Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 8

Jag verkar ha förlagt mina Rudy Project nördslipade cykelbrillor som kostade alldeles för många pengar förra våren. Gick ju att cykla till jbbbet med vanliga brillor också, men det känns inte bra alls nu. Hoppas de ligger kvar hemma.

skrotfot sa:
Jag verkar ha förlagt mina Rudy Project nördslipade cykelbrillor som kostade alldeles för många pengar förra våren. Gick ju att cykla till jbbbet med vanliga brillor också, men det känns inte bra alls nu. Hoppas de ligger kvar hemma.

Usch såna kan kosta uppåt 7000. :(
Det kan man ju få en bil för ;)

staine sa:
skrotfot sa:

Usch såna kan kosta uppåt 7000. :(
Det kan man ju få en bil för ;)

Ringde yngsta sonen och han berättade att de låg hemma på hallbyrån. Blir att fira med några enheter röd saft ikväll.
Hemcyklingen ser ut att blir lite blöt, men det gör inget, idag cyklas det på skärmförsedd cx.

Stumpy sa:
zodah sa:
Är inte form för Peloton. Får se när det blir av nästa gång.
Alla kan åka långsamma gruppen. :)
Även ”långsamma” gruppen har totalsnitt över 40km/h och klungspurt i Enskede nuförtiden.

Regnet verkade utebli så det blev omväg även på hemvägen.

Nya cykelvägen genom Örby är fin men farlig. Har fått bromsa hårt varje dag den här veckan för utkörande eller svängande bilar. Förstår inte varför bilisterna har svårt att se sig för just där.

Med 2 peloton och omvägar blev det totalt 27mil pendling den här veckan.

ipv6 sa:
Händelselöst men skönt. Yr.no indikerar att hemresan kan bli lite något våtare.

Jag gick tio minuter tidigare och kom hem strax innan regnet började vräka ner. Andra gången på kort tid som jag har tur med regnet.

(Hade en hjulsugare på släp hela Bergslagsvägen, om det är någon här ber jag om ursäkt för eventuella odörer. Jag har lyckats förlägga två tröjor under sommaren och var tvungen att plocka upp en från tvättkorgen imorse...)

adrianm sa:
Stumpy sa:
zodah sa:
Är inte form för Peloton. Får se när det blir av nästa gång.
Alla kan åka långsamma gruppen. :)
Även ”långsamma” gruppen har totalsnitt över 40km/h och klungspurt i Enskede nuförtiden.
Jo tack. Fick slita hårt bitvis i morse och hade ett slag från maxpuls i Enskede. Åker man av är det bara haka på någon annan, gena eller ta nya tag. Det är ju lite av iden med pelotonen.

Blev på hempendlingen tutad på av en bilist som stannat för att släppa över mig i Fredellsrondellen. Förstod aldrig varför. Upptäckte hemma på Strava att jag haft sällskap, men hade helt missat det.

Senast ändrad:
Är vädret ok så blir det Peloton på onsdag. (Grupp 2 hade 39+ i snitt veckan innan semestern så mina stackars ben höll på att ramla av :-)

Stannade två gånger för att nästan kräkas efter att ha fått något litet kryp i halsen. Är det fler än jag som är så trång i näsan att man måste ha munnen öppen så fort man får upp lite flås?

Fuktigt och kvalmigt. Men likväl skönt.

0242E61F-CB66-42C8-9D3B-759DFD2DA05D.jpeg

Skön pendling även om det var lite väl svalt vid start. Premiär för benvärmarna för denna säsongen. I morgon fika vid bysis som vanligt vid 745 ish.

Fin pendling på nya Randovapnet, Impulsköpte en ram när det var rea för jag hade ett par hjul liggande......

Bilagor

• Brevet2.jpeg
    Brevet2.jpeg
    595.6 KB · Besök: 113
Kortkort. Fick kanske tio regndroppar på mig.
Crossen rasslade i växlarna. Måste ses över innan kvällens pass i Sköndal.

Regnigt, fastän prognosen lovade uppehåll. Kom på att jag glömt datorn hemma efter 1,5 mil (ungefär halvvägs), bara att vända. Hem och hämta datorn sen rulla ner till pendeltåget för skjuts istället för att inte bli allt för sen.

Håller tummarna att returen går bättre.

pendel o brompton i två dagar. Även imorgon. Men sen kanske på torsdag blir det riktig pendling. Pendling o brompton blir i alla fall 1 mil på hojen.

Misär! Vi blir av med omklädningsrummet på jobbet efter fredag. Finito. No more. Ingen som vet om det finns ställe att snika/hyra dusch i norra kista nära det där gamla kontoret i skogen?

För övrigt var det varmt idag, och knasiga avstängningar precis som vanligt i söderort.

I går blött och pendlare. I dag torrt och lvg. Pendlaren känns mer och mer som ett bojsänke. Jag skulle aldrig ha börjat pendla med lvg-hojen.

Raka spåret. Fick upp pulsen ändå, trots bara dryga milen till jobbet.
Inne i stan var det en elcykel som skulle hetsa, måste varit en sån där tysk el-moped för han höll 40 km/h utan större problem. Han blev såklart kränkt utmed Vasagatan.

fhloston sa:
I går blött och pendlare. I dag torrt och lvg. Pendlaren känns mer och mer som ett bojsänke. Jag skulle aldrig ha börjat pendla med lvg-hojen.
Låter bekant... Men jag är ändå sjukt nöjd med att ha kunnat racerpendla så många gånger sedan Maj :)

Ganska skönt idag, knivhuggen i högerknät efter spontan (dum) asfaltslöpning börjar äntligen släppa. Fick glada tillrop av några japaner i Kista som verkar ha identifierat att jag trampade på en cx från Fuji. Skönt med äkta förstå-sig-påare.

Tillbaka
Topp