Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
linda en slang runt och vrid med, strap wrench är rätt verktyg men dem brukar inte greppa värst bra så man brukar behöva en slang oavsettHej, ska göra aircan service på min Fox float nude. Men jag får fasen inte lös burken! Och så är jag inte svag heller. Finns det nån tips? Värma? Helt galet hårt sitter skiten.
Du behöver kanske en sådan här: https://www.amazon.se/Toolwiz-Gummi...ocphy=1012578&hvtargid=pla-529442037326&psc=1Hej, ska göra aircan service på min Fox float nude. Men jag får fasen inte lös burken! Och så är jag inte svag heller. Finns det nån tips? Värma? Helt galet hårt sitter skiten.
Tömt den på luft? Annars lär det gå trögt ?Hej, ska göra aircan service på min Fox float nude. Men jag får fasen inte lös burken! Och så är jag inte svag heller. Finns det nån tips? Värma? Helt galet hårt sitter skiten.
Ja, den är tömd ?Tömt den på luft? Annars lär det gå trögt ?
Scott MTB?Ridå! ?
Dämparen verkar inte passa på min ram. Kommer inte kunna fylla på luft, attans!
Ja, bakdämparna är special just för den nya Scott-ramen. Vajerdragningen är satt uppåt och luftningen är satt vertikalt.Scott MTB?
misstänkte nästan det när jag såg dämparen i ramen. Scott är Scott….Ja, bakdämparna är special just för den nya Scott-ramen.
Finns sådana här vinklade anslutningar, kanske kan funka?Ridå! ?
Dämparen verkar inte passa på min ram. Kommer inte kunna fylla på luft, attans!
Finns sådana här vinklade anslutningar, kanske kan funka?
Tänker man till lite så går det att lösa .Ja kanske ? sen är det iof även vajern som kommer ivägen så jag inte kan ha luckan på.
Vilken remote?Är det någon som vet om det går att vända remoten så den pekar åt motsatt håll, ner istället för nu, upp?
Hittar Instruktion på de äldre varianterna men inte på min.
Vilken remote?
Dropper eller lockout "remotes" med klämma för styret brukar generellt kunna monteras "nere vänster/ uppe höger" och vice versa.
Är det någon form av kombi reglage som sitter ihop med bromshandtaget kan det endast sitta på en specifik plats.
Hade tänkt ge mig på service av GRIP-dämparna på min Fox 34 resp. 38 under vintern och insett att jag då nog måste införskaffa mig en "shaft clamp".
Fox egna ser i sedvanlig ordning orimligt dyr ut så jag undrar om någon har erfarenhet av tredjepartsalternativ?
Ett par MoCo-enheter som jag har haft behövde lite extra olja för att låsa. Så länge den går att kan bottna i öppet läge och motståndet känns bra hela vägen (tips att prova utan fjäder och topcap på fjädersidan) så är det inte för mycket olja.Köpte en billig beg. mtb till frugan. 26', qr, Rock Shox Recon SL med coil så gissar att den är runt 15 år gammal.
Dämparen har bara runt 3-4 cm slag. Dämpar fint tills den bottnar. Lockout-vredet har noll inverkan på dämparens funktion. Tips på att få till full dämpning?
Fast nu varken låser eller bottnar gaffeln som den ska. Jag förstår att jag kanske måste plocka isär den för att fixa problemet men det vore bra med en lite hint om vad felet kan vara.Ett par MoCo-enheter som jag har haft behövde lite extra olja för att låsa. Så länge den går att kan bottna i öppet läge och motståndet känns bra hela vägen (tips att prova utan fjäder och topcap på fjädersidan) så är det inte för mycket olja.
OK, jag tolkade ditt inlägg som att gaffeln har väldigt kort slag bara enligt spec. :) Det kan vara att dämparoljan läckt ner i ytterbenet, har nog hänt mig för länge sen med en sån. Annars kanske nåt annat, troligtvis i dämparbenet men det är ju lika bra att kolla båda.Fast nu varken låser eller bottnar gaffeln som den ska. Jag förstår att jag kanske måste plocka isär den för att fixa problemet men det vore bra med en lite hint om vad felet kan vara.
Jag vetju inte så mycket om gaffelns historia och kan inte så mycket om dämpargafflar i allmänhet. Tex kan det vara för mycket olja i den? Är det därför den inte bottnar?
Tackar. jag ska försöka få isär den då. Återkommer med rapport om jag får till någotOK, jag tolkade ditt inlägg som att gaffeln har väldigt kort slag bara enligt spec. :) Det kan vara att dämparoljan läckt ner i ytterbenet, har nog hänt mig för länge sen med en sån. Annars kanske nåt annat, troligtvis i dämparbenet men det är ju lika bra att kolla båda.
Det är dags att ordentligt serva min Rockshox bakdämpare. Framgafflarna servar jag hemma (Manitougrejer är nämligen vänliga till hemmekaniker), men en bakdämpare orkar jag inte närma mig djupare än att stoppa in en token.
Vart brukar man skicka sin dämpare om man bor i Stockholmsområde? LBS duger tyvärr inte då de är helt opålitliga i mitt område.
mkcycling.se
Sigge Cykel servade precis sonens Rockshox bakdämpare. Anlitar dom för allt jag inte gör själv. Trevliga och duktiga. Går att boka tid så är du inte av med cykeln mer än ett dygn.Det är dags att ordentligt serva min Rockshox bakdämpare. Framgafflarna servar jag hemma (Manitougrejer är nämligen vänliga till hemmekaniker), men en bakdämpare orkar jag inte närma mig djupare än att stoppa in en token.
Vart brukar man skicka sin dämpare om man bor i Stockholmsområde? LBS duger tyvärr inte då de är helt opålitliga i mitt område.
Trek-butiken på Övre Husargatan.Har ni tips vart jag vänder mig till med service i Göteborg? Rockshox och Fox