garmin vs polar

garmin vs polar
Skall du bara andända den som cykeldator, så skall du har edge 305 med tillhörande pulsbälte och kadens-sensor.
Har själv en forerunner 305 när jag idkar: löpning, cykling, skidor, skridskor, inlines mm. Funkar bra för mig.

Polar har efter mycket om och men annamat gpstekniken, och kommer att släppa en klocka, med vad jag förstod både gps och pod. Men det kommer nog dröja ett par månader innan den finns ute.
Kanske värt att vänta på?

garmin vs polar
Om du ska ha den som cykeldator så är Edge 305 att föredra före Forerunner. Nackdelen med Garmin kontra Polar är batteritiden och storleken däremot så har ju inte Polar någon klocka/dator med GPS ännu.

garmin vs polar
perzzon skrev:
-------------------------------------------------------
> "indoor use only" blaha...

Eftersom utomhus behövs den inte....

Säger som Johan_O, bestäm dig för om den bara skall användas för cykling eller till annat också. FR305 (som jag har) funkar som både och.
Dock måste jag instämma om batteritiden vilket gör att man måste ha laddare med sig på utlandsresan.

garmin vs polar
> Eftersom utomhus behövs den inte....

Klart den behövs utomhus! Hastighetsangivelsen man får från en Forerunner är ju i princip värdelös när man springer. Tror inte det är så långsökt att tänka sig att en framtida mjukvaruuppdatering kombinerar data från gps och fotpod.

garmin vs polar
OdenXT skrev:
-------------------------------------------------------
> perzzon skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > "indoor use only" blaha...
>
>
> Eftersom utomhus behövs den inte....
Poäng där!

garmin vs polar
> Fast jag tillhör dom som inte tittar på hastigheten när jag springer, använder den mest för att
> logga efteråt tillsammans med SportTracks http://www.zonefivesoftware.com. Där tycker jag
> hastighetsangivelsen är tilräckligt noggrann.

Ja då behöver du ju ingen fotpod. Jag skulle vilja ha en hastighetsmätare som går att använda när jag springer intervaller för att enkelt hitta rätt fart. Efter att ha sprungit en runda med både en Forerunner och en Polar med fotpod märkte jag att ingen av dem klarar av det. Hastighetsangivelserna från klockorna skiljde sig oftast 20-30 s/km och det var inte konsekvent vilken klocka som visade högst och lägst. Får se vilken tillverkare som först på ett smidigt sätt kombinerar data från gps och fotpod samtidigt.

garmin vs polar
antar att gps-klockan kan få problem med att armen rör sig hela tiden när man springer, så den inte får lika bra signalmottagning.

Funkar det bra att kolla rutten på karta och sånt efter rundan? Har blivit lite sugen på att ersätta min numer lite trilskande pulsklocka/cykeldator med kanske en Forerunner...

Tillbaka
Topp