weldion
Aktiv medlem
Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Yes!Såna har jag sen tidigare, så vajern kommer alltså passa i växelreglaget.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Yes!Såna har jag sen tidigare, så vajern kommer alltså passa i växelreglaget.
Vajrarna är 2,1 meter. Det borde gå att mäta om de räcker eller inte (även höljena).Det är väl i alla fall troligt men berk säger ju att det är för kort om jag förstår hans holländska rätt.
Med tanke på att Shimanos MTB-kit innehåller en lika lång vajer, så skall det vara lugnt.Vajrarna är 2,1 meter. Det borde gå att mäta om de räcker eller inte (även höljena).
På mina (gamla/omoderna, små) cyklar har det aldrig varit några problem (men med dessa nya och oerhört långa cyklar är det kanske på gränsen).Med tanke på att Shimanos MTB-kit innehåller en lika lång vajer, så skall det vara lugnt.
Jaså har sånt ett namn?? ?Over The Bar (dyka över styret vid en vurpa)
YeppHur var det nu, ska dessa sötnosar köras in någonting eller hur var det?Visa bilaga 513650
”Is it necessary to run in tires? To ensure the durable hold of the spikes, the tires should be run in approx. 40 km on asphalt roads. Avoid forceful acceleration and braking during this period of time.”Hur var det nu, ska dessa sötnosar köras in någonting eller hur var det?Visa bilaga 513650
helt nödvändigt köra in just isp. lågt tryck och lugn framfart typ en timme allraminst.Hur var det nu, ska dessa sötnosar köras in någonting eller hur var det?Visa bilaga 513650
Det funkade alldeles utmärkt!Funkar den här till mtb-växlar? Visa bilaga 513503
Vad är digitalt grepp och är det en vedertagen term eller egen konstruktion?helt nödvändigt köra in just isp. lågt tryck och lugn framfart typ en timme allraminst.
sedan kommer det ändå lossa rätt mycket dubb. men det förlåter man eftersom de är såpass bra; digitalt grepp och för typen överlägset rull.
så köp in dubbverktyg och reservdubb av korrekt typ redan från början:)
Blanda inte in mig. Jag sitter inne på vintern.Vad är digitalt grepp? Och är det en vedertagen term eller egen konstruktion?
Nej, det var en felcitering som åkte med. Har korrigerat.Blanda inte in mig. Jag sitter inne på vintern.
Digatalt = binärt? Annars är det en gåta
Ändå spänd om jag gissade rätt. Väntar på facitNej, det var en felcitering som åkte med. Har korrigerat.
Det måste ju betyda 1 eller 0. Dvs ingen halvmesyr, kanongrepp eller liggandes på marken.Vad är digitalt grepp och är det en vedertagen term eller egen konstruktion?
Låter i mina öron som binärt fäste vore en bättre term med tanke på det mi skrev ovan och som också är konsistent med hur jag uppfattar termerna.Inom längdskidor pratar man ibland att en skida har digitalt fäste. Det innebär att spannet är konstruerat så att antingen har den bergfäste eller så har den noll fäste när du trycker till. Andra spannkonstruktioner kan ge en mer flytande skala, dvs allt fr bergfäste via halvbra och halvdåligt till noll fäste, beroende på hur hårt du trycker till. Ett digitalt fäste är mer att trycker du till med en kraft över gränsen är det bergfäste och under gränsen har du noll fäste.
Dvs binär och inte digital. Digital är motsatsen till analog, dvs diskreta och inte kontinuerliga storheter.
Tjena
Har vissa fettfläckar som inte går bort på spisen har provat med såpa, bakpulver, ättika osv… Vad blir nästa steg?
Hällrengöring? Mr Muscle som får dra nån timme eller två tycker jag brukar bita på det där sista som inte vill annars.Tjena
Har vissa fettfläckar som inte går bort på spisen har provat med såpa, bakpulver, ättika osv… Vad blir nästa steg?
Ajuste den hade jag glömt bort? var så längesen jag putsa hällen. TackGlashällsskrapa
11s ultegra på en body märkt 11s road ska väl inte behöva någon spacer?
Har en cs-hg800-11 som glappar på bodyn. Låsringen drar fast det minsta drevet men resten kan man vicka i sidled en hel del.
Helt nytt hjulset och inget glapp i själva bodyn
Ja det förklarar ju en del. Tack :)Alla Shimano 11s lvg body förutom hg800 behöver ingen spacer :)
Ja det förklarar ju en del. Tack :)
Ja, man kan åtminstone skaffa sig en rimlig uppfattning. Vad har du för dimension idag och hur mycket frigång har du idag mätt från däcksida till kedjestag samt hur mycket utrymme mellan BB hylsa och däck är det nu?Går det att mäta sig till hur stora däck som får plats i ramen?
är det bara fett brukar matolja eller sprit vara bra. t ex på intorkade fettfläckat på spiskåpan.Tjena
Mäta ramen går ju men finns inga garantier, däck blir olika stora på olika fälgar. Däcktryck, underlag, skräp mm kan påverka hur mycket utrymme som krävs. Dessutom svårt att mäta en ram på ett vettigt sätt. Så tillverkaren måste ta till lite marginal och därför kan man i allmänhet kan överskrida rekommenderad max-bredd med åtminstone några mm.Går det att mäta sig till hur stora däck som får plats i ramen?
JaGår det att mäta sig till hur stora däck som får plats i ramen?
Siffrorna på däcket är bara, i bästa fall, en ledtråd. Man måste mäta däcket för att vara helt säker på den verkliga breddenMäta ramen går ju men finns inga garantier, däck blir olika stora på olika fälgar.
+1Däcktryck, underlag, skräp mm kan påverka hur mycket utrymme som krävs.
Det finns, men just den här verkar vara slutsåld just nu, mätmallar för att underlätta mätandetDessutom svårt att mäta en ram på ett vettigt sätt.