Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Inte norr om stan men Mountainbikeskolan hyr ut Hellas. https://mountainbikeskolan.se/
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Finns en del på hygglo också:Finns det något bra ställe man kan hyra en mountainbike över en dag eller helg i Stockholm? Har en vän som vill hänga med mig men har ingen egen och jag har ju "bara" en mountainbike.
Helst I norra Stockholm.
Antingen är låskistan felvänd... Men på de flesta inredörrslås är det lätt ordnat.Njae, det är längesen man rationaliserade bort höger- resp. vänsterhängda innerdörrar. Allt passar överallt.
Bara att vända efter behag. Praktiskt arbetande människor brukar inte ha nån större förståelse för den här sortens komik.
Bäst blir det nog om jag låter nån av våra kvinnliga medarbetare fråga snickaren varför man måste lyfta handtaget för att öppna dörren. Hon kanske rentav kan göra sig extra tjejdum och fråga om handtaget är felmonterat?
Det finns kluriga människor som medvetet gör sådana här arrangemang för att t ex hundar inte skall kunna öppna dörrar.
Multi-Directional Impact Protection System.Vad betyder MIPS?
Vad tror panelen om ett jack på insida dobb?
Tätar det så pass att det inte kränger i sär eller bara att slänga?
Visa bilaga 486538
Jag har aldrig behövt laga tidigare...det håller tätt när det är stilla men inte om jag drar in dobben. Vet inte om det är mer läge för sy än salami då?Slänga låter synd. Prova först med salami, funkar inte det kanske det funkar med några stygn? Jag har sytt ihop värre revor, förstärkt med Rubberfix.
Ser inte varför en salami inte skulle funka där.Vad tror panelen om ett jack på insida dobb?
Tätar det så pass att det inte kränger i sär eller bara att slänga?
Visa bilaga 486538
Ok, tänkte att dobben drar i sär det men testar så vet jagSer inte varför en salami inte skulle funka där.
Ok, tänkte att dobben drar i sär det men testar så vet jag
Drar reglaget vajer som det skall? Vad händer när du byter position på framväxeln manuellt?Kära happyiter! hjälp mig innan jag blir helt gråhårig...
Har en strejkande framväxel (ultegra 8000) som knappt reagerar på växling. Har googlat sjuttioelva gånger och då angivs oftast en för slak växelvajer som orsaken. Jag har dock dragit åt denna och även testat med tusen olika lägen på barrel adjuster, H- och L-skruvarna utan att växeln reagerar.
Testa att lossa vajern helt från växeln för att se om växeln drar som weldion nämnde och känn med handen om vajern verkar löpa utan att kärva.Kära happyiter! hjälp mig innan jag blir helt gråhårig...
Har en strejkande framväxel (ultegra 8000) som knappt reagerar på växling. Har googlat sjuttioelva gånger och då angivs oftast en för slak växelvajer som orsaken. Jag har dock dragit åt denna och även testat med tusen olika lägen på barrel adjuster, H- och L-skruvarna utan att växeln reagerar.
Hos Cykloteket såklart!Min kassett som jag frågade om häromdagen blir troligtvis reklamation och då blir ju frågan var hår det att hitta en 12s Shimano micro spline kassett någonstans alls?
Hos Cykloteket såklart!
![]()
Shimano Kassett 12-Delad Slx12S Cs-M7100-12 10-5
Shimano SLX CS-M7100-12 är en högpresterande kassett som är perfekt för cyklister som vill ha en smidig och effektiv växling. Med sina 12 växlar och ett stort utbud av drev, ger denna kassett dig möjlighet att klara av alla typer av terräng och utmaningar....www.cykloteket.se
Visa bilaga 486740
Guld ? tack. Hade kikat runt överallt men helt glömt CykloteketFinns även billigare och dyrare alternativ.
Deore M6100
![]()
Shimano Kassett 12-Delad Deore M5100
Ny tolvdelad kassett i prisvärt Deore-utförande. Har som vanligt ärvs DNA från XTR, XT och SLX och Shimano Deore ger dig mycket för pengarna. Precis som XTR, XT och SLX är Deore-kassetten utrustad med Micro Spline inpassningssystemet för bodyn. Effektivt, lätt och med högsta möjliga kraftöverföri...www.cykloteket.se
Eller XT M8100
![]()
Shimano Kassett Xt Cs-M8100-12 12 Växlar 10-51T
För varje växel maximerar kassetten Shimano Deore XT CS-8100-12 effektiviteten, tack vare klivet upp till 12 växlar är det här den nya referensen för växlingar ute i terrängen. Det här är en urstark arbetshäst som du verkligen kan lita p&arin...www.cykloteket.se
Hur vet man vilken sadel som passar mig. (behöver man testa varenda en?)
Hur uttalas Bontrager? Bånntrache’ eller Bonträjger? Eller något tredje?
Hur uttalas Bontrager? Bånntrache’ eller Bonträjger? Eller något tredje?
Om du går in på Shimanos fina hemsida kan du bakvägen ta reda på till vilka ok dina klosssar passar. Om tektro använder hydraulolja som bromsvätska vill säga.Det lutar allt mer åt att jag måste köpa ett nytt ok då kolvarna vägrar att röra sig som det är tänkt utan ligger bara emot bromsskiva trots att jag gett mig på att smörja och "massera" dom.
Hur vet jag vilken modell som är lämplig ersättare för dessa? Är det flat mount eller post mount? (såg dom två alternativen hos bikester när jag kikade lite snabbt). Är 180mm skivor på pendelhojen om det är till någon hjälp. Finns det något ok som även bettar bra och använder shimano enkla B01S-belägg så är det ett plus då jag köpt på mig belägg för några säsonger ?
Tack på förhand!
Visa bilaga 486852
Fanders, jäkla typiskt. Stressköpte en SLX-kassett för två månader sedan för att jag inte ville stå utan en inför sommaren och nu finns Deore i saldo...Finns även billigare och dyrare alternativ.
Deore M6100
![]()
Shimano Kassett 12-Delad Deore M5100
Ny tolvdelad kassett i prisvärt Deore-utförande. Har som vanligt ärvs DNA från XTR, XT och SLX och Shimano Deore ger dig mycket för pengarna. Precis som XTR, XT och SLX är Deore-kassetten utrustad med Micro Spline inpassningssystemet för bodyn. Effektivt, lätt och med högsta möjliga kraftöverföri...www.cykloteket.se
Eller XT M8100
![]()
Shimano Kassett Xt Cs-M8100-12 12 Växlar 10-51T
För varje växel maximerar kassetten Shimano Deore XT CS-8100-12 effektiviteten, tack vare klivet upp till 12 växlar är det här den nya referensen för växlingar ute i terrängen. Det här är en urstark arbetshäst som du verkligen kan lita p&arin...www.cykloteket.se
Tusen tack!Om du går in på Shimanos fina hemsida kan du bakvägen ta reda på till vilka ok dina klosssar passar. Om tektro använder hydraulolja som bromsvätska vill säga.
Där bland de lägre 2- och 300 serierna hittar du nog nånting med post Mount som du har.
Mekar gammal cykel.. vad är detta för typ av vevlager och vad för verktyg behövs för att serva? :)
Visa bilaga 486863
Siefvert, Tools, Bauhaus, Järnia.Hörni dom här små, jävla skruvarna som håller flaskhållaren var köper ni dom?
109 spänn på Bikester verkar lite som överpris
Flaskhållare - Sort utbud av flakshållare till din cykel
Köp Flaskhållare till cykel hos oss - Hög kvalitet till låga priser! ✔ Alltid snabba leveranser ✔ Välkommen! - Bikester.sewww.bikester.se
Beror på om du vill ha något special. Annars så köper du 2 st på järnhandeln för max 5 spänn skulle jag vilja säga.Hörni dom här små, jävla skruvarna som håller flaskhållaren var köper ni dom?
109 spänn på Bikester verkar lite som överpris
Flaskhållare - Sort utbud av flakshållare till din cykel
Köp Flaskhållare till cykel hos oss - Hög kvalitet till låga priser! ✔ Alltid snabba leveranser ✔ Välkommen! - Bikester.sewww.bikester.se
Beror på om du vill ha något special. Annars så köper du 2 st på järnhandeln för max 5 spänn skulle jag vilja säga.
Själv så kör jag titanskruv med torxskalle till mina flaskställ. Hellre det än att banta.
Vanlig M5 kan du ju köpa på vilken järnaffär som helst.
Tack för tipsen, tänkte dock blinga till det lite grand med eloxering iallfall.
Googla Fauber vevparti/vevlager. Finns gott om råd på nätet. Även på Happy.
Vanlig M5 kan du ju köpa på vilken järnaffär som helst.
Borde nog ha varit tydligare i min fråga. Jag har koll på var man köper vanlig skruv av vanlig sort. Vad jag var ute efter var dock skruv med lite festligare färger.Även BT....
Då är anazon/e-bay perfekt.Borde nog ha varit tydligare i min fråga. Jag har koll på var man köper vanlig skruv av vanlig sort. Vad jag var ute efter var dock skruv med lite festligare färger.
Den typen brukar de inte ha i vanliga järnaffärer enligt min erfarenhet.