Frågor man inte vågar ställa, egentligen....

NLC sa:
marr sa:
NLC sa:
Ponera att man spanar på nytt styre & stam för normalt MTB XC-bruk, hur lätt ska man våga gå innan det är dags att se över tandvårdsförsäkringen?

Beror nog på tillverkare faktiskt.

Av proteser?? ?

Funderar på tex Tunes Turnstange vs Loaded X-Lite vs HAERO H.125 XC

Själv har jag mest egen erfarenhet av new ultimates lättviksprylar. De kändes trygga trots väldigt låg vikt.

På min Crux så är styrstammen som heter Comp Multi, 3D, 12-degree rise ställbar Nån som kan förklara för mig hur det funkar å hur man då ändrar vinkel? Vågar inte skruva innan jag vet hur det funkar!

Bilagor

• IMGP8090.JPG
    IMGP8090.JPG
    544.3 KB · Besök: 74
Tack för era svar tror jag förstår bättre nu! Man ser ju här på min dåliga bild att den inre hylsan ska vridas! Men stammen är ju himmla tung 188gram.....så den blir nog utbytt :)

Bilagor

• IMGP8095.JPG
    IMGP8095.JPG
    292.6 KB · Besök: 72
Stuvarn sa:
Tack för era svar tror jag förstår bättre nu! Man ser ju här på min dåliga bild att den inre hylsan ska vridas! Men stammen är ju himmla tung 188gram.....så den blir nog utbytt :)

Den är ju perfekt att ha för att hitta rätt vinkel, så köper man en lättare sen bara :)

På båda mina mtb sitter det någon slags brickor (3st på varje skiva) vid skivbromsbultarna. Måste man ha dom?

Tänkte ha skivor på alla mina hjul men jag har inte brickor till alla.

Noterade att min cx inte hade dessa låsbrickor(?).

mikipedia_ sa:
Nä det måste man inte. Men jag är iaf noga med att ha nån kemisk låsning på dom skruvarna, det bör du oxå vara.

Bra. Då skiter jag i det på några av hjulen.
Momentdrar för sakens skull och kör på då.
Gänglåsning finns det redan på gängorna. :) tackarrr.

Torka rent kedjan med frottétrasa mellan varje tur ger IMHO precis lika bra resultat som att köra med påhängskedjetvätt. Funkar även att torka av kedjan efter att man droppat på ny olja.

emmer sa:
NLC sa:
Torka rent kedjan med frottétrasa
Blir inte det jäkligt luddigt i kedjesträckaren?
Tycker det blir jäkligt fullt med hår och tråd där även om man inte har som vana att cykla genom lumpbalar eller älgar :-)

Uttjänta lakan brukar jag köra med för kedjetvätt. Håll runt kedjan med handen och snurra på vevarna innan nyapplicering av kedjesmörj och sen igen någon minut efter kedjesmörj.

borgis sa:
Jag har tubeless easy. De läckte genom sidoväggarna.
Det är därför man har gucka och det inte heter bara Tubeless. :)

Alla mina specdäck läcker i sidoväggarna... Även mitt nya thunder burt 29x2.1. Hade 0.75 bar av 2 kvar efter dagens distans... Frustrerande.

Dock fick jag en ytterst liten skada på fälgen där själva kanten tätar emot däcket vid leverans.

Skulle kunna vara därifrån:(

Mamma vill ha nya däck till sin lastgamla mtb... 26x1,9 golden boy något sitter på nu. Hon "cyklar mest asfalt och lite grus" så lättrullat ska det vara! Stalltips...? Duger typ biltemadäck åt tant tro? Hon cyklar lite.

Senast ändrad:
Jeppe_E sa:
Konkret sa:
Vad är meningen med livet?

42

Konkret sa:
Varför får man inte morgonstånd varje dag?

Av samma anledning som man inte får något varje

Konkret sa:
Skall jag ta en pizza till middag?

Ja, om det är resterna från den pizzan som du köpte i natt. Ätes lite lätt micrad och sköljs ner med ett stort glas mjölk

Tyvärr, du var några dagar försent ute. Nu behövs ej svaren längre. Ekorrhjulet snurrar och bakfyllan är förbi!

Tillbaka
Topp