Ragge Hylsa
Aktiv medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 8
Som vanligt är Stockholm urkassa på plogning/saltning, Täby kommun är halvkassa och Danderyd kommun är helt enastående bra.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ouch, det där var ingen StVZO direkt.federico sa:17 December
Guldragge sa:Som vanligt är Stockholm urkassa på plogning/saltning, Täby kommun är halvkassa och Danderyd kommun är helt enastående bra.
Lars Vilks sa:Ouch, det där var ingen StVZO direkt.federico sa:17 December
+1Allroad sa:Anpassa fart efter väglag brukar det väl heta.
Guldragge sa:Som vanligt är Stockholm urkassa på plogning/saltning, Täby kommun är halvkassa och Danderyd kommun är helt enastående bra.
Allroad sa:Guldragge sa:Som vanligt är Stockholm urkassa på plogning/saltning, Täby kommun är halvkassa och Danderyd kommun är helt enastående bra.
Förlåt men du var mig en gnällig jäkel.
Jag har aldrig cykelpendlat tidigare och detta är min första vinter. Upplevde det som acceptabelt hela vägen genom stan, varför ska jag förvänta mig barskrapad asfalt när det är vinter?
Anpassa fart efter väglag brukar det väl heta.
fhloston sa:+Snö
-nu börjar säsongshelvetet på Gröndalsbron
federico sa:17 December
Fjärdebrunn sa:federico sa:17 December
Tack!
Hade svårt att riktigt njuta. För mycket modd kvar på vägar och g/c-banor för det. Verkar dock som snösvängen var mer på hugget än november -16 när stan lamslogs av lite snö.
nisseson sa:Fjärdebrunn sa:federico sa:17 December
Tack!
Hade svårt att riktigt njuta. För mycket modd kvar på vägar och g/c-banor för det. Verkar dock som snösvängen var mer på hugget än november -16 när stan lamslogs av lite snö.
"november -16... lite snö" nåja, mesta registrerade novembersnön i Stockholm med 47cm på ett dygn. :-)
Peth sa:nisseson sa:Fjärdebrunn sa:federico sa:17 December
Tack!
"november -16... lite snö" nåja, mesta