Goodyear börjar med cykeldäck

gott, den här County såg ju ut vara ungefär vad jag vill ha :) kanske får bli sådana (till höger)...

Goodyear-3.jpg

Döpa ett däck till "eagle". Nästa blir väl "patriot" och sedan "NRA" ;)
Kul. Får väl vänta ett år och låta andra prova dom först.

ooms sa:
eketjall sa:
Sambal Oelek sa:
gott, den här County såg ju ut vara ungefär vad jag vill ha :) kanske får bli sådana (till höger)...
+1, intressant. Får man loss dom för max 3-400st så blir det mycket intressant.
Är de inte väldigt lika cx speed och Sammy slick? Eller har jag missat nåt?
CX Speed är väl närmast isf, men båda dom du nämner ser ut att ha grövre mönster "i mitten".
Spelar iofs bara roll om det grövre mönstret ger upphov till sämre rullmotstånd på asfalt.
Pratar nu om "mitt" användningsområde som är ett däck som beter sig som ett slicks på raktframcykling på asfalt. Greppar bättre på löst material i kurvor och när det sjunker ner i riktigt mjukt material.
Riktigt bra punkaskydd är en faktor för mig också (den har jag inte koll på för något av de 3 däcken)

ooms sa:
Raggamuffin sa:
NickPick sa:

Deras "top of the line"-däck har väl haft namnet Eagle i 30 år?
Japp, om inte ännu längre. Good Year Eagle är ett väl inarbetat begrepp.
Drev lite med det fjantiga amerikaniserade över det. Kul att det inte gick hem. ;)

NickPick sa:
ooms sa:
Raggamuffin sa:
NickPick sa:

Deras "top of the line"-däck har väl haft namnet Eagle i 30 år?
Japp, om inte ännu längre. Good Year Eagle är ett väl inarbetat begrepp.
Drev lite med det fjantiga amerikaniserade över det. Kul att det inte gick hem. ;)

Jo ditt budskap var tydligt, men det blev mer okunskap än humor över det.

Kul med fler märken. Dock verkar det inte vara Goodyear som gör däcken (och då menar jag har ansvar för processen), det är Kent som gör däcken och betalar licenspengar till Goodyear för varumärket.

http://www.tirebusiness.com/article...icycle-tire-brand-returns?X-IgnoreUserAgent=1

PARSIPPANY, N.J. (April 2, 2015) — The Goodyear brand bicycle tire is back after a 36-year hiatus.

Goodyear has licensed Kent International Inc., which bills itself as the second largest producer of bicycles and accessories for the mass market in the U.S., to use the Goodyear name on bicycle tires and tubes in the U.S., its territories and Canada.

Kent President Scott Kamler said the deal “will revolutionize the bicycle industry and meet the growing demands of cycling. We look forward to offering Goodyear-brand products to the consumer with one of the best known and most respected names in the tire business.”

Parsippany-based Kent has begun outsourcing production of the tires and tubes overseas, said Mr. Kamler, noting the license agreement with Goodyear covers five years. The boxed products are expected to be available for purchase at Wal-Mart Stores Inc. and Dunham’s Athleisure Corp. stores this spring.

Bicycle tires were among the first products Goodyear manufactured after it was founded in 1898, said Nancy Ray, Goodyear’s director of licensed products. “We’re excited about our licensee agreement with Kent and that bicycle tires will once again be sold under the Goodyear brand.”

Det låter iofs inte som om det är Kent som gör däcken i och med att produktionen är outsourcad. Vad tror vi - Hutchinson? De gör väl whitelabeldäck åt ett antal andra?

Tillbaka
Topp