Stefande026
Ny medlem
Garmin Edge 520
Tack nu finkar det igen:)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
trailmig sa:Ni som kör Garmin. Är det sant att Connect-appen inte synkar aktiviteter mellan två enheter? Alltså om jag cyklar med min Edge och sedan sticker ut och springer så kommer klockan (Fenix) bara ha löpturen och Edge:n bara ha cykelturen?
EDIT: Det är nog mest klockan är jag intresserad av att den borde få cykelturen också med tanke på att den ska användas dygnet runt.
Botis sa:trailmig sa:Ni som kör Garmin. Är det sant att Connect-appen inte synkar aktiviteter mellan två enheter? Alltså om jag cyklar med min Edge och sedan sticker ut och springer så kommer klockan (Fenix) bara ha löpturen och Edge:n bara ha cykelturen?
EDIT: Det är nog mest klockan är jag intresserad av att den borde få cykelturen också med tanke på att den ska användas dygnet runt.
Ja, det stämmer. Connect-appen i telefonen kommer ju dock ha båda men det visste du nog redan.
NLC sa:"Recover advisor" funkar, vad jag ha märkt, bara på en enhets aktiviteter. Men åas tycker jag fitness och fatigue i Strava eller PMC i Golden Cheetah funkar betydligt bättre för att bedöma när det behövs mer vila.
Vilken tur. Vore ju synd om vi hamnade vilse. Ser fram emot turen!Chapter 2 sa:Ja fast en tom 520 ska väl ändå ha plats för en 17mils runda.
Jag körde mellan 31maj-6 juni en 7 dagars tur på 116mil med färdiga banor att följa utan problem. Den längsta banan på 21,5mil.
Men det verkade som att det var något fel på mjukvaran ändå. Jag fick hjälp av supporten och har nu ominstallerat allt och nu fungerar den som den ska igen.
vinylknaster sa:Nu kanske detta redan är avklarat i denna tråd. Har läst igenom men inte hittat, risken finns att jag bara läst slarvigt eller bara missat.
Men finns det något sätt att själv konfigurera displayen där tid och hastighet visas?
Idag har jag (default?):
Tid
Hastighet
Distans
Tid på dygn
Kalorier
Skulle vilja byta ut de två nedersta till detta.
Tid på dygn --> Kadens
Kalorier --> Puls
Är detta ens möjligt?
trailmig sa:vinylknaster sa:......
Är detta ens möjligt?
Japp det är det. Jag cyklar själv med samma layout som du önskar. Man får ändra profilerna bara.
https://www8.garmin.com/manuals/webhelp/edge520/EN-US/GUID-668E2816-63F2-49B6-B67D-E2DBB2CC2B6E.html
Whenthingsgowrong sa:1. Måste man ha en mobil med Strava installerat som är ihopkopplad med datorn via bluetooth för att att man ska kunna se Strava segment? Min mobilskärm sprack så jag använder en gammal telefon som är för dålig för Strava. Jag testade att stjärnmarkera några segment på Strava men inget dök upp i datorn.
2. Kan man ladda ner färdiga träningsprogram som någon annan gjort?
IPX7, d.v.s. tål en halvtimme 1 meter under vattenytan.Whenthingsgowrong sa:Vet någon hur mycket vatten och fukt den pallar? Ska den klara av skyfall? Jag har hamnat i två skyfall i sommar och har för säkerhetens skull stoppat ner den i fickan, men den kanske tillochmed går att bada med.
Jäklar, då har de höjt priset. 700:- betalade jag för en refurbished för ca 2 år sen. Kolla med hemförsäkringen också om du redan gjort det, kan bli en tusenlapp utbetalt efter självrisken.wallander sa:Jahopp. Då har jag lyckats krossa glaset på min 520. För er information kostar det 1060 kr att få hela enheten utbytt av Garmin. De lagar inte befintlig enhet alltså, enligt samtal med Garmins support nyss.
Jag upplevde att min 310XT tog längre tid på sig att hitta satelliter när jag hade många aktiviteter lagrat i den, rensade jag minnet så gick det fortare att få en fix. Vet inte om den cachar mer data om minne finns och att större cache underlättar signalfix? Nu är ju 310XT riktigt gammal, men det kan ju finnas kod som fungerar på liknande sätt i en 520. Har dock inte reflekterat över att det skulle ta längre och längre tid med kontinuerlig användning.NickPick sa:Skulle ett silikonskal eller liknande göra någon som helst skillnad för batteritiden vid kyla? Under 5h i typ -1 får jag ut nu... Bluetooth av, skärmljus 10% tills det blev dagsljus sedan 0%, gps/glonass aktiverad och det kanske räcker med gps?
Min forerunner 735 tar ca 5 sekunder på sig att hitta satelliter. Varför tar det typ 40 sekunder med denna enhet tro? I övrigt nöjd :)
BjornR sa:Stäng av auto-pause och ändra till 1s loggning då "adaptiv/smart" kan ibland logga 10s mellan punkterna vilket i sig är bra för stravasegment då man kan kapa 10% av sträckan men sämre för riktig data.
NickPick sa:BjornR sa:Stäng av auto-pause och ändra till 1s loggning då "adaptiv/smart" kan ibland logga 10s mellan punkterna vilket i sig är bra för stravasegment då man kan kapa 10% av sträckan men sämre för riktig data.
Man kan fuska med andra ord..?
Distanscykling sa:Vad är detta? Är detta ett skämt?
Jag försöker få in ett segment i min dumma 520, har garmin connect på flera enheter, har Strava Premium och jag har egna satelitter som snurrar runt månen. DOCK får jag inte in fler segment i min 520 än det som finns där.
MIn fråga är helt enkelt om man kan söka efter segment i Garmin 520? Söker jag nu så får jag inte upp någonting, måste man söka med hela namnet? Aktiveras segmentet själv när man cyklar på det? För det verkar det ha gjort gällande ett segment, konstigt dock att inte alla segment aktiverades isf. Kooonstigt det här. Hjälp!