Berk
Aktiv medlem
Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Du våger verkligen inte ställa frågan?
Senast ändrad:
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det verkar bero på vilken modell och var man handlar demHåll i hatten nu, men Campagnolos skivor som också är i sandwichkonstruktion är betydligt billigare än Shimanos!
För lvg och grus enbart förstås, max 160 mm.
Jodå, det finns.Skulle tänka att CL där har en klart nackdel att man inte kan shimsa ut skivorna för att undvika att justera öken när man byter hjul.
Jag hade skruvat ur en mutter som satt ytterst innan jag tog bilden.Det ser om som samma problem som har kommit upp flera gånger i sista veckorna: du saknar avdragar-"muttern" som ska sitta fast i stora gänget. Du behöver köpa en nya.
SRAM Kurbelschrauben Kit Stahl mit Abzieher M18/M30 für DUB Kurbeln - 11.6118.066.000 - schwarz
SRAM Stahl Kurbelschrauben Kit mit Abzieher M18/M30 für DUB Kurbeln. ▶ Ausführung: schwarzwww.bike24.de
Jag hade skruvat ur en mutter som satt ytterst innan jag tog bilden.
har du länk till nån sida på svenska eller engelska? Förstår inte tyska...
Fattar ändå inte. Så här ser skruven ut som jag skruvat ur.Skruv då skruven in igen (inte hård) och skruv sen tillbaka muttern, med locktite. Om du då drar ut skruven igen drar du med vevarmen.
Fattar ändå inte. Så här ser skruven ut som jag skruvat ur.Visa bilaga 493336
Det här ligger egentligen långt under min inkompetensnivå, men ser du att det runt skruvhålet på trampan finns en ring med utstickande "flikar". Du ska hitta en så att säga bit eller som berk skriver avdragarmutter som passar just de flikarna. Avdragarmuttern driver du så runt med en annan nyckel.Visa bilaga 493330Vad behöver jag för verktyg för att få av vevpartiet?
Nu måste du ju jämföra med dyra-ess ;-)
Okej, nej alltså jag har bara den där skruven som satt i. Fattade som att det var den. Jag behöver alltså köpa nån special mutter för avdragning?Men du sade att du hade en mutter. Har du muttern som visas i länken jag postade?
Okej, nej alltså jag har bara den där skruven som satt i. Fattade som att det var den. Jag behöver alltså köpa nån special mutter för avdragning?
Fattade som sagt inte länken.. behöver text också för att förstå helt vad det var på bilden.
Tror aldrig att det har varit nån mutter med... Okej får kolla igen.Muttern har du tappat ute då. Man kan byta språk på Bike24.
Tror aldrig att det har varit nån mutter med... Okej får kolla igen.
Okej, det är alltså nått som ska vara med. Får kanske höra av mig till Wiggle då och se om dom kan skicka en.Hittade din "ny cykel" bild och muttern var inte med. Dålig av tillverkaren och butiken.
Någon ondskefull trollkarl eller häxa har telporterat mig till fel tråd...Du våger verkligen inte ställa frågan?
Blir sportdryck dålig om man blandar den och ställer i kylen?
Blandade till 2 flaskor i förrgår innan ösregnet kom och bestämde mig för att vänta med rundan.
Max utstick får vara 20 cm på varje sida, så ur den aspekten är det ju lugnt.Har köpt liggcykel. Funderar på om jag vågar lasta den på en cykelhållare för dragkroken. Cykeln kommer sticka ut cirka 15cm på var sida.
Det är lugnt om du inte har en bil bredare än 230cmHar köpt liggcykel. Funderar på om jag vågar lasta den på en cykelhållare för dragkroken. Cykeln kommer sticka ut cirka 15cm på var sida.
Lagar ni småhål med plugg som tätas av tubelessvätskan?
Lagar ni småhål med plugg som tätas av tubelessvätskan?
Hmm, man ska förstås kolla däcksdimensionerna, inte slangdimensionera.Jag har en slang jag behöver byta men förstår inte dimensionerna. Det står 26 x 2.125/2.35 på den. är ju uppenbart men andra halvan? Är det min/max-mått på däcket eller något sådant? Kollar man Clas Ohlson, Biltema etc så kombinerar de flesta (alla?) slangar ett lägre värde, oftast 1.någonting, med 26.
Cykeln har "ballongdäck".
Slangar är extremt töjbara och varje slangmodell täcker upp ett stort antal bredder och ibland även flera olika hjulstorlekar.Hmm, man ska förstås kolla däcksdimensionerna, inte slangdimensionera.
Däcket är 26 x 2,35. Jag hittar inga slangar som är så breda - hur smal slang kan man köpa och det kommer ändå fungera?
Hmm, man ska förstås kolla däcksdimensionerna, inte slangdimensionera.
Däcket är 26 x 2,35. Jag hittar inga slangar som är så breda - hur smal slang kan man köpa och det kommer ändå fungera?
Är du säker på att det inte bara sitter utav h-vete? Vissa fälg- och däckkombinationer sitter "som limmade" p.g.a. tighta toleranser. Jag har aldrig varit med om att man limmat en däcksidan på vanliga däck (men det betyder ju å andra sidan inte att det inte händer). Men det låter väldigt konstigt.Tänkte byta slang på min gravel för första gången. Trodde först det var tubeless men jag gav det ett försök igen och då visa det sig att det inte var tubeless. Däcket är limmat mot ena fälgsidan. Varför gör man så? Cykeln är inköpt på Sportson för 4 år sedan så den kommer så från butiken.
Nä men jag har fått av ena sidan och kunnat dra ut slangen men andra sidan sitter sjukt tight, man inte ens ner nåt mellan fälg och däck (vilket man borde kunna få när ena sidan är ”av”). Skit skumt. Var som sagt inga problem att få av däcket på ena sidan. Gäller ett par Schwalbe G-one på en vanlig syncro aero-fälg.Är du säker på att det inte bara sitter utav h-vete? Vissa fälg- och däckkombinationer sitter "som limmade" p.g.a. tighta toleranser. Jag har aldrig varit med om att man limmat en däcksidan på vanliga däck (men det betyder ju å andra sidan inte att det inte händer). Men det låter väldigt konstigt.
Har du fått loss däcket och konstaterat att det sitter lim där?
Har cyklat rutten för ett år sedan när jag började cykla aktivt sa det överlever jag nog! Tar två flaskor på cykeln och trycker vätskeersättning på morgonen. Samt har med mig lite extra i styrväskan, det borde väl vara tillräckligt? Tänkte köra sockerdricka med lite extra ihällt salt i ena flaskan. Många platser på vägen för påfyllning av vätska också tänker jag.Inte så mycket. Jag brukar reka rutten i streetview så kan jag koncentrera mig på att cykla och inte navigera (kolla alla korsningar).
I morgon så packar du två flaskor på hojen och en i ryggfickan, det kommer bli varmt i morgon!
Var inte alls den muttern som behövdes utan en vanlig avdragare för fyrkantsaxel och octalink.Muttern har du tappat ute då. Man kan byta språk på Bike24.
Var inte alls den muttern som behövdes utan en vanlig avdragare för fyrkantsaxel och octalink.
Fick hjälp av en bekant med att identifiera vevlagret oh det är tydligen ett Power Spline
Okej, är dom dåliga? Har noll koll på vevlager. ?Hade inte förväntat mig en powerspline vevlager på en 2020 cykel!
Okej, är dom dåliga? Har noll koll på vevlager. ?
Okej, ja den kändes rätt tung när jag tog loss den. Funderar på att kika efter nått lättare och stoppa dit istället.Ingen aning. Tycker bara att det är konstigt att en ny, inte så billigt mtb kommer med en så gammal standard. Nyare standarden är lättare och troligtvis lite styvare.
Okej, ja den kändes rätt tung när jag tog loss den. Funderar på att kika efter nått lättare och stoppa dit istället.