Gardasjön?

XTRMNTR

Aktiv medlem
Gardasjön?
Jag är lite sugen på att packa med cykeln och flyga ner till Gardasjön nu i sommar. Jag har aldrig tidigare cyklat utomlands men väl pumpat runt en del på diverse klätterresor. Jag har några frågor som jag hoppas någon kan hjälpa mig med.

1. Vilken cykel ska man ta med? Jag har en Epic och en LVG. Hemma cyklar jag mest i kolmården så jag van vid stök och bök. vad jag har sett på nätet så ser både landsvägen och stigarna fina ut.

2. Boende. Vart och hur ska man bo? Jag räknar med att resa själv och känner att jag inte behöver det flottaste boendet.

3. Går det ta sig mellan Bergamo och Garda utan att hyra bil? Räknar med ett bagage utöver cykelväskan.

Gardasjön?
XTRMNTR sa:
Eller är det någon som har något annat förslag på destination?

Finns rätt många länkar till utlandscyklings-RR:er i första inlägget i https://happyride.se/forum/read.php/1/3144698/page=1 Kan kanske tjäna som inspiration.

Angående transport till Garda så går det ju tåg från Bergamo. Går flygbussar från flygplatsen som, om jag fattat det rätt, stannar i stort sett utanför tågstationen. Italienska motsvarigheten till SJ: trenitalia.com Tåg går till byar/städer längs södra delen av Garda, men jag misstänker att du snarare vill upp till norra delarna. Ett alternativ kan ju vara tåg till Mori och sedan taxi.

Gardasjön?
Lvg resp MTB runt Garda är lika underbart, så det är ett svårt val. Jag har de senaste åren haft med båda varianterna. Oavsett vad du väljer så ångrar du dej inte.

Tillbaka
Topp