Fundering, är det bara jag som inte kör tempolopp med grushojen?
det finns så mycket kul kedjelösa varianter.
den elliptiska finns
glidcykeln finns
snörcykeln finns
trekuggarscykeln finns ("humber chainless" i boken ovan)
och hur mycket annat som helst. bara för @Makten att börja experimentera.
obs att att jag inte alls tycker att någon cykeldesign ska ses som testad och "förkastad", som någon uttryckte det. särskilt inte några millimeter eller grader hit eller dit i den nuvarande normala designen.
Problemet med de flesta innovationer av den typ som visas ovan känns mest som de har till avsikt att visa vad uppfinnaren kan åstadkomma än att det faktiskt tillför några nya fördelar för användaren, dessutom i detta fallet verkade det vara löparprodukter som adderar hjul till någon som gillar att springa.
Kanske bara jag som är enögd, men om jag skall bli intresserad och imponerad så förväntar jag mig mer än att man byter ut framdrivningen mot något annorlunda och ganska opraktiskt eller lite rör i ramen till bambu för att jag skall tycka att det är innovativt på riktigt.
För att sno lite retorik från Makten, hur ocyklingsbara vissa nuvarande cykelmodeller är så funkar det att ta en MTB ur skogen eller en gravel ut på en stig, men hur f-n skall man komma fram mellan träden med den där apgungan där man hänger suspenderad? i mina ögon är det inte en cykel eller ens ett seriöst försök att göra en.