Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Internal spline passar inte 15mm axelHej, kan man använda kassett-låsring till att fästa sina bromsskivor CL? eller behöver man ha de specifika låsringarna?
Jag har QR med tillhörande axel. kassett-låsringen passar ju i gängorna och sådär, jag undrar mest om det är något jag borde se upp med typ flänsstorlek eller så så man inte gör bort sig :)Internal spline passar inte 15mm axel
Mät även avståndet mellan lodlinjen för centrum vevlager och sadelspets (om det är likadan/samma sadel).Jag har en cykel med perfekt sadelhöjd, hur mäter jag den och överför till en annan cykel?
Lättast?
Detta funkade kanon ?Centrum veven till toppen av sadeln. Förutsatt att du har samma längd på vevarna.
Har någon ett bra förslag på hur man fäster en konventionell stänkskärm i den här gaffeln så att den hamnar någorlunda nära hjulet?
Finns det beslag som skulle funka upp till gaffelkronan? Eller blir det till att buntbanda?
Visa bilaga 640117
Organiska eller sintrade belägg?Häromdagen råkade jag överhetta en broms så det luktade eldsvåda. Är det byta skiva, belägg och luftning som gäller? Jag har rengjort skivan och slipat ner belägget något men tycker inte jag får lika bra bett nu.
Har du slipat beläggen så tar det ett tag innan dom är inkörda. Ut och cykla så kommer troligen bettet tillbaka gissar jag.Häromdagen råkade jag överhetta en broms så det luktade eldsvåda. Är det byta skiva, belägg och luftning som gäller? Jag har rengjort skivan och slipat ner belägget något men tycker inte jag får lika bra bett nu.
Va, kan det bli över?Kan man frysa in raggmunkar? Jag har gjort på tok för många…
Jag är faktiskt förvånad självVa, kan det bli över?
Haha månader, då är det lugnt ?Ja. Men fettet härsknar och äggen blir dåliga även i frysen, så ät upp inm någon eller några månader.
Resultat: kortärmad polyesterjersey och ett par merinoarmvärmare jag tidigare använt till löpning blev perfekt för ca 100k och 700hm i 18 vindstilla grader och regn. Tur det då min beställning fortfarande har status ”registrerad” hos Postnord.Gick på denna istället efter lite läsning ?
![]()
Van Rysel RCR Ultralight Packable jacket review
A good-value jacket to protect against short showerswww.bikeradar.com
Nu har prognosen ändrats till 23 grader och endast 2mm regn på hela dygnet. Kanske skulle köpt en dyrare för att garantera regnfritt.
Vilken Shimano 10-delad som helst (som din bakväxel klarar av). https://bike.bikegremlin.com/1232/bicycle-cassette-compatibility/Shimano Tiagra CS-4600 (12-30) 10-delad på pendelhojen, sopslut. Vad har jag för alternativ mer än att köpa en exakt likadan? Bryr mig mer om pris och funktion än att jaga gram, då cykeln går året runt i Gbg-mög.. skulle CS-HG500 funka? Måste inte vara exakt 12-30 fö.
Shimano Tiagra CS-4600 (12-30) 10-delad på pendelhojen, sopslut. Vad har jag för alternativ mer än att köpa en exakt likadan? Bryr mig mer om pris och funktion än att jaga gram, då cykeln går året runt i Gbg-mög.. skulle CS-HG500 funka? Måste inte vara exakt 12-30 fö.
Jag har gjort så i Göteborg och det gick bra.Jag har väntat på min cykel i 2 månader och nu har den äntligen kommit fram till staden jag bor i, men levereras inte ut till mig förrän imorgon. Kan jag åka till DHL lagret och hänta ut det själv idag?
Provade men det gick inte. Sen läste jag ditt inlägg och åkte dit igen, då gick det ?Jag har gjort så i Göteborg och det gick bra.
Oftast inga problem. Men vad är det för cykel, och vad är det för däck du funderar på?Om en cykels tillverkare specar däcks maxbredd till 2,2", vågar man då prova att klämma in 2,3"?
Det är ju bara 2,5 mm som skiljer och de lär väl ha lite marginal?
Trek Marlin 5 Gen 2 och Conti Mountain King/Race King.Oftast inga problem. Men vad är det för cykel, och vad är det för däck du funderar på?
Och det breda (Mountain King 2.3") har du tänkt ha fram antar jag? Och Race King bak? Om så är fallet är det ju absolut inga problem, eftersom dämpade framgafflar generellt brukar kunna ta minst 2.4"-däck.Trek Marlin 5 Gen 2 och Conti Mountain King/Race King.
Trek specar Max 2,20 men nåt av däcken var 2,30.
Exakt så. Tack för snabbt svar! ?Och det breda (Mountain King 2.3") har du tänkt ha fram antar jag? Och Race King bak? Om så är fallet är det ju absolut inga problem, eftersom dämpade framgafflar generellt brukar kunna ta minst 2.4"-däck.
Det spelar ju också en viss roll hur styva hjulen o ramen är. har man låt säga 5-10 mm plats på varje sida, men cykeln flexar närman står och bryter kan detta ju ändå bli ett problem i slutändanTrek Marlin 5 Gen 2 och Conti Mountain King/Race King.
Trek specar Max 2,20 men nåt av däcken var 2,30.
Ja det tror jag, med 98% säkerhet.Följdfråga: borde väl gå med Schwalbe ISP 2,25” också, både fram och bak?
Det beror också på fälgbredden, för att den bidrar till monterade däckets storlek. Om du inte tänker byta till bredare fälgar samtidigt med bredare däck, då blir allt bra.Om en cykels tillverkare specar däcks maxbredd till 2,2", vågar man då prova att klämma in 2,3"?
Det är ju bara 2,5 mm som skiljer och de lär väl ha lite marginal?
Det beror också på fälgbredden, för att den bidrar till monterade däckets storlek. Om du inte tänker byta till bredare fälgar samtidigt med bredare däck, då blir allt bra.
Nu har jag inte kollat det så noga men jag har fått höra att Conti specar bredd inklusive nabbar. Ett MK på 2.3 bör alltså vara ungefär 58 mm totalt och ett RK lika så. MK får då mindre luftvolym eftersom nabbarna är större.Det berör ännu mer på hur bredd däcket verkligen är och hur det är utformad. Nästan alla däck är smalare än vad inch eller mm mått säger. Skillnaden brukar variera mellan 1 och 5 mm.
Nu har jag inte kollat det så noga men jag har fått höra att Conti specar bredd inklusive nabbar. Ett MK på 2.3 bör alltså vara ungefär 58 mm totalt och ett RK lika så. MK får då mindre luftvolym eftersom nabbarna är större.
Hörsägen dock.
Edit: Jag har ju MK/XK i 559 så jag skulle ju kunna gå ut och mäta men är för lat just nu.
Nu har jag inte kollat det så noga men jag har fått höra att Conti specar bredd inklusive nabbar. Ett MK på 2.3 bör alltså vara ungefär 58 mm totalt och ett RK lika så. MK får då mindre luftvolym eftersom nabbarna är större.
Hörsägen dock.
Edit: Jag har ju MK/XK i 559 så jag skulle ju kunna gå ut och mäta men är för lat just nu.