Från "27" till 18. ja, då var man piskad till trainerpass i vinter...

Skogling

Aktiv medlem
Har tänkt tanken länge. Under dagens lilla service åkte den bort:

Lillen.jpg ht=525

Använde lillen ytterst lite och tänkte testa om man klarar sig utan. ;o)

//Skogling

He, he... Den är original. Dom andra är bytta. Den är verkligen gjord av smör dessutom... ;o)

Markus F skrev:
-------------------------------------------------------
> Om du gillar att cykla inomhus så har du
> garanterat gjort ett bra val.

Jag är tveksam. Slår man inte näsan i vardagsrumsväggen på väldigt kort tid utan lillklingan?

Jag förstår inte riktigt vad cykla inne betyder. Jag har kört med två klingor på min MTB i fyra år utan att egentligen sakna "lillen". Jag har dessutom bytt spindeln så att att mitt vevparti blir tightareoch smalare. Har fungerat alldeles utmärkt. Kört massor av långlopp, tränar flera gånger i vekcna på Billingen som har klättringar utan att sakna... Men för någon månad sedan köpte jag ny cykel, en Scott Scale 20 med TRE klingor fram. Oj vad lätt det går uppför där jag tidigare fick slita ont. En nackdel som jag märkt redan är att jag "fastnar" när jag tvekar med växelreglaget eller växlar fel för att jag inte vant mig vid nya reglaget. Men alltså; två klingor räcker gott.

18 är helt rätt, men du tog ju bort fel klinga. Det är storklingan som ska väck, dit med en bash! :-) Med en 32 eller 34 som mellanklinga är det inga problem att trampa i 35km/h, bara att öva upp rundtrampet.

/Leo

Doh.

Edit : Själv har jag gått från 27 till 18 till 9 och blivit nöjdare varje gång. Mindre som krånglar och mindre att tänka på. Mitt nybygge blir SS.

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp