Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Visst är det så:-) Jag minns fortfarande skillnaden när jag bytte upp mig från min gamla stål mtb till denhär, jag tyckte att den var lätt och att jag kom upp i helt otroliga hastigheter, och att jag kunde hålla så hur länge som helst, men när jag bytte till min nuvarande så blev det ännu lättare och ännu snabbare och jag kunde cykla så ännu längre:-D Jag längtar tills jag köper mig en ultralätt racer som har en sammanlagd vikt på 3kg, jag kommer åka runt Vätternrundan på under timmen:-D SUB 1 här kommer jag:-Ddjungelmyran sa:Höjdarn sa:Så pass?:-D Och jag som trodde att min ram var lätt:-) Jag får väl skryta med mina jättestarka ben istället;-)djungelmyran sa:Höjdarn sa:Tack, förlåt för OT. *skäms*Rattnalle sa:Angående sommardäck så visste jag inte att det fanns några krav på vinterdäck till cyklar :-)
På bilen är svaret ja.
Är 3kg på en aluminiumram mycket eller lite? Ungefär där det brukar ligga?
Trevlig Kväll.
Min alu-Grand canyon väger ganska precis två kilo med framväxel, styrlager, flaskhållare och bromsadapter. Som jämförelse då...
God Natt!
Det är ju benen som gör det! ;) (och den är vägd på gammal köksvåg, den är nog inte så exakt...)