AX3L sa:
Rattnalle sa:
AX3L sa:
Rattnalle sa:
AX3L sa:
Mycket riktigt aldrig provat. Men så kör jag ju långt in på kvällen med solglasögon på happyridsen, vissa av oss äter sina morötter ;)
Jag tror mest det är en fråga om att ha haft glädje av det ordentligt ett par gånger för att fastna :)
Långpendling Gbg-Falun i mörka hösten räckte för att jag skulle bli såld. Bilen används ändå i princip bara för långresor, lika bra att kitta den för det.
Backar du hela vägen då? För ordentligt extraljus framåt är jag med på alla dagar, min anledning till att jag inte har det är rent estetisk :) Familjens Outback har extraljus som kan lysa upp the dark side of the moon men på den ser det mer rally ut på något sätt. Sällan du ser ett Jas Gripen med extraljus :)
Principen är densamma bakåt. Jag gillar att se vart jag ska. Det är så jobbigt att backa på saker.
På nästa bil kan jag tipsa om att leta efter texten "backsensor" bland AC och ABS och allt annat fullkomligt självklart. Eller kamera, men det är fusk.
Då förutsätter du att de kan ersätta att se bakåt... Något de inte är tänkta för, de är tänka som komplement... Något som vi blev smärtsamt medvetna om när en dam i en nästan helt ny XC60 backade rakt in i sidan på vår bil, med den efterföljande reaktionen "men, backvarnarna pep ju inte!" - nej, men vad sägs om att titta bakåt när du backar? och var glad att det var en bil bakom den här gången och inte ett barn...
Och en månads väntetid för tid på skadeverkstaden....