Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bränna.Hmm. Har def blivit bättre men inte perfekt. Slipade beläggen med 120 papper
Visa bilaga 419699
och slipade skivorna med 600 papper (våt) och har ändå ett himla skrikande vid kraftig inbromsning. Vad är nästa steg?
Bilden är efter att jag slipat ett belag. Inga inbromsningar gjord. Det svarta är utgångsläget för alla fyra belagen och det ljusa är slipat.Är bilderna tagit efter slipning eller efter slipning och inbromsning? Det set ut som det är mycket "förglasning" kvar.
Jag har just nu problem med min Magura belag på frambromsen. Tror för att jag inte gjorde (långa) inbromsningsproceduren efter byta av skiva. Sandpapper tar snart bort förglasning, men den kommer snabbt tillbaka (har inte haft tid att accelerera 30 gånger till 30 km/t och bromsa).
Bilden är efter att jag slipat ett belag. Inga inbromsningar gjord. Det svarta är utgångsläget för alla fyra belagen och det ljusa är slipat.
Ok. Jag får slipa lite till helt enkelt.Missade det. Det ljusa ser fortfarande inte riktigt bra ut. Min Magura ser fräsch ut efter slipningen. Kanske behövs ett ugn.
PedalerKlickar när jag trampar hårt, pedalerna eller vevlagret?
Eller vevlager.Pedaler
Ja. Både vanliga insex eller Torx, och stöldskyddsvarianter som kräver en speciell nyckel för att lossa. Vill tro att jag sett den sista typen från Biltema.Finns det QR-axlar utan snabbkoppling? Alltså med vanlig bult?
Beror på hur de är konstruerade. Antar att du inte har något att förlora på att försöka..Kan man smörja pedalerna eller är den köpa nya som gäller?
Kan man smörja pedalerna eller är den köpa nya som gäller?
Vet som sagt inte vilka pedaler du har men prova att smörja alla delar som rör på sig.
Alt 2. Ta av pedalerna, gör rent gängorna på pedalen och även i vevarmen. Applicera lite fett eller hellre anti seize på pedalgängorna och skruva tillbaka pedalerna och testa.
Det är nog lugnt ett tag till men du kör nog med lite lägre tryck än däcket gillar ?Vad säger experterna? Håller däcket på att spricka i sidoväggarna snart eller kan man snålåka ett tag till?
Har jag åkt för mycket på skrå?
Visa bilaga 420324
Visa bilaga 420325
2.0 Bar på 80 kg, inte överdrivet lågt tryck eller?Det är nog lugnt ett tag till men du kör nog med lite lägre tryck än däcket gillar ?
Nä, borde det inte vara. Bara välanvänt då. Men nog dags att ha ett nytt hemma om inte annat ?2.0 Bar på 80 kg, inte överdrivet lågt tryck eller?![]()
Det kan nog bidra. Jag minns ett par Raceking som pga obefintligt kantgrepp gled av allting, de såg ut sådär. Eller nej, inte hälften så illa iofs. :-) Det kommer nog inte spricka, men det kanske blir svårt att få tätt. Det ser ju ut som mönstret börjar bli lite dåligt också? Kanske dags att skaffa nytt ändå?2.0 Bar på 80 kg, inte överdrivet lågt tryck eller?
Jag glider ju mycket mellan stenar, kanske därför.
Jag är en sån där som kör med slangDet kan nog bidra. Jag minns ett par Raceking som pga obefintligt kantgrepp gled av allting, de såg ut sådär. Eller nej, inte hälften så illa iofs. :-) Det kommer nog inte spricka, men det kanske blir svårt att få tätt. Det ser ju ut som mönstret börjar bli lite dåligt också? Kanske dags att skaffa nytt ändå?
Haknyckel. Eller stiftnyckelHej, jag undrar vad verktyget heter som man spänner detta lager med ? Eller finns de någon annan lösning för att spänna det utan verktyget?
Klassiskt Continental. Det funkar att köra vidare utan problem.Vad säger experterna? Håller däcket på att spricka i sidoväggarna snart eller kan man snålåka ett tag till?
Har jag åkt för mycket på skrå?
Visa bilaga 420324
Visa bilaga 420325
Ibland, ibland inte. Det märker du när du lindar upp den.Kan man återanvända en styrlinda ifall man skall byta vajrar och höljen? Eller kommer det bli en veritabel dödsfälla alternativt kommer stilpolisen gripa mig vid nästa backkrön?
P.S.
Frågar åt en kompis...
Måste man ha en kompressor eller går det bra med en golvpump (SKS Airworx)?Det kommer att funka, oklart om det är så billigt dock. Jag brukar köpa gucka på litersflaska istället, tejp löst och ventiler ifall jag behöver.
Finns där någon bra pålitlig sida där man kan beställa bultar i olika färger och storlekar? Har en hel del bultar på cykeln som börjat få rost på ytan och vill byta ut dessa mot svarta för att matcha cykeln lite mer.