Miss Lycka
Ny medlem
Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Chili con carne.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Konkret sa:Vad skall man göra för mat till matlådorna idag?
NLC sa:Hur svårt är det - egentligen - att dela/beskära/flagga sin tur i Strava om man "glömt stänga av GPSen"??
Miss Lycka sa:Chili con carne.
emmer sa:Står det Exact Actuation på den så gör den det.
Står det X-Actuation på den så gör den inte det.
Jag är i det närmaste bombsäker på att det står X-Actuation på den.
Konkret sa:Vad skall man göra för mat till matlådorna idag?
sikkel sa:Vad är Boost nav och hur funkar det ?
//Ulf som frågar åt en "kompis"
sikkel sa:Vad är Boost nav och hur funkar det ?
//Ulf som frågar åt en "kompis"
Trengil sa:Första gången jag bekantar mig med genomgående axel (till Reba RL). Vet inte om en bit har försvunnit i lådan eller om det faktiskt ska vara öppet i andra änden?
En ev plugg finns inte så vart fasen köper man det isf?
marr sa:Trengil sa:Första gången jag bekantar mig med genomgående axel (till Reba RL). Vet inte om en bit har försvunnit i lådan eller om det faktiskt ska vara öppet i andra änden?
Mina är öppna som din.
Trengil sa:marr sa:Trengil sa:Första gången jag bekantar mig med genomgående axel (till Reba RL). Vet inte om en bit har försvunnit i lådan eller om det faktiskt ska vara öppet i andra änden?
Mina är öppna som din.
Är det inte problem med skit som letar sig in? Eller är det bara att spola ur? :)
Rattnalle sa:Finns ju inget däri som kan ta skada. Bara ett rör.
ceel sa:Rattnalle sa:Finns ju inget däri som kan ta skada. Bara ett rör.
Men tänk på vikten. ;)
Pfaff sa:ceel sa:Rattnalle sa:Finns ju inget däri som kan ta skada. Bara ett rör.
Men tänk på vikten. ;)
Tänk på vevaxeln då. I ett Hollowtec ryms mycket. :-)
ceel sa:Pfaff sa:ceel sa:Rattnalle sa:Finns ju inget däri som kan ta skada. Bara ett rör.
Men tänk på vikten. ;)
Ja jisses.. Kanske skulle man ta å tälja till sig en champangekork att täta med. :)
Pfaff sa:ceel sa:Pfaff sa:ceel sa:Rattnalle sa:Finns ju inget däri som kan ta skada. Bara ett rör.
Men tänk på vikten. ;)
Ja jisses.. Kanske skulle man ta å tälja till sig en champangekork att täta med. :)
Hur mycket väger inte en champagneindränkt kork!?
Mycket. Möglar gör de också, jag körde en som styrändsplugg ett tag.Pfaff sa:ceel sa:Pfaff sa:ceel sa:Rattnalle sa:Finns ju inget däri som kan ta skada. Bara ett rör.
Men tänk på vikten. ;)
Hur mycket väger inte en champagneindränkt kork!?
idiotwind sa:jag har en kompis som känner en kille vars moster bor granne med en kille som har en kusin som är cykel intresserad. han har hört om något som kallas preload i samband med lager men inte kunnat förstå vad grejen är.
och hur han än har googlat och frågat runt så är det ingen som kan förklara så att han förstår (han ryktas inte ha alla flingor i paketet, om man säger så). kan någon här förklara?
Cannondale jekyl 1000 sa:Vet inte riktigt om jag vågar ställa denna fråga. Har noll koll inom området och skäms för att bara tanken på skärmar känns väldigt gubbigt.
Var hitta Skärmar av bra kvalitet som passar min nya bmc och som rymmer ett par 622-38 vintertid? Pakethållare till densamma vore praktiskt men det vågar jag då rakt inte fråga om?
Bra bilder på cykeln och dess fästen finns här: https://www.bikerumor.com/2017/08/09/review-bmc-crossmachine-cxa01-race-ready-alloy-cyclocross-bike/
http://letmegooglethat.com/?q=förspänning+site:wikipedia.orgidiotwind sa:och hur han än har googlat och frågat runt så är det ingen som kan förklara så att han förstår (han ryktas inte ha alla flingor i paketet, om man säger så).
Cannondale jekyl 1000 sa:Vet inte riktigt om jag vågar ställa denna fråga. Har noll koll inom området och skäms för att bara tanken på skärmar känns väldigt gubbigt.
Var hitta Skärmar av bra kvalitet som passar min nya bmc och som rymmer ett par 622-38 vintertid? Pakethållare till densamma vore praktiskt men det vågar jag då rakt inte fråga om?
Bra bilder på cykeln och dess fästen finns här: https://www.bikerumor.com/2017/08/09/review-bmc-crossmachine-cxa01-race-ready-alloy-cyclocross-bike/
r72 sa:Ni som kör trainer, typ Tacx Neo, hur mycket rengör ni och smörjer kedjan?
Cykeln00ben sa:r72 sa:Ni som kör trainer, typ Tacx Neo, hur mycket rengör ni och smörjer kedjan?
Inte alls. Behövs bancyklar inte smörjas regelbundet behövs det inte på trainern heller resonerar jag. Men det kan vara ett dumt resonemang.
Jumperstumper sa:Hur räknar man ut slaglängd på bakdämpare? Min Specialized Camber har 120mm slag bak. Om jag köper en bikeyoke så passar en dämpare med måtten 190x51 Orginal så är det 205x53. Ökar eller minskar slaglängden då? Eller beror slaglängd på ramen?
mikipedia_ sa:Jumperstumper sa:Hur räknar man ut slaglängd på bakdämpare? Min Specialized Camber har 120mm slag bak. Om jag köper en bikeyoke så passar en dämpare med måtten 190x51 Orginal så är det 205x53. Ökar eller minskar slaglängden då? Eller beror slaglängd på ramen?
Hjulet kommer fortfarande kunna röra sig lika långt men med ett uns kortare längd på skälva dämparslaget.
Cykelns slaglängd avgörs av dämparens slaglängd gånger länkagets utväxling.Jumperstumper sa:Så det finns inget sätt att öka slaglängden på bakdämparen?
Jumperstumper sa:Så det finns inget sätt att öka slaglängden på bakdämparen?
Ja. Men det behöver inte vara oförtjänt :-)NLC sa:Är det oförskämt att lägga en snot rocket på mörklagda, laxande motcyklister?
Rattnalle sa:Ja. Men det behöver inte vara oförtjänt :-)NLC sa:Är det oförskämt att lägga en snot rocket på mörklagda, laxande motcyklister?
NLC sa:Rattnalle sa:Ja. Men det behöver inte vara oförtjänt :-)NLC sa:Är det oförskämt att lägga en snot rocket på mörklagda, laxande motcyklister?
Bra, då skäms jag bara lite efter dagens pendling.
Paco sa:Ram i kolfiber + sadelstolpe i kolfiber kräver monteringspasta. Vad rekommenderas?