jingleyschmidt
Aktiv medlem
Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Breezer och Ragley är gravel bikes med bockstyre och Roadliten är den jag har, med rakt styre.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Breezer och Ragley är gravel bikes med bockstyre och Roadliten är den jag har, med rakt styre.
Visa bilaga 402841
Ja, Breezern har en jäkla stack. Oroväckande. :D
627 i stack är väl normalt för en 56:a med komfort / gubbgeometri :)
My cykel igen!? Det går bra nu ??. Har du inte möjlighet att provcykla? Väldigt annorlunda, men jag tycker att tillverkas storleksguide brukar stämma bra.Ja, Breezern har en jäkla stack. Oroväckande. :D
My cykel igen!? Det går bra nu ??. Har du inte möjlighet att provcykla? Väldigt annorlunda, men jag tycker att tillverkas storleksguide brukar stämma bra.
Att hydrauliska bromsar för bockstyre inte alls är så billiga förmodligen. Eller i viss mån fatbikes där det i rejäl kyla kanske inte är lika bra med hydraulik.Möjligen dummaste frågan nånsin, men jag verkar inte fatta. Varför en vanlig hybrid som t.ex. min pendlingscykel Crescent Kebne, som säljs på ca 8500 kr, kommer med vanliga men fina shimano hydrauliska bromsar, medan betydligt finare cyklar i ca 16000 kr klass och uppåt kommer ibland med mekaniska skivbromsar? Om hydrauliska bromsar uppfattas att vara bättre, varför en cykel i högre prisklass kommer med mekaniska bromsar? Ett set hydrauliska bromsar säljs fr. ca 500 kr, så det skulle inte påverka priset avsevärt för den dyrare cykeln och (om min uppfattning stämmer) skulle höja värdet på hojen. Vad är det som jag missat i min kalkyl?
återigen: sätt bockstyre på den här bara https://www.chainreactioncycles.com/mobile/vitus-dee-29-city-bike-tourney-2020/rp-prod183548Breezern i Large står som 54cm. Högre stack också än både Roadliten och min Sonder Frontier. Men ah. Sen är ju Breezern rätt tung med, strax över 13kg! Vet inte hur sugen jag är på det.
Bra pris dock, stål, plats för 2.2 däck (700c) osv. Rätt gött. Gillar den. Står på Breezers hemsida att den kostar 969USD, men på bike-discount går den för 1090EUR vilket blir närmare 1200USD, lite skillnad...
My cykel igen!? Det går bra nu ??. Har du inte möjlighet att provcykla? Väldigt annorlunda, men jag tycker att tillverkas storleksguide brukar stämma bra.
återigen: sätt bockstyre på den här bara https://www.chainreactioncycles.com/mobile/vitus-dee-29-city-bike-tourney-2020/rp-prod183548
reach 404 mm. och sälj frontiern och roadliten.
Han har ju en så stor samling nu att ett bockstyre har sin plats?
sätt tempopinnar på frontiern då.SÄLJA?! Aldrig någonsin. :p
Hur uttalar man "Madone", som i Trek Madone. För en som är fullständigt oinsatt i lvg. Jag ser detta lite här och var och varje gång tänker jag tanken. Hur uttalas det där..
Mad one? Madåne? Madonn?
Hur uttalar man "Madone", som i Trek Madone. För en som är fullständigt oinsatt i lvg. Jag ser detta lite här och var och varje gång tänker jag tanken. Hur uttalas det där..
Mad one? Madåne? Madonn?
På italienska typ "madåni" om man lyssnar på detta:
Och på franska mera som "madonn" enligt kvinnan här:
Lite så här kanske...Trek är från Wisconsin / USA, hur uttalas det där?
På italienska typ "madåni" om man lyssnar på detta:
Trek är från Wisconsin / USA, hur uttalas det där?
Hur ska det låta då?"Madåni" är ingen italiensk uttalen, det är typiskt för en person från USA som försöker att uttala något på italiensk sätt.
Hur ska det låta då?
Och ändå påstod du att det italienska uttalet på Forvo var fel. Okej...Jag vet inte hur man uttalar Madone. "Madåni" är troligtvis rätt för att Trek är från USA.
Och ändå påstod du att det italienska uttalet på Forvo var fel. Okej...
Ja, det är ingen italiensk uttalet, men en från USA som försöker uttala italienska.
Ja, det är ingen italiensk uttalet, men en från USA som försöker uttala italienska.
Men Madone är inte italiensk men fransk.
Då blir det "Mädön".
Riktiga cyklister finns bara i Italien. Alla andra är underordnade, oavsett olika cykelmärkes ursprung.
Tänk om den hette Trek Påsklilja. Skulle du då säga Trek Pasklilidja för att jänkare döpt den?Blir det? Det berör på vad amerikaner tycker.
Tänk om den hette Trek Påsklilja. Skulle du då säga Trek Pasklilidja för att jänkare döpt den?
Ja det behöver du.Äntligen fått tag i en gaffel till bygget. Behöver jag ett crown race (lagersäte?) Till gaffeln för att det skall bli rätt?
Visa bilaga 403341
Headset är ett FSA Orbit ITA 44mm 1.5 lower with 1 1/8" upper / black / lower external with upper integrated