Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
ulfalf sa:Är det verkligen så att det viktigaste för forumet är annonsintäkter?
tomasis sa:Mångfalden vinner!
Luthman Photography sa:ulfalf sa:Är det verkligen så att det viktigaste för forumet är annonsintäkter?
Om du betalar för att driva ett internetforum utan att vara någon form av filantrop så är det nog en ganska substantiell del av affärsplanen ja.
Skulle du fortsätta jobba om du inte fick lön?
ulfalf sa:Luthman Photography sa:ulfalf sa:Är det verkligen så att det viktigaste för forumet är annonsintäkter?
Om du betalar för att driva ett internetforum utan att vara någon form av filantrop så är det nog en ganska substantiell del av affärsplanen ja.
Ska nog förtydliga funderingen lite. Om man bortser från inkomster från annonsförsäljning som är nödvändiga för driften, är huvudsyftet med sajten att göra så att någon får mat på bordet och pengar till hyran eller är det att skapa ett forum för likasinnade (fårskallar?)? Eller är det/har det blivit en kombination?
ulfalf sa:Luthman Photography sa:ulfalf sa:Är det verkligen så att det viktigaste för forumet är annonsintäkter?
Ska nog förtydliga funderingen lite. Om man bortser från inkomster från annonsförsäljning som är nödvändiga för driften, är huvudsyftet med sajten att göra så att någon får mat på bordet och pengar till hyran eller är det att skapa ett forum för likasinnade (fårskallar?)? Eller är det/har det blivit en kombination?
Erik O sa:Oj, mycket kloka saker från H. nu.
Hade också önskat att happyride skulle kunna problematisera elcyklandet i skog med grund i allemansrätten och risken med att definiera ett motorfordon som cykel. Men med tanke på det tydliga ställningstagandet mot Naturvårdsverkets linje på happyEride är det kanske så inte troligt.
Martin_Akesson sa:Erik O sa:Hade också önskat att happyride skulle kunna problematisera elcyklandet i skog med grund i allemansrätten och risken med att definiera ett motorfordon som cykel. Men med tanke på det tydliga ställningstagandet mot Naturvårdsverkets linje på happyEride är det kanske så inte troligt.
Tolkningar som görs är inte helt enkla och den artikel som finns på HappyEride är inget officiellt svar från Happyride/HappyEride. Om någon skribent vill lyfta frågan ur en annan synvinkel så är det intressant och välkommet.
Martin_Akesson sa:...och att vi ska försöka flytta elcykeldiskussionerna till Happy-E. Att flytta en enskild forumtråd från Happy till Happy-E går inte, det som måste göras i sånt fall är att man stänger ner tråden på Happy och ber trådskaparen att starta på nytt på Happy-E.
42Hz sa:storfiskarn sa:Fan va jag saknar happymtb.org.
Jag har kvar klibborna! ;)
h.g.j sa:Martin_Akesson sa:...och att vi ska försöka flytta elcykeldiskussionerna till Happy-E. Att flytta en enskild forumtråd från Happy till Happy-E går inte, det som måste göras i sånt fall är att man stänger ner tråden på Happy och ber trådskaparen att starta på nytt på Happy-E.
Omöjligt bör det ju inte vara tekniskt även om det givetvis innebär jobb. Den enklaste lösningen skulle väl vara att i bakgrunden ha ett forum med två kategorier (Happyride och happyEride) och sedan låta respektive domän använda "sin" kategori som rot. Det skulle ju även lösa användardatabasen.
Martin_Akesson sa:Erik O sa:Oj, mycket kloka saker från H. nu.
Hade också önskat att happyride skulle kunna problematisera elcyklandet i skog med grund i allemansrätten och risken med att definiera ett motorfordon som cykel. Men med tanke på det tydliga ställningstagandet mot Naturvårdsverkets linje på happyEride är det kanske så inte troligt.
Tolkningar som görs är inte helt enkla och den artikel som finns på HappyEride är inget officiellt svar från Happyride/HappyEride. Om någon skribent vill lyfta frågan ur en annan synvinkel så är det intressant och välkommet.
H. sa:Martin_Akesson sa:Erik O sa:Oj, mycket kloka saker från H. nu.
Jag efterfrågade inte en tolkning. Jag bad om ett ställningstagande. Precis som bolag som vill visa att de tror på vissa saker kan göra aktiva val. Jag ber Happy att göra wtt officiellt ställningstagande att följa NVV rekommendationer/tolkning kring hur elcyklar får användas tills frågan avgjorts i domstol. Det är ett etiskt bra alternativ som bejakar den befogade oro som finns hos många som cyklar MTB utan att för den saken fördöma varken elcyklar eller elcyklister.
tmalm sa:H. sa:Martin_Akesson sa:Erik O sa:Oj, mycket kloka saker från H. nu.
