfört med resten. Det är en liten skara idoter som tror sig föra allas talan när de leker poliser.

Nuvarande elcykelgrälet påminner mycket om hur happy var för några år sedan när det diskuterades politik. Gräl, troll och tjafs i var och varannan tråd. Förbudet mot politik var ett stort lyft.

Om Happy hade gjort något bra av happyeride hade vi nog sluppit det här. Trådar som helt handlar om el kunde flyttats dit och allt tjafs skulle försvinna.

Tyvärr verkar man inte vilja gå den vägen.

Makten sa:
Hasse#7 sa:
freddag sa:

Jag upplever det precis tvärtom. Att forumet är svämmar över av elcykelhat som gör att massor av elcykeltrådar hålls levande och ständigt ligger på förstasidan, trots att de är ganska få jämfört med resten. Det är en liten skara idoter som tror sig föra allas talan när de leker poliser.

Forumet förföll kraftigt även vid ett annat tillfälle. Det går att hitta datumet.

Hasse#7 sa:
....
Jag tror jag siktar på att komma sist i SSSM istället för att slösa mer tid på skittrådarna. Man skall bli glad när man är ledig, inte frustrerad. Man får fortsätta på landsväg och grus när skogscykling så småningom blir helt förbjudet.

+1 jag har börjat med terränglöpning istället för mtb, riktigt avkopplande mentalt att slippa få skäll på var och varannan runda

Hoppas att Happy ska inte överspolas av ännu mer elcyklister som skriker hat och försöker sprida tvedräkt för det är jävla tröttsamt. Det funkar hos mig också tvärtom; när man tvångmatas blir maten ju inte god längre, man blir mätt, illamående, kräktsfärdigt, får huvudvärk och blir bajsnödig. Så bajsnödig att man måste skita och då helst på tvångmataren.

Har skrivit för några år sen mycket på några utländska rescykelforum (typ världcyklist forum) tills elcyklisten gjorde sin entré. Många diskussioner följde för elcyklarna används bara för pendling och det har ju ingenting med resa, äventyr och cyklavärldenrunt att göra. Elcyklister började skrika att 'vi' på forum hatade dem och att 'vi' försökte knuffa bort dem, moderaterna bestämde för fredens skull att en elcyklist är också en typ av cyklist (dem behöver motor, sladd och el men okej, cykeln har också pedaler) och det var slutet av forum. Det kom alltmer elcyklister som bara frågade tips om elcyklar för pendling och tråd efter tråd handlade om elcykelsnack. Så många trevliga forumanvändare slutade skriva, inga RR längre, inga hur-cyklar-man-världen-runt-tips, inga äventyrbilder längre, bara elcykelskit om motor, försäkring, lås och regler/lag. Jag slutade också där, helt klart för jag är en cyklist och vill/behöves ingen motor på cykeln, det skulle inte heller gå när man långcyklar som jag gör (med fatbike&tält i fjäll och skog).

Om jag kollar nu Happy, har dem första tre trådarna samma tråkiga ämnet: elcyklar, regler, icke-trevliga diskussioner, elcyklister som kastar skit och moderaters som är för fega att ta ansvar. Kanske det är samma eltroll som startar eltråd efter eltråd, men det är för fan jävla tröttsamt. Så ja, jag hoppas att de tjatiga hat-elcyklisterna knuffas bort, har helt nog av dem.

Och jo, jag skriver lite konstigt för det svenska knäckebrödspråket är inte mitt moderspråk. Kanske jag bor ha det som underskrift :)

Yonna sa:
Hoppas att Happy ska inte överspolas av ännu mer elcyklister som skriker hat och försöker sprida tvedräkt för det är jävla tröttsamt. Det funkar hos mig också tvärtom; när man tvångmatas blir maten ju inte god längre, man blir mätt, illamående, kräktsfärdigt, får huvudvärk och blir bajsnödig. Så bajsnödig att man måste skita och då helst på tvångmataren.

