Giro di Italia 2012 - tråden

rooth skrev:
-------------------------------------------------------
> Hur många tacklade han ner på upploppet?

Det var ingen i närheten. Det kanske var ett smart sätt att sätta sig i respekt. Cav kommer säkert gnälla om att han inte "vågade" gå runt.... :-)

Tur att man har fått lite eurosportrutin och satte inspelning även på fotbollen efter cyklingen, annars hade man missat de sista 4 kilometerna. Vilket antiklimax det blivit annars... Varför spelar de alltid något från U2's Joshua Tree vid målgång?

Åh vilken rafflande etapp. Man har nästan svårt att hålla koll på allt som händer, så intensivt och händelserikt är det.

Är det bara jag som undrar tycker Vacchi är lite väl duktig på att inte prata om loppet, mycket historier om annat lixom. Gårdagens etapp så bytte jag till engelska kommentarer för att ha en chans att hänga med i vad som händer

Kaves skrev:
> Är det bara jag som undrar tycker Vacchi är lite
> väl duktig på att inte prata om loppet, mycket
> historier om annat lixom. Gårdagens etapp så
> bytte jag till engelska kommentarer för att ha en
> chans att hänga med i vad som händer

Samtidigt gör det att det hela blir mer intressant. Jag tittar ju på vad som händer och då samtidigt kunna lära sig nåt nytt gillar jag.

Jo, om man håller sig till ämnet lixom, hur många varv och bansträckning för ett lopp i uppsala för 23år sedan är inte riktigt vad jag tycker om att höra

MTBiker skrev:
> Mer spännande utan HTC-Highroad. Sky är inte så
> överlägsna så nu är det kul!

Förvisso, nu vinner han bara med 1-2 cykellängder..

Bara för att klargöra, jag håller med om att cav e grym. Lite för grym. Han är i en annan liga vilket gör det hela lite komiskt.

Sen undrar jag lite vad som händer i GC, trodde fränk skulle plocka det utan tvekan. Men alla bilder på han ser han helt ointresserad ut.

Kaves skrev:
> Bara för att klargöra, jag håller med om att
> cav e grym. Lite för grym. Han är i en annan
> liga vilket gör det hela lite komiskt.
>
> Sen undrar jag lite vad som händer i GC, trodde
> fränk skulle plocka det utan tvekan. Men alla
> bilder på han ser han helt ointresserad ut.

Han letar efter brorsan sin!

MTBiker skrev:
> Kaves skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Bara för att klargöra, jag håller med om att
> > cav e grym. Lite för grym. Han är i en annan
> > liga vilket gör det hela lite komiskt.
> >
> > Sen undrar jag lite vad som händer i GC,
> trodde
> > fränk skulle plocka det utan tvekan. Men alla
> > bilder på han ser han helt ointresserad ut.
>
>
> Han letar efter brorsan sin!
----------------------------------
Fränk kommenterade själv dålig form och "dislocated shoulder" häromdagen, undrar snarast varför han inte har klivit av resan ? T

Fränk blev inkastad i sista sekund efersom Jakob Fuglsang, som skulle varit kapten, kraschade veckan innan Girot började. Så Radioshack tvingades ju att skicka nån som kan vara med i bergen.

MTBiker skrev:
> Idag blir det åka av. Woop Woop!

Japp idag blir det åka av, och jag är ganska säker att en viss Cavendish inte kommer att klara tidsgränsen om han inte tolkar med en bil eller bli puttad av åskådarna, skulle han mot all förmodan klara detta så ryker han på söndag. =)
Jag tippar att någon från "mitt" lag kommer högt upp i listan idag d.v.s. - Rujano, Rubiano, Jackson eller Sella.

Mvh
Fritz

fritz68x skrev:
> MTBiker skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Idag blir det åka av. Woop Woop!
>
>
> Japp idag blir det åka av, och jag är ganska
> säker att en viss Cavendish inte kommer att klara
> tidsgränsen om han inte tolkar med en bil eller
> bli puttad av åskådarna, skulle han mot all
> förmodan klara detta så ryker han på söndag.
> =)
> Jag tippar att någon från "mitt" lag kommer
> högt upp i listan idag d.v.s. - Rujano, Rubiano,
> Jackson eller Sella.
>
> Mvh
> Fritz

Är det kul? Jag tror också att han får det tufft.

@mzi: Nej, man måste slutföra loppet för att vinna. Gillar att Cav åtminstone försöker vinna tröjan. Goss t ex åker ju hem idag.

Tror sannolikheten att Cav missar maxtiden idag är rätt låg. Tämligen lång plattkörning innan de två backarna och där hänger han garanterat med klungan. Risken är väl möjligen om det går iväg en utbrytning tidigt med någon bra bergsåkare som ligger långt efter i sammandraget och att de får en stor lucka innan första backen.

Etapp 17 och 19 kan dock maxtiden bli riktigt slitig för honom om han fortfarande är med och det blir åka av tidigt. Framför allt etapp 19 skulle kunna bli intressant om det är någon bergsget som chansar med en tidig attack för att köra in förlorad tid. Skulle potentiellt kunna gå att attackera redan på Manghen då det därifrån och in till mål inte är speciellt mycket plattkörning.

MTBiker skrev:
> Vi är bortbjudna i em. Jag vet att de har
> Eurosport. Kan man titta på Girot samtidigt som
> man äter födelsedagstårta?

Vi är också borta, men det värsta är att de inte har ES, sa till dem att jag måste låna datorn och fixa ES player även om den suger ...
Ang GoranS kommentar, även om det är platt 2/3 av etappen så tror jag ändå att Cav missar tiden idag, för efter platten skall de upp på 1600m för att sedan åka ner och sedan nästa topp på 2001 meter. Han är rökt!! :D

Med vänlig hälsning,
Fritz

Vilket skitväder de har idag. Men det måste väl ändå vara bättre att cykla i regn i "varma" Italien än "försommarkalla" Sverige?

Cav gick precis i mål. Inom tidsgränsen.
I övrigt så var det starkt kört av Hesjedal. Fin attack. Bara Kreutziger som tappade av förhandsfavoriterna va?

Nu menade jag för totalen. Än så länge har spurterna bjudit på mest underhållning.

Jag tycker det saknas stjärnstatus lixom. Men jag har inte sett så mycket som jag brukar. Säga vad man vill om schleck vs contador. Det har iaf bjudit upp till show.

Du menar spännade som avslutningen upp till Tourmalet 2010? ;-) Kan hålla med om att vissa toppnamn saknas i årets Giro men saknar då Nibali, Wiggins mer än 2xA

Tillbaka
Topp