God Jul till er alla!
Det jag har svårt att förstå är varför Battsson ifrågasätter min tro efter att jag ställt frågan kring varför Glenn Magnusson ljugit i media om att han inte vetat att hans kontrakt inte skulle förlängas?
Saxat från Eurosport.se 13 nov:
"Idag är Madeleine Lindberg Wall sportchef och förbundskapten för damer på landsväg. Magnusson är herrarnas förbundskapten, och vad som händer med hans jobb efter årsskiftet är alltså nu osäkert. Själv har Magnusson inte fått någon information, säger han till eurosport.se.
Så du har inte fått veta någonting?
- Jo, Aftonbladet ringde upp mig och frågade vad jag skulle hitta på, säger Magnusson.
- SCF har väl valt, eller om de inte har hunnit att informera mig."
Saxat från Alltomcykel 21 dec:
"Alltomcykel.se frågar hur det egentligen gick till när Glenn fick reda på att hans uppdrag som förbundskapten skulle upphöra? Svaret bekräftar det vad SCF:s Generalsekreterare Anders Karlsson redan berättat, nämligen att Glenn i slutet på september meddelades muntligt om att hans uppdrag avslutas vid nyår. Detta var också angivet i Glenns kontrakt med SCF. Det muntilga bekedet följdes upp av ett skriftligt sådant i slutet på oktober..."
...I rest my case
Känns solklart att Magnusson försökt smutskasta kollegorna i SCF
Fru Magnusson skrev på Facebook 9 nov (dvs efter Glenn fått skriftligen från GS):
"Vad står respekt, människosyn och värdegrund för? Ja det är säkert olika för oss människor………när Glenn blir uppringd igår av sportbladet(Aftonbladet)och vill höra hur det kommer sig att han slutar som förbundskapten???? Utan att han själv har blivit informerad om detta, hur kan det få hända?..."
Ljuger Glenn för sin fru på samma sätt som för Eurosport.se?