Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Efteråt är det desert!Och då kan det bli sista målet, det vet man först efteråt
Tungomål?Mål i munnen är viktigt
Använd en skiftnyckel på andra sidan av skruven.
Undrar om en vinkelskruvmejsel är tillräckligt grund? Annars får du väl borra ett hål i yttre bygeln där.
Något sånt här?
Nej den roterar fritt, det är bara för pedalnyckel:Använd en skiftnyckel på andra sidan av skruven.
Edit: Håll i pedalen och dra som fan med skiftnyckel här
Köpte en vinkelslip för ett tag sedan, kan ju vara kul att få en ursäkt att använda den...Går bitsen in kan man väl ratta den m skiftnyckel. Så kapa bits?
Snart i NBD-tråden?Köpte en vinkelslip för ett tag sedan, kan ju vara kul att få en ursäkt att använda den...
Går bitsen in kan man väl ratta den m skiftnyckel. Så kapa bits?
Rätt goda odds på BSA 100 eller?
Var i samma sits och fann att det enklaste var att köpa adaptrar till mina redan inbromsade skivor.Byter hjul på en sliten gravel. Från 160mm skivor med "6-bolt" infästning till Elitewheels med centerlock. Behöver jag tänka på ngt speciellt när jag köper nya 160mm skivor? Finns det ngt prisvärt där ute? Cykeln har Sram Force iö
Nej, egentligen inte. Du kan behöva flytta på oken men annars är det bara att bromsa in dem som vanligt och köra.Byter hjul på en sliten gravel. Från 160mm skivor med "6-bolt" infästning till Elitewheels med centerlock. Behöver jag tänka på ngt speciellt när jag köper nya 160mm skivor? Finns det ngt prisvärt där ute? Cykeln har Sram Force iö
Shimanoskivor i SRAM-ok? Ok eller inte ok?Nej, egentligen inte. Du kan behöva flytta på oken men annars är det bara att bromsa in dem som vanligt och köra.
SM-RT64 tycker väl jag är mest prisvärda. Annars är det väl att gå upp på srams alternativ eller ice-tec-skivorna från shimano men då är det 300-400+ per skiva.
Shimanoskivor i SRAM-ok? Ok eller inte ok?
Vad jag har på flera cyklar. Men uppenbart har de hittat på ännu ett sätt att låsa in cykelkonsumenter.Shimanoskivor i SRAM-ok? Ok eller inte ok?
Sram kör 1,85 mm på de flesta mindre skivor och shimano 1,8 mm. Jag har aldrig haft några problem på min gravel.Shimanoskivor i SRAM-ok? Ok eller inte ok?
Sram kör 1,85 mm på de flesta mindre skivor och shimano 1,8 mm. Jag har aldrig haft några problem på min gravel.
Ja, mitt inlägg var inte direkt svar på ditt."Bredden" jag refererade till i mitt inläggär vertikalt, inte tjockleken av skivan. Shimano kallar det för "narrow" och "wide".
Det är ju rätt lätt att mäta sig till å andra sidan. Jag har kört Sram-skivor som passade till Guide med Saint-ok några år och de matchar nära nog för att funka bra, så Guide motsvarar Shimanos Narrow. Var landsvägsprylarna passar in vettetusan."Bredden" jag refererade till i mitt inlägg är vertikalt, inte tjockleken av skivan. Shimano kallar det för "narrow" och "wide".
Det är ju rätt lätt att mäta sig till å andra sidan. Jag har kört Sram-skivor som passade till Guide med Saint-ok några år och de matchar nära nog för att funka bra, så Guide motsvarar Shimanos Narrow. Var landsvägsprylarna passar in vettetusan.
Jag ska dubbelkolla nästa gång jag är nära DH:n, men det matchar väldigt bra visuellt om inte annat.Nej, allt på MTB motsvarar Shimanos "Wide", förutom Shimanos "Narrow", som är en uppfinning av Shimano. En Wide skiva på narrow ok är aldrig ett problem. Tvärtom är det ett problem. Det funkar i början, tills belägg slits ned där skivan har kontakt och nästan inte där Narrow skivan inte finns. Då slår belägg i armarna av skivan.
Man skulle kunna tro det :DDet är olika bud på om det blir problem. Jag har inte sett nåt problem men för utförsåkning har man så klart rätt grejor
Jag ska dubbelkolla nästa gång jag är nära DH:n, men det matchar väldigt bra visuellt om inte annat.
Om måtten jag hittar på internet stämmer så är det inte en enda given standard direkt, så enklast är nog att mäta eller köpa en wide-skiva för säkerhets skull.
Shimano wide, narrow och Sram Guide/G2 i den ordningen:
Visa bilaga 808907Visa bilaga 808908Visa bilaga 808909
Fast om de har samma mått borde du inte ha en stor del av skivan som är orörd? Det är ju lugnt om beläggen är smalare än skivan. men om du har 3 mm av belägget utanför skivan kan det bli problem. Eller den kanske inte har rullat med nämnda kombo?Mätte just på en SM-RT 81S (antar det betyder small) som ska med till Spanska cykeln nästa gång och bromsbelägg till Force 22. Bägge mäter exakt 14 mm höjd så om TS kör lvg är det fritt fram.
Visa bilaga 808919
(- som sagt tidigare)
På gruscykeln kör jag med Shimanos billigaste skivor öht, de som kostar runt hundralappen/styck. Och Force22. Klossarna från Ali till.. 40/ paret? Det slits ju rätt fort på grus.Byter hjul på en sliten gravel. Från 160mm skivor med "6-bolt" infästning till Elitewheels med centerlock. Behöver jag tänka på ngt speciellt när jag köper nya 160mm skivor? Finns det ngt prisvärt där ute? Cykeln har Sram Force iö
Nu har jag inte just den cykeln här men det är samma kombination och passar. Däremot är skivan sliten efter ett par tusen mil.Fast om de har samma mått borde du inte ha en stor del av skivan som är orörd? Det är ju lugnt om beläggen är smalare än skivan. men om du har 3 mm av belägget utanför skivan kan det bli problem. Eller den kanske inte har rullat med nämnda kombo?
Visa bilaga 808920
Bytt från 18t till 16t bak på singlespeeden. Kan jag kapa en länk i kedjan? Spontant känns det så..
Hmm, det har jag för mig att jag inte gör. Däremot har jag ju excentriskt vevlager, så får väl kolla hur stor justermån jag har den vägen.Bara om du kör en halv-länk kedja.
Hmm, det har jag för mig att jag inte gör. Däremot har jag ju excentriskt vevlager, så får väl kolla hur stor justermån jag har den vägen.