Bornlikethis
Aktiv medlem
Giro d’Italia 2021
Sam Bennet lämnar förresten DQT.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
för vaddå?Sam Bennet lämnar förresten DQT.
www.cyclingnews.com
Mörköv stannar däremot.
tillagt: Sagan ryktas ta Bennetts plats. Så det kanske blir en rockad där
Nej så klart. Bennett är ju kanske den bästa sprintern just nu. Däremot undrar jag hur bra det kommer gå för honom nu när han inte har sin danska sidekickSagan är tyvärr inte i närheten av Bennett. Även om han vann idag så har han inte längre kicken för att slå de bästa på rena sprintsträckor. Dessutom är han för dyr mot vad DQT är beredd att betala. Gissar antingen kommer ta in någon yngre talang eller så blir mindre fokus på sprint och mer på bygga ett GC-lag runt Remco.
Annars får de DQT förlänga med Cavendish och bilda det äldsta radarparet med Mörköv (35 och 36år)![]()
Nej så klart. Bennett är ju kanske den bästa sprintern just nu. Däremot undrar jag hur bra det kommer gå för honom nu när han inte har sin danska sidekick
Vädra hjälpryttare? Groenewegen åkte ju av i backen. Kanske en sträckseger, i bästa fall.Vad tror ni är Jumbos syfte med detta giro? Inget verkar gå vägen där inte. Satsar man alla kort på TdF eller?
Känns inte som det är något större fokus på Girot. De hade säkert förhoppningar om att Bennett skulle hänga med i totalen men han har ju stället fått agera hjälpryttare åt Foss och Bouwan. Enda som syns är Bouwan på etapp 9. Inledande tempot var väl visserligen en bra laginsats med två på pallen och 3 topp 6.Vad tror ni är Jumbos syfte med detta giro? Inget verkar gå vägen där inte. Satsar man alla kort på TdF eller?
Når klungan utbrytargruppen, var inte de typ en mil före? ;-)Nu börjar dom närma sig områden där jag cyklat, runt San Quirico d'Orcia och Montalcino. Har även kört runt med den toscanska vingreven Francesco Marone Cinzano i min dåvarande Focus, bland sangiovesedruvor i området! :)
Blir hyfsat sugen på resa nu!
Ser tyvärr ut att vara Giro över för honom. Allt verkar inte stå rätt till i Deceuninck, antingen har de svårt med rollfördelning och kommunikation eller så är Almeda kass som hjälpryttare.Evenepoel ser skakis ut nedför. Inte konstigt med tanke på omständigheterna.
Ja, det verkade lite stelt där när Almeida kom ner för att hjälpa till. Man ska ha i huvudet tycker jag att Almeida låg bättre till redan i etapp 9 när Evenepoel hamnade långt bak. Nedför idag var det lite samma sak. Får jag killgissa så kan det vara så att Almeida kanske tycker att han inte ska behöva leka domestique och därav frustrationen.?Ser tyvärr ut att vara Giro över för honom. Allt verkar inte stå rätt till i Deceuninck, antingen har de svårt med rollfördelning och kommunikation eller så är Almeda kass som hjälpryttare.
Precis, samma tendeser som etapp 9. Var likadant då att det tog tid innan Almeida började hjälpa Remco. Kan också vara Remco som är dålig på att meddela när han behöver hjälp. Fortsättning lär väl följa.Ja, det verkade lite stelt där när Almeida kom ner för att hjälpa till. Man ska ha i huvudet tycker jag att Almeida låg bättre till redan i etapp 9 när Evenepoel hamnade långt bak. Nedför idag var det lite samma sak. Får jag killgissa så kan det vara så att Almeida kanske tycker att han inte ska behöva leka domestique och därav frustrationen.?![]()
Hoppas du har rätt, nu blev det bara 2 minuter. Såg ut som det kunde ha blivit betydligt när han nästan höll på att parkera cykeln. Bernal ser dock oförskämt stark ut.Nä, han kommer starkt vecka 3. Har jag hört från säker källa!
Det är nog en kombination det du nämner. Killen är 21 år och gör sin första Grand Tour. Det är väl skönt att det finns saker att förbättra :)
www.cyclingnews.com
Idag drar det dock ordentligt i cykeltarmen. Dessutom med lite "nostalgiska" inslag. Har cyklat uppför de två sista backarna på dagens etapp.Oftast blir jag väldigt sugen på att åka till Italien och cykla när jag ser på girot. Landskapet idag framkallade inte riktigt de känslorna.
Ja, det är lite intressant det här, om han plötsligt överraskar världen igen eller visar sig vara mänsklig trots allt. ;-) (tror inte heller han når pallen) Vi har sett monsterlopp tidigare men inte på den här nivån i en Grand Tour. Mest överraskande av allt är nog att stallet satsade på Remco såpass tidigt efter den extrema kraschen, frågan är om inte det var en totalt felaktigt förhastad chansning, rent onödigt men det har kanske att göra med att Almeida lämnar, vet ej. Stallet gjorde sitt val mellan två unga supertalanger?Sean Kelly sa precis att inte tror på Evenepoel som segrare och att det blir svårt för honom att nå pallen i Milano.
www.cyclingnews.com
De hade nog bra indikationer på att han skulle bli helt återställd. Dessutom är han är belgare, man ska nog inte underskatta betydelse av det för ett kontrakt i DQT.Stallet gjorde sitt val mellan två unga supertalanger?
Precis som du förutsåg.Jaha, är det någon som kommer att lyckas gå loss i sista backen eller blir det en mindre grupp som gör upp om etappsegern? Eller blir det någon som lyckas köra ifrån utför ner mot Bagno di Romagna?
Borde i alla fall finnas de som vet att klättring är mer deras kopp te jämfört med spurtande.
Ja fy fan va fult deras kit är. Känns som att inspirationen var brädspelet "Druvjakten"Står ju ut med lila (eller vad man nu ska kalla det) och ljusgrönt på kläderna, men jag får erkänna att det inte riktigt är i min smak.
Absolut, jag bara menar att det var lite väl tidigt att göra honom till förstacyklist/kapten (eller vad nu det kallas) redan till Girot.De hade nog bra indikationer på att han skulle bli helt återställd. Dessutom är han är belgare, man ska nog inte underskatta betydelse av det för ett kontrakt i DQT.
Usch vilken hemsk uppförsbacke, rena kraftprovet jämfört med ex.vis Vasaloppet!Morgondagens etapp:
Start på 5 möh, 4 mil utförsbacke (3 höjdmeter) och sedan 16 mil slakmota upp till målet på 65 möh.
Visa bilaga 490047
Inte ens Ivan Quaranta hade kunnat klaga på att det var för kuperat. Å andra sidan hade han nog festat hela natten om han vunnit etappen och sen klivit av. Kommande etapper hade inte fallit honom i smaken.
Mycket svammel om att ta på/av kläder i farten "på ett säkert sätt" också. Vad blir nästa tips? Hur man SMS:ar när man kör bil?Nu svamlar kommentatorerna rejält om träning, wtf, ge upp. ;-)