Garmin Edge 1000

Garmin Edge 1000
Manurhin2 sa:
Efter att ha skickat in den 3e datorn ( 2 refurbished ) pga att dom hängt sig på olika sätt , ibland inte hittat utrustning mm så har jag nu fått , vad det verkar , en ny 1030 utan extra kostnad.

M

De har en väldigt intressant kundservice :)

Garmin Edge 1000
marr sa:
Manurhin2 sa:
Efter att ha skickat in den 3e datorn ( 2 refurbished ) pga att dom hängt sig på olika sätt , ibland inte hittat utrustning mm så har jag nu fått , vad det verkar , en ny 1030 utan extra kostnad.

M

De har en väldigt intressant kundservice :)

Är ju mkt överprissatta produkter som dom säljer , finns säkert rejäla marginaler eftersom servicen sköts suveränt .
Senaste riktiga tavlan är Vector 3 , man tror inte att det är sant när dom släpper gen 3 och den är beta .

M

Garmin Edge 1000
Jag fick 15.00 idag

Changes made from version 14.80 to 15.00:
Made improvements to course navigation, particularly in regards to navigation issues when going off course.
Fixed issue causing MAC address to not display properly on the About page.
Added support for 12-speed shifting sensors.
Fixed data field issues when using a shifting system with no front derailleur.
Fixed Connect IQ apps using Activity.info.nameOfNextPoint not working properly with course points.
Fixed crash when returning to course.

Garmin Edge 1000
Just det, idag kom den äntligen ner. Den har hållt på och försöka ladda ner flera ggr senaste dagarna. Konstigt! Det står 5 Mars på hemsidan. Men nu iaf dök den upp då visst. Bra bra.

Garmin Edge 1000
Det funkade bättre via Garmin Express. Konstigt. Men när jag laddade ner update-filen via WiFi (automatiskt då). Så verkade inte som hela filen kom ner, nu heller! Den var 10 Mb eller så bara. Den brukar ligga på strax över 20 Mb. Men när jag körde via Express så funkade det direkt. Skumt!

Bra att de uppdaterat navigeringen, det har funkat lite sådär när man kommer off course faktiskt!

Garmin Edge 1000
Fick problem med min 2,5års gamla Edge 1000 i december 2018. Knappen på sidan blev insjunken så de gick inte att få igång den utan att "väcka den" med laddkabeln. Mailade då Garmin ang att skicka in den på reparation, tjatade inte något om någon garanti el dyl för den var ju såpass med åren tyckte jag. Skickade in orginalkvittot samt enheten till dem, 2 dagar senare får jag en Edge 1030 helt utan kostnad som garantiåtgärd. Riktigt bra och serviceminded får jag säga!!

Garmin Edge 1000
Mr.olsson sa:
Fick problem med min 2,5års gamla Edge 1000 i december 2018. Knappen på sidan blev insjunken så de gick inte att få igång den utan att "väcka den" med laddkabeln. Mailade då Garmin ang att skicka in den på reparation, tjatade inte något om någon garanti el dyl för den var ju såpass med åren tyckte jag. Skickade in orginalkvittot samt enheten till dem, 2 dagar senare får jag en Edge 1030 helt utan kostnad som garantiåtgärd. Riktigt bra och serviceminded får jag säga!!
Öhhh... jaha, den kom till rätt person då. Jag hade samma problem som dig. Men fick då svaret att det blir en vanlig reparation, ej på garanti. Vilket betyder att det skulle inte varit värt det. Så jag limmade min knapp istället :)

Garmin Edge 1000
Sambal Oelek sa:
Det funkade bättre via Garmin Express. Konstigt. Men när jag laddade ner update-filen via WiFi (automatiskt då). Så verkade inte som hela filen kom ner, nu heller! Den var 10 Mb eller så bara. Den brukar ligga på strax över 20 Mb. Men när jag körde via Express så funkade det direkt. Skumt!

Bra att de uppdaterat navigeringen, det har funkat lite sådär när man kommer off course faktiskt!

Min kom in helt automagiskt. Jag fick en notis på gpsen och tyckte "ja".

Garmin Edge 1000
Nu har jag fått 15.20

Change History
Changes made from version 15.00 to 15.20:
Fixed issue where auto-routing back to course would ignore Course Turn Guidance and Recalculation settings.
Fixed issue causing some Connect IQ apps to not be able to make web requests through the phone connection.
Fixed issue where stopping LiveTrack through the phone when auto-start was enabled would result in the session immediately restarting.

Edit: 1000 inlägg i 1000-tråden, så passande ?

_20190610_084610.JPG

Senast ändrad:
Garmin Edge 1000
Idag fick jag firmware 15.30!

Men det står inget om den på Garmins hemsida!? Skumt

Det som finns är att i version 15.21 Beta ska det vara:
"Fixed issue where device would not connect to satellites when GLONASS is on."

Bra att de fortfarande tweaker den här gamla enheten. Det har varit lite problem med det där vet jag. Ibland helt hopplöst.

Men jag har också haft problem med noggrannheten, känns som det varit en noggrannhet på 50m eller så. Man cyklar bredvid stig/väg enligt GPS'en. Hoppas det blivit bättre också (om det nu var en firmware-grej?!)

Garmin Edge 1000
Min enhet är ansluten till mobilen, laddar upp turerna automatiskt. Men den kör inte synkronisering. Hittar ingen inställning för detta. Kan någon som begriper bättre, hjälpa?

Garmin Edge 1000
Garmins enheter verkar griniga. Så här har jag fått det att fungera.
1. Slå av telefonens blåtand.
2. Slå på din Garmin och låt den komma igång. Låt enheten boota i fred tills den vanlig vyn kommer upp. Vänta ytterligare 5 sekunder.
3. Slå på telefonen blåtand och kör igång Garmin Connect.

Min enhet är ansluten till mobilen, laddar upp turerna automatiskt. Men den kör inte synkronisering. Hittar ingen inställning för detta. Kan någon som begriper bättre, hjälpa?

Garmin Edge 1000
Garmins enheter verkar griniga. Så här har jag fått det att fungera.
1. Slå av telefonens blåtand.
2. Slå på din Garmin och låt den komma igång. Låt enheten boota i fred tills den vanlig vyn kommer upp. Vänta ytterligare 5 sekunder.
3. Slå på telefonen blåtand och kör igång Garmin Connect.

ska testa detta, men tror att jag redan kört den rutinen. Det märkliga är att den ju är ansluten och min Fenix (garminklocka) är i närheten och även den är ansluten till mobilen/garminconnect så har Connect inga bekymmer att dra igång synk mot klockan, men mot Edge:en icke.

Garmin Edge 1000
Det har blivit dags att sälja min Edge 1000.
Vilka steg/återställningar bör man göra innan den byter ägare? Koppla loss i Garmin Express/Connect? Återställa själva enheten?

Tillbaka
Topp