Har skrivit för några år sen mycket på några utländska rescykelforum (typ världcyklist forum) tills elcyklisten gjorde sin entré. Många diskussioner följde för elcyklarna används bara för pendling och det har ju ingenting med resa, äventyr och cyklavärldenrunt att göra. Elcyklister började skrika att 'vi' på forum hatade dem och att 'vi' försökte knuffa bort dem, moderaterna bestämde för fredens skull att en elcyklist är också en typ av cyklist (dem behöver motor, sladd och el men okej, cykeln har också pedaler) och det var slutet av forum. Det kom alltmer elcyklister som bara frågade tips om elcyklar för pendling och tråd efter tråd handlade om elcykelsnack. Så många trevliga forumanvändare slutade skriva, inga RR längre, inga hur-cyklar-man-världen-runt-tips, inga äventyrbilder längre, bara elcykelskit om motor, försäkring, lås och regler/lag. Jag slutade också där, helt klart för jag är en cyklist och vill/behöves ingen motor på cykeln, det skulle inte heller gå när man långcyklar som jag gör (med fatbike&tält i fjäll och skog).

Om jag kollar nu Happy, har dem första tre trådarna samma tråkiga ämnet: elcyklar, regler, icke-trevliga diskussioner, elcyklister som kastar skit och moderaters som är för fega att ta ansvar. Kanske det är samma eltroll som startar eltråd efter eltråd, men det är för fan jävla tröttsamt. Så ja, jag hoppas att de tjatiga hat-elcyklisterna knuffas bort, har helt nog av dem.

Och jo, jag skriver lite konstigt för det svenska knäckebrödspråket är inte mitt moderspråk. Kanske jag bor ha det som underskrift :)
Du skriver bra, både språkligt och innehållsmässigt.

Tråkigt Yonna. Men risken är att du får rätt. Ingenting lever för evigt, inte heller happy. Jag har också varit med om forumdöd pga helt onödig och kass ändring av forumet. Det var innan dess ett stort och levande forum.
Men man får vara glad för den tid som varit iaf. Kunskaperna om precis allt samt alla trevliga irl-cyklister man stött på genom åren.

Yonna sa:
Så många trevliga forumanvändare slutade skriva, inga RR längre, inga hur-cyklar-man-världen-runt-tips, inga äventyrbilder längre, bara elcykelskit om motor, försäkring, lås och regler/lag.

Hur menar du att elcyklisterna hindrar dig från att skriva trådar som inte handlar om elcyklar? Varför är det så många som känner sig tvungna att läsa och kommentera trådar om saker man hatar? Fattar inte.
Elcykeltrådarna hade sjunkit som stenar om det inte vore för elcykelhatarna. Det är ju de som håller dem vid liv. Inte elcyklisterna.

Makten sa:
Hasse#7 sa:
freddag sa:

För fortsatta diskussioner vill jag veta exakt om du kallade mig idiot och låtsaspolis? Ja eller nej? Jag skiter i vad du tycker och säger, men jag vill veta nivån eftersom du kan säga precis vad som helst och sedan hävda motsatsen.

Makten sa:
Yonna sa:
Så många trevliga forumanvändare slutade skriva, inga RR längre, inga hur-cyklar-man-världen-runt-tips, inga äventyrbilder längre, bara elcykelskit om motor, försäkring, lås och regler/lag.

Hur menar du att elcyklisterna hindrar dig från att skriva trådar som inte handlar om elcyklar? Varför är det så många som känner sig tvungna att läsa och kommentera trådar om saker man hatar? Fattar inte.
Elcykeltrådarna hade sjunkit som stenar om det inte vore för elcykelhatarna. Det är ju de som håller dem vid liv. Inte elcyklisterna.

Ja precis, haha . Jag har svårt att låta bli att skratta.

Folk som klagar har svårt inse att det e dom som hållit trådarna aktiva . Trots det säger dom ändå att hur möjligt att elcyklister håller sig aktiva o skapat flera användarna.

Folk som har en svart vit värld föreställning, klarar inte se sig själv i speglet o ta en större bild på det hela.

Makten sa:
Yonna sa:

Om det finns inte längre en trevligt stämning på ett forum (eller pub, klassrum .. var som helst) och forums ämne resa-på-cykel ändrar till elcykelpendling och det finns bara få som är intresserat av att dela RR/erfarenhet längre då slutar man ju skriva/prata. Typ, man kan inte diskutera hundar på ett hundforum som bara älskar katter.

Att dela forum gick inte för elcykeltrådar överspolades forumet och man blir lite spyfärdigt av alla skit/tjafs. Det är inte kul att tvångmatas hela tiden med "köp en ebike, det är lättare, bättre, ingen svett, inte längre trött, det går fortare, snabbare, snabbast, varför trampcyklar ni fortfarande, det är ju gammaldags, dum, omodern etcetc". Och det hade inte alls med forums uppsatt (cykla-världen-runt) att göra.
Att forumanvändare gärna ville behålla deras trevliga forum och försvara dem i skittrådar som "ni elcykelhatare vill knuffa bort oss" är ju också helt klart. Förstås får man svara när nån kastar skit på dem. Tyckte också att modaratorna var skyldiga i det hela, jo jag förstår att e-bikes är framtiden så där kommer pengar ifrån (reklam/sponsorpengar etc) men då får man ju säga ärligt hur det är.

Yonna sa:
Makten sa:
Yonna sa:

Om det finns inte längre en trevligt stämning på ett forum (eller pub, klassrum .. var som helst) och forums ämne resa-på-cykel ändrar till elcykelpendling och det finns bara få som är intresserat av att dela RR/erfarenhet längre då slutar man ju skriva/prata. Typ, man kan inte diskutera hundar på ett hundforum som bara älskar katter.

Att dela forum gick inte för elcykeltrådar överspolades forumet och man blir lite spyfärdigt av alla skit/tjafs. Det är inte kul att tvångmatas hela tiden med "köp en ebike, det är lättare, bättre, ingen svett, inte längre trött, det går fortare, snabbare, snabbast, varför trampcyklar ni fortfarande, det är ju gammaldags, dum, omodern etcetc". Och det hade inte alls med forums uppsatt (cykla-världen-runt) att göra.
Att forumanvändare gärna ville behålla deras trevliga forum och försvara dem i skittrådar som "ni elcykelhatare vill knuffa bort oss" är ju också helt klart. Förstås får man svara när nån kastar skit på dem. Tyckte också att modaratorna var skyldiga i det hela, jo jag förstår att e-bikes är framtiden så där kommer pengar ifrån (reklam/sponsorpengar etc) men då får man ju säga ärligt hur det är.

Om bara elcykelmotståndare kunde hysa lite större respekt för människor som vill cykla på ett annat sätt än dem, skulle samma personer sedan slippa klaga på att det blir så dålig stämning.

jonte987 sa:
Tarkaz sa:
jonte987 sa:
Tarkaz sa:
Jag äger både en lvg hoj och en elmtb ska jag då hänga på båda forumen när jag söker efter svar som passar bägge?

Hur gör du med andra ämnen som huserar på olika forum?

Gör som alla andra skriver OT och frågar. Får man inget vettigt svar går jag till reddit.

Jaså, det låter inte så lyckat. Själv vänder jag mig till det forum som huserar den expertise jag behöver.
Tror du jag ställer frågor om mtb på stackoverflow?
Var ska man annars ställa frågor kring hur man lämpligast kodar om styrningen av motorn för eldriften?!

Hasse#7 sa:
För fortsatta diskussioner vill jag veta exakt om du kallade mig idiot och låtsaspolis? Ja eller nej? Jag skiter i vad du tycker och säger, men jag vill veta nivån eftersom du kan säga precis vad som helst och sedan hävda motsatsen.

Läs inlägget så ser du att jag inte nämnt ditt namn. Det är svar på din fråga. Om du vill ta åt dig, så varsågod. Du avgör nog enklast själv om du är en av dem som bara måste gå in i VARJE tråd där elcyklar diskuteras och kommentera att det är olagligt, och så vidare.

Makten sa:
Hasse#7 sa:

Läs inlägget så ser du att jag inte nämnt ditt namn. Det är svar på din fråga. Om du vill ta åt dig, så varsågod. Du avgör nog enklast själv om du är en av dem som bara måste gå in i VARJE tråd där elcyklar diskuteras och kommentera att det är olagligt, och så vidare.

Jag frågade inte mig, jag frågade dig.

Hasse#7 sa:
Jag frågade inte mig, jag frågade dig.
Om du är läskunnig så ser du att det ingenstans i inlägget står att du är låtsaspolis eller idot. Om du "skiter i vad jag tycker och säger" förstår jag inte varför du ens frågar.

Nu får elcykelmotståndarna ta och skärpa till sig, snart är det bara 4 elcykeltrådar på 1a-sidan!
Börjar motståndet vackla? Håll grytan kokande!

Martin_Akesson sa:
"Varför skapade ni happyeride?" Väldigt bra fråga, såhär efter en tid och lite eftertanke så frågar vi oss ibland samma sak, VARFÖR?
Grundtanken var att skapa något nytt som inte riktigt fick en bra plats på vanliga Happy. Visst fanns en viss tanke om en ev. möjlighet att hitta samarbetspartner som är intresserade av enbart Elcyklister. En stor anledning var dock att diskussionen kring elcykling lätt blev infekterad, varför en fristad i form av HappyEride.se kunde vara en lösning på problemet. Såhär i efterhand så är vi inte helt säkra på om vi tog rätt beslut, så är det ibland. Trafiken på HappyEride har inte tagit fart som vi önskat och den infekterade diskussionen finns fortfarande kvar på Happyride.

Den som faktiskt lusläst forumreglerna kan läsa "Är du speciellt intresserad av elcyklar får du gärna ÄVEN besöka vår systersajt HappyEride.se". Det är alltså helt ok att prata elcyklar på Happyride även om en del verkar tro motsatsen. Många gånger innefattar även diskussionerna både sådant som är direkt kopplat till elcyklar och övrigt, väldigt svårt att dra en tydlig gräns. Samtidigt som många diskussioner kring elcykling och elcyklar även berör vanliga analoga cyklister.

Vill folk diskutera elcyklar så kommer vi inte automatiskt hänvisa dom till HappyEride, möjligen tipsa om det är uppenbart att den sidan är ny för dom.

Så länge diskussionen inte handlar om uppmaningar till direkta olagligheter så ryms diskussionen även på vanliga Happy. Skulle dagens elcyklar klassas annorlunda i framtiden så skulle en OT (Off-Topic) markering i trådrubriken möjligen vara ett krav.

Är det något mer ni undrar över så är det bara att fråga på! Jag ska strax poppa lite popcorn :)
Men här tycker jag inte att ni moderatorer är konsekvent. Jag kan ha missat det men jag har inte en enda gång se att ni går in i en tråd gällande någon form av elcykling och styrt upp olagligheter. Finns många exempel på frågor och svar gällande trimning av elcyklar, något som ju då gör fordonet olagligt eftersom det aldrig handlar om att använda fordonet på avlyst bana.
Just detta är 1 av 2 huvudorsaker till den schism som finns här. Den 2:a är e-MTB i terrängen som dock är mer oklar.
Om det nu inte är tillåtet att med uppmaningar till olagligheter varför modereras aldrig trimning av elcyklar?

250w elcyklar för att färdas på väg är säkert ett ypperligt val för många men trimning är det inte.

Kanske moderatorerna är rejält trötta på allt gnäll? Finns många gubbar här som helt enkelt gillar att gnälla, sen drar dom till med att det är för att det pratas om trimning som dom gnäller om dom tvingas motivera sitt gnäll.

sparhawk sa:
Om det nu inte är tillåtet att med uppmaningar till olagligheter varför modereras aldrig trimning av elcyklar?
För att det aldrig handlar om uppmaningar, utan frågor. Att trimma en elcykel är heller inte olagligt.

Makten sa:
sparhawk sa:
För att det aldrig handlar om uppmaningar, utan frågor. Att trimma en elcykel är heller inte olagligt.
Ja visst, plocka ut min sammanfattning av resonemanget. Utelämna det jag skriver om att det inte handlar om användning på avlyst bana, underförstått att det är tänkt för tex pendling, e-MTB eller dylikt.
Resonemanget brukar vara att man vill ha hjälp med hur man gör för att få tex 750 w istället rör 250 w för att de ska kunna cykla uppför/pendla etc på ett bra sätt i uppförsbackar. Svarar man då att ”gör så här” så handlar det inte om lagliga elcyklar längre.

Makten sa:
sparhawk sa:
Enl forumreglerna är "olagligheter" förbjudna. Man får väl gissa att det avses att diskutera olagligheter. Men om det är "uppmaning till olagligheter" som är förbjudet så finns det sådana exempel också. Senast idag anmälde jag ett inlägg där det uppmanades att "släng på så mycket effekt du behöver, och ta böterna om du har oturen att bli stoppad". Men än verkar inget ha hänt, så man får väl anta att happystaben tycker det är ok trots de forumregler de satt upp. Oerhört svagt, de imponerar inte. Snart har vi väl Flashback här.

Tillbaka
Topp