Frågor ang. Pitch Pro 2011

busawreck

Medlem
Hittade en Pitch Pro på rean som jag blev lite sugen på, någon som har lite koll på den?

- Är den prisvärd för 17600?
- Vad bör man främst uppgradera?
- Är storlek M ok för kroppslängd/innerbenslängd 181/90?

//

busawreck skrev:
-------------------------------------------------------
> Hittade en Pitch Pro på rean som jag blev lite
> sugen på, någon som har lite koll på den?
>
> - Är den prisvärd för 17600?

Ja, det är en jäkligt bra cykel specad med vettiga delar

> - Vad bör man främst uppgradera?

Inget, innan det går sönder. Den har just inga svaga punkter. Men ram och geometri är bra nog för att så småningom uppgradera med en vassare gaffel och lättare hjul - om du skulle vilja.

> - Är storlek M ok för
> kroppslängd/innerbenslängd 181/90?
>
> //

Jag tror att du ligger i det berömda gränslandet mellan M och L. Båda funkar säkert och det beror lite på vad du själv tycker om, mindre eller längre cyklar.

Det är ett bra pris på en rolig cykel. Det jag bytt på min Pitch som ifs är en 2010 är: bredare styre, RS Reverb(sjukt bra uppdatering) och sen har jag testat lite olika däck, men de som sitter på är bra.

Jag är 183cm och kör en large, när det går riktigt fort, 50 km/h och uppåt känns den lite kort. Men annars är den lagom så en medium kan bli lite kort.

Grym hoj! Köpte min (XL 193/75)i höstas och är supernöjd. Det enda som jag kan irritera mig på är att cykeln kan kännas lite låg, man slår i vevarna när det är stökigt. Men det kanske är en vanesak...? Sadelstolpe med fjärr på styret är nog den uppdatering jag kan tänka mig framöver.

Kolla med cykloteket, dom säljer ju ut 2011:orna för 15.400:-...vet ej vilka storlekar som finns kvar dock.

Hmm, tack för alla svar. Det jag själv hade funderat på att uppgradera från början var kanske reglagen till x9 och eventuellt ett bredare styre, men båda kanske kan vänta tills man provat lite.

Jag har provat M och den kändes ... ok. Men så har ingen större erfarenhet av heldämpat så jag har inte riktigt något att jämföra med. Det kändes dock som att jag hade tyngdpunkten ganska långt fram.

@ogami: den fanns på TCM, men jag knep den sista :)

Jag bestämde mig för att byta ut reglagen mot X9 direkt eftersom mellanskillnaden inte blev så stor. Så nu är jag lycklig ägare av en Pitch Pro :)

Grattis, du kommer att bli nöjd!

Inte för att öka ge dig någon form av köpångest, men när du vill/har råd/orkar, uppgradera med en justerbar sadelstolpe. Det höjer upplevelsen av cykeln mer än vad man kan tro.

Tillbaka
Topp