Giro di Italia 2012 - tråden

Vic skrev:
-------------------------------------------------------
> pLu skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag vill ha Sean Kelly. Han vet vad han pratar
> om.
>
>
> Synd bara att ingen fattar vad han säger.

Ah, irländsk engelska!

Frille66 skrev:
> Han vann inte i alla fall men han körde nästan
> på min kamera:-)))
>
>
Du är kändis, filmad av italiensk TV. Savoldelli och Di Luca kommenterade din position som fotograf och gissade att du fick spektakulära bilder...

pLu skrev:
> Får Team Easy On vara med i årets giro då de
> startar i Danmark?

Perfekt etapp för Pim i dag.

Det var inte första gången Teo Bos ställde till med storcrasch i spurten och det knappast sista gången heller. Han har en bra spurt, men har väldigt svårt att låta bli att cykla in i andra... klåpare :-/ T

Ni som har Eurosport Play eller vad det heter. Visas det i "HD"? I er iPad eller iPhone?

Ni som har ESHD på er vanliga tv, är sändningen också i HD eller har man bara skalat upp det som i fjol?

Globalistic skrev:
> Ni som har Eurosport Play eller vad det heter.
> Visas det i "HD"? I er iPad eller iPhone?
>
> Ni som har ESHD på er vanliga tv, är sändningen
> också i HD eller har man bara skalat upp det som
> i fjol?

Nu kan jag inte jämföra eftersom jag inte har kvar icke-HD versionen ES, men jag upplever bilden som betydligt bättre än vad jag kommer ihåg ES från förut. Däremot är jag tveksam till att dom verkligen sänder 1080, snarare uppskalad 720.

P

Globalistic skrev:
> Ni som har Eurosport Play eller vad det heter.
> Visas det i "HD"? I er iPad eller iPhone?
>
> Ni som har ESHD på er vanliga tv, är sändningen
> också i HD eller har man bara skalat upp det som
> i fjol?

Hittar inget HD val för Play, varken på siten eller i IOS appen :(

yuppie skrev:
> Globalistic skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ni som har Eurosport Play eller vad det heter.
> > Visas det i "HD"? I er iPad eller iPhone?
> >
> > Ni som har ESHD på er vanliga tv, är
> sändningen
> > också i HD eller har man bara skalat upp det
> som
> > i fjol?
>
> Hittar inget HD val för Play, varken på siten
> eller i IOS appen :(

Nu missförstår du mig.

Jag har ju sett kvalitén på ESPlay men då uppförstorat på tv vilket blir pixligt (vilket jag kan förstå). Jag har dock Aldrig sett en cykeltävling på ESPLAY i en iPad eller i en iPhone. Å troligtvis så är bilden Mycket bättre då den visas i "rätt" format än när den blir uppförstorad x2.

Sedan överväger jag också att skaffa ESHD på TV Om sändningen av girot är i HD som TDF och TOC bland anat var. Girot hade inte HD sändningar i fjol vad jag minns.

Men kan man uppöeva "bättre" kvalité i ESPLAy i min iPad än på min TV i vanliga ES kan det ju vara värt att skaffa ESPLAY.

Imponerande att se hur skickliga de är på cykeln, de där proffsen. Killen i vitt som kommer bakom Cav vickar lite på cykeln i 70 knyck och svänger tajt förbi, sedan kommer en Farnese Vini-kille och bunny-hoppar över Cav. :-)

DT skrev:
> Imponerande att se hur skickliga de är på
> cykeln, de där proffsen. Killen i vitt som kommer
> bakom Cav vickar lite på cykeln i 70 knyck och
> svänger tajt förbi, sedan kommer en Farnese
> Vini-kille och bunny-hoppar över Cav. :-)

+1 på snubben i vitt!!! Vilken djäkla move! Bunny hoppet rätt OK också...

Förbisnikaren!

picture424.png

Bunnyhopparen!

picture426.png

Senast ändrad:
"As I began to let out a sigh of relief w/ 200m 2 go, bikes and bodies began 2 bounce around in front of me. Don't like it when that happens!"

Taylor Phinney har inte brutit någonting och verkar ta alltihopa ganska bra om man får tro hans twitter. Andra är betydligt argare och vill ha Ferrari utslängd. Tydligen blev han bara degraderad till sista plats.

Geraint Thomas: On a brighter note, we went through a village called 'Fillerup' today #cheeky

Jag som undrat vad de tänker på i klungan!

kitzblitz skrev:
> Cav hade inte vunnit utan crash heller.

Säg aldrig aldrig om den mannen. ;)

bigmollo skrev:
> Han heter Fiat egentligen.

Fiat äger Ferrari ;)

OK kastar in en brandfackla här...

Jag tycker alla som kräver att Ferrari ska kastreras med en slö skridsko och sen kastas ur Girot tillsammans med hela sitt lag för att han "hindrade" Sir Mark att ta ännu en i den ändlösa raden av spurtsegrar ska ta och lugna ned sig lite. Visst det var superklantigt att helt plötsligt flytta sig några meter i sidled men helt säkert gjorde han det inte med flit eller med avsikt att förstöra för Cavendish. Jag är också helt säker på att han har fått nog med skit för det han gjorde och skäms så att det räcker. Som man brukar säga, "låt den som är utan skuld kasta den första stenen". Alla i peletonen har säkert gjort bort sig vid något tillfälle eller två och så länge som det inte är uppenbart med flit man förstör för någon annan tycker jag alla är värda en andra chans. Rabobank cyklisten som orsakade kraschen i söndags är det väl ingen som kräver avrättning av och hans record är inte helt kritvit vad jag förstår.

Nu tar jag fram chipspåsen och avvaktar avrättningen...

Selast skrev:
> OK kastar in en brandfackla här...
>
> Nu tar jag fram chipspåsen och avvaktar
> avrättningen...

Nä, jag håller delvis med.

Det var superklantigt och livsfarligt gjort av Ferrari. Han ska definitivt bli deklasserad och få de andra disciplinära straff som kan komma ifråga. Men samtidigt så händer det tråkigheter i klungspurter, det är bara att konstatera. Det går inte att ha ett dussintal adrenalinstinna alfahannar som klämmer 1800W som slåss om en prestigefull seger utan att det ibland händer olyckor...

Cavendish själv är ju inte direkt känd för att vika undan i spurterna, och har (väl?) orsakat både en och annan krasch de senaste åren.

I det här fallet såg Ferrari väl vad som såg ut som en lucka, gick snabbt ut för att komma runt men missade att världens snabbaste spurtare kom flygandes bakifrån med en väldig fart. Nu får man inte byta linje hur som helst när man spurtar och det här var riktigt klantigt och definitivt hans fel.

Men det kan väl räcka med de straff han har fått. Tror inte att han sov särskilt gott i natt... :-/

Cavendish svängde väl också ganska skarpt ut till höger in i en lucka precis innan, eller minns jag fel? Hans manöver lyckades dock och Ferraris inte.

Ser fram emot imorgon! Ska Green Edge vinna TTT'n?

Tillbaka
Topp