Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Peth sa:staine sa:Döskalle? Fossil? Halloweenmask?
Ser ut som en hjälm täckt med isbark liggandes på en kontorsstol.
dans sa:Dubbdäcken på, känns säkert även om det var torrt o fint 99% av vägen..
Dock kör jag "bakvägen" ("genvägen") mellan Helenelunds Station och Silverdal (i Sollentuna alltså), där finns några riktigt isiga spår efter nåt fordon, bara några meter, men då är dubb bra...
Och halvdag, var skönt att ta bort Philiopslampan i morse och ge den en välförtjänt vilodag.
mattel sa:vilken väg är 'bakvägen/genvägen'? :)
jag var nr 22 på räknaren i sollentuna imorse vid 6:30. får se om den passerat 200 när jag hojar hem. :D
heklamama sa:Kallt
Ensamt
Dubbfritt
Men nu återigen:
F R E D A G
mhenry sa:Jag hann inte färdigställa vinterpendlaren i går så jag tog crossen med tidtagningschip och allt. Jag var redan försenad till jobbet så jag svängde ner en runda till Vinterviken för att sprätta lite i gruset. Efter en halvtimme på jobbet börjar bakdäcket pysa och det tar minst fem minuter innan tubelessvätskan täpper till hålet. Vågar jag tävla slanglöst i Eskilstuna i morgon?!
dans sa:mattel sa:vilken väg är 'bakvägen/genvägen'? :)
jag var nr 22 på räknaren i sollentuna imorse vid 6:30. får se om den passerat 200 när jag hojar hem. :D
"Bakvägen" är förmodligen urpsrungligen tänkt som "serviceväg" för järnvägen, grus under lång tid, men numer fin asfalt.
Börjar vid Helenelunds station, på "Kistasidan", där bussarna har en "vändplan" och "viloplats". Passera bommen där.
Följer sen i princip längs järnvägen och E4 fram till viadukten mellan Silverdal och Kista, där får man åka vänster över järnvägen och utför i den lilla slingan, så kommer man ner på ordinarie cykelbana igen vid Silverdal.
Aningen närmare, bilfritt och fridfullt (ja sådär, trafiken är ju rätt nära) .
Men just nu slipper man också trasslet p g a ombyggnader t ex vid Helenelunds Station, uppe vid Stupvägen/Sollentunavägen, och undviker även ett antal korsningar, inga fotgängare etc. Så lite premium.
larsan sa:Dubbdäcken på. Smattret högt.
Mötte min nya favoritmotcyklist igen, som har en STARK röd lampa. Fram.
LX sa:larsan sa:Dubbdäcken på. Smattret högt.
Mötte min nya favoritmotcyklist igen, som har en STARK röd lampa. Fram.
Mötte en med grön lampa häromdagen. Önskade att jag hade en mistlur. Se upp i farleden, båtjävel. Typ.
mattel sa:dans sa:mattel sa:vilken väg är 'bakvägen/genvägen'? :)
"Bakvägen" är förmodligen urpsrungligen tänkt som "serviceväg" för järnvägen, grus under lång tid, men numer fin asfalt.
Börjar vid Helenelunds station, på "Kistasidan", där bussarna har en "vändplan" och "viloplats". Passera bommen där.
Följer sen i princip längs järnvägen och E4 fram till viadukten mellan Silverdal och Kista, där får man åka vänster över järnvägen och utför i den lilla slingan, så kommer man ner på ordinarie cykelbana igen vid Silverdal.
Aningen närmare, bilfritt och fridfullt (ja sådär, trafiken är ju rätt nära) .
Men just nu slipper man också trasslet p g a ombyggnader t ex vid Helenelunds Station, uppe vid Stupvägen/Sollentunavägen, och undviker även ett antal korsningar, inga fotgängare etc. Så lite premium.
Aha.. så den är öppen nu alltså. Tack för tips de dagar då sista knäppen till macken känns omöjligt. :)
skrotfot sa:Initialt känns Schwalbe Marathon Winter 35mm mycket bättre än Nokian w240