Jag efterfrågade inte en tolkning. Jag bad om ett ställningstagande. Precis som bolag som vill visa att de tror på vissa saker kan göra aktiva val. Jag ber Happy att göra wtt officiellt ställningstagande att följa NVV rekommendationer/tolkning kring hur elcyklar får användas tills frågan avgjorts i domstol. Det är ett etiskt bra alternativ som bejakar den befogade oro som finns hos många som cyklar MTB utan att för den saken fördöma varken elcyklar eller elcyklister.
+1
/T
+ 3Raggamuffin sa:tmalm sa:H. sa:Martin_Akesson sa:Erik O sa:Oj, mycket kloka saker från H. nu.
+1
/T
+2
Aron sa:Jag måste erkänna att jag tycker stora delar av den här diskussionen är väldigt märklig.
Om det nu finns en oro för att el-mtb kan påverka tillgängligheten för oss stigcyklister så måste vi ju kunna diskutera ämnet på vårt cykelforum? Allt annat vore befängt. "Problemet" försvinner ju inte för att locket läggs på eller att det förvisas till någon slags skamvrå.
Att det blir krig varje gång ämnet kommer upp handlar i första hand om de rabiata tokstollar som grävt ner sig på bägge sidor. Om man lät bli att svara skulle trådarna sjunka som en sten.
När jag ändå ventilerar vill jag också påminna om att det finns en part i detta som helt går under radarn. Cykelindustrin. El-mtb är inget som cyklisterna har efterfrågat. Det är ett konstruerat behov som uppkommit för att kunna nå nya målgrupper. Tar dessa tillverkare något som helst slags ansvar för hur deras produkter kan påverka tillgängligheten? Nej, man kränger på och hoppas på det bästa.
Den som är ärlig i sitt uppsåt med att man ogillar el-mtb kanske ska fundera på hur man kan påverka cykeltillverkarna till att ta något slags ansvar för hur deras produkter används? Eller så kan man fortsätta rasa på Happy och begära mer moderering, mer kategorier osv i någon slags naiv förhoppning om att det som inte syns inte finns.
Aron sa:Jag måste erkänna att jag tycker stora delar av den här diskussionen är väldigt märklig.
Om det nu finns en oro för att el-mtb kan påverka tillgängligheten för oss stigcyklister så måste vi ju kunna diskutera ämnet på vårt cykelforum? Allt annat vore befängt. "Problemet" försvinner ju inte för att locket läggs på eller att det förvisas till någon slags skamvrå.
Att det blir krig varje gång ämnet kommer upp handlar i första hand om de rabiata tokstollar som grävt ner sig på bägge sidor. Om man lät bli att svara skulle trådarna sjunka som en sten.
När jag ändå ventilerar vill jag också påminna om att det finns en part i detta som helt går under radarn. Cykelindustrin. El-mtb är inget som cyklisterna har efterfrågat. Det är ett konstruerat behov som uppkommit för att kunna nå nya målgrupper. Tar dessa tillverkare något som helst slags ansvar för hur deras produkter kan påverka tillgängligheten? Nej, man kränger på och hoppas på det bästa.
Den som är ärlig i sitt uppsåt med att man ogillar el-mtb kanske ska fundera på hur man kan påverka cykeltillverkarna till att ta något slags ansvar för hur deras produkter används? Eller så kan man fortsätta rasa på Happy och begära mer moderering, mer kategorier osv i någon slags naiv förhoppning om att det som inte syns inte finns.
Luthman Photography sa:Men är inte stora delar av happy märkligt oavsett vad som diskuteras?
s sa:Nja, nu har du allt missförstått det hela. Tror inte att någon av elcykelmotståndarna skulle ha det minsta emot att diskutera problemen kring elcyklar. Det är alla trådar kring trimning, elektrifiering, elcykelspecifika delar etc i kombination med elcyklisternas annorlunda syn på cykling som sticker i ögonen. Att flytta på de trådarna hindrar ju inte att man diskuterar de negativa effekterna av elcyklarna här.
Aron sa:Luthman Photography sa:Men är inte stora delar av happy märkligt oavsett vad som diskuteras?
Happy är som en cirkus. Ibland magiskt. Ibland sorgligt. Luktar cirkusprinsessa och hästpiss om vartannat.
Aron sa:Luthman Photography sa:Men är inte stora delar av happy märkligt oavsett vad som diskuteras?
Happy är som en cirkus. Ibland magiskt. Ibland sorgligt. Luktar cirkusprinsessa och hästpiss om vartannat.
Naturvårdsverket försökte stoppa vattenskotrar eftersom NVV hade en åsikt.H. sa:Ja, men det känns ju rimligt. Kom inte hit med en åsikt om du inte är beredd på en internationell strid mot marknadsekonomin.
Skön halmgubbe förresten.
RockyM sa:Naturvårdsverket försökte stoppa vattenskotrar eftersom NVV hade en åsikt.H. sa:Ja, men det känns ju rimligt. Kom inte hit med en åsikt om du inte är beredd på en internationell strid mot marknadsekonomin.
Vissa delar av happy försökte stoppa -25% till el-mtb.
Det enda vi lär av historien är att vi inget lär
Fel!MP3-Sthlm sa:RockyM sa:Naturvårdsverket försökte stoppa vattenskotrar eftersom NVV hade en åsikt.H. sa:Ja, men det känns ju rimligt. Kom inte hit med en åsikt om du inte är beredd på en internationell strid mot marknadsekonomin.
För vattenskotrarna så blev det en begränsing i användandet och där är det en ännu mer otydlig gräns vattenskoter/motorbåt än EMTB/MTB.
VanGarg sa:Kollar i ärlighetens namn Happy flera gånger per dag, men börjar bli less på de allt fler trådarna vars ämnen inte delar min passion. Det är den passionen och att få diskutera den med andra med samma passion som drev mig hit.
/VanGarg
RockyM sa:Fel!MP3-Sthlm sa:RockyM sa:Naturvårdsverket försökte stoppa vattenskotrar eftersom NVV hade en åsikt.H. sa:Ja, men det känns ju rimligt. Kom inte hit med en åsikt om du inte är beredd på en internationell strid mot marknadsekonomin.
För vattenskotrarna så blev det en begränsing i användandet och där är det en ännu mer otydlig gräns vattenskoter/motorbåt än EMTB/MTB.
DE förbjöd v-skotrar förutom i farled (har fn tänkte de där).
Sen kom EU in o sa åt lilla sverige att skärpa sig eller lämna unionen.
Min sista satt klistrad på min förra båt. :-(staine sa:42Hz sa:storfiskarn sa:Fan va jag saknar happymtb.org.
Jag har kvar klibborna! ;)
Metoo.
+1H. sa:RockyM sa:Fel!MP3-Sthlm sa:RockyM sa:Naturvårdsverket försökte stoppa vattenskotrar eftersom NVV hade en åsikt.H. sa:Ja, men det känns ju rimligt. Kom inte hit med en åsikt om du inte är beredd på en internationell strid mot marknadsekonomin.
DE förbjöd v-skotrar förutom i farled (har fn tänkte de där).
Sen kom EU in o sa åt lilla sverige att skärpa sig eller lämna unionen.
Först och främst undrar jag vad detta har med min kommentar att göra.
Sen undrar jag också på vilket sett du ser detta som prejudicerande för elcykling? När det gäller vattenskotrar är väl problemet hur man särskiljer en motorbåt från vattenskoter. När det gäller elcyklar i natur är det ju inget konstigt att tex justera lagen så att även elcyklar ingår i terrängkörningslagen. Skillnaden mot en trampcykel är ju uppenbar.
Mårten sa:jonte987 sa:Lars.E sa:jonte987 sa:H. sa:Ja. Ett återuppstått Pushbike med fokus på DH, enduro och "rolig" stigcykling skulle ju inte sitta fel. Mårten kan säkert låna ut logotypen om nån styr ett forum.Paco sa:Känner att jag saknar Pushbike mer och mer....
Domänen är inte ledig.
Menar du att någon annan än Mårten förfogar över domänen?
Ingen aning om vem som har den. Det är tydligen inte publikt om det är en privatperson. Parkerad hos www.binero.se
Hade lovat Westman att inte posta mer i år, men nu blev det svårt.
Ja, det är jag som fortfarande sitter på domänen.
Ja, det kan återuppstå om efterfrågan finns. Inga konstigheter.
plumse sa:Mårten sa:jonte987 sa:Lars.E sa:jonte987 sa:H. sa:Ja. Ett återuppstått Pushbike med fokus på DH, enduro och "rolig" stigcykling skulle ju inte sitta fel. Mårten kan säkert låna ut logotypen om nån styr ett forum.Paco sa:Känner att jag saknar Pushbike mer och mer....
Domänen är inte ledig.
Ingen aning om vem som har den. Det är tydligen inte publikt om det är en privatperson. Parkerad hos www.binero.se
Jatack!
Happy har förlorat sin charm
s sa:plumse sa:Mårten sa:jonte987 sa:Lars.E sa:jonte987 sa:H. sa:Ja. Ett återuppstått Pushbike med fokus på DH, enduro och "rolig" stigcykling skulle ju inte sitta fel. Mårten kan säkert låna ut logotypen om nån styr ett forum.Paco sa:Känner att jag saknar Pushbike mer och mer....
Domänen är inte ledig.
Jatack!
Happy har förlorat sin charm
Mmmm, vi kanske skall kolla med Mårten hur han ställer sig till elcyklar först ?
Mårten sa:Om (det lutar nu snarare åt när) Fenixbike återuppstår kommer inte elcykeldiskussioner att vara ett problem.
me.I.am sa:För min del får man gärna slänga ut allt som har med elcykel att göra från Happy. Men vad jag har sett är det inte e-MTBarna som förstör Happy i nuläget, snarare de som maniskt postar inlägg mot elcyklar.