Freddie L sa:
NickPick sa:
Freddie L sa:
NickPick sa:
fhloston sa:
NickPick sa:
hm sa:
NickPick sa:
NickPick sa:
Nästa idioti. Varför misslyckas indexeringen att bli bra med xx1kassett? Hade gx precis innan, xtväxel och reglage. 30 mil gammal kedja.
Problemet blir att den hoppar inte ned till 10an. Om den gör det så är vajern inte tillräckligt spänd för att dra upp till större drev (dvs kass indexering).
Bild på kassett. Den är väl inte sliten typ alls?
Släpp lite på ändläget skulle jag tro.
Tack för omtanken, men det har jag provat...
Hoppade den till 10an med gamla kassetten? Jag hade problem med att få växeln till 10 på pendlaren, troligen för att jag sällan använder 10an på den. Problemet var (troligen) smuts. Efter rengöring och "massage" gick det bra. (xt-växel och reglage)
Verkar som att nån pajas har sålt en sliten kassett till mig.
Låter mer som nån snålat och köpt en begagnad kasett utan att ha koll?
Ja kalla det vad du vill, men en kassett som är använd "en halv vår" i sagt bra skick men utan foto blir lite svårt.
Jag hade kollen, inte säljaren (som annonserar ganska flitigt). En kassett håller tydligen "hur länge som helst" enligt denne.
Förstår inte hur skulden kan hamna på mig bara...?
Iofs hade det inte hänt om jag hade köpt nytt. Sista gången jag köpte slitdel begagnat iaf.
Ja fast vi vet ju att en kassett inte håller hur länge som helst oavsett vad en säljare säger, framförallt slits den in tillsammans med kedja och klinga. Det är väl det man ska ha koll på. ”En halv vår” är kanske allt från 5-500mil? Jag har köpt begagnad kassett men sett det som en chansning. Framförallt skulle jag aldrig börja lipa och kalla säljaren pajas om det inte funkar.
Men visst, trist förstås, och särskilt eftersom en XX1 kassett säkert inte är gratis trots att den var beggad. Jag hade provat med en ny kedja och ev annan fräsch klinga (om jag haft en liggande), ibland har det kunnat funka när jag har mixat mina egna avlagda slitdelar.
Provat både ny kedja och ny vajer. Säljaren är enligt mig en pajas pga sin oförmåga att ta åt sig att den var sliten eller vilja köpa tillbaks den. Samma säljare sålde en kassett I finare skick och denna skulle vara "mindre använd" så det var lite konstigt. Skulle ha begärt bild innan jag betalade såklart.
Har både ny kedja och vajer. Klingan är 40 mil...
En halv vår har nött ut 12, 14 och 16 tydligen. Han har ingen aning om hur många mil och verkar inte anse att en kassett slits över huvudtaget, vilket är ganska fel. . Jag tror att han har kört med en gammal alldeles för lång kedja eller något.
Ja det var pengar i sjön. :) säljaren annonserar ganska frekvent också så det är ingen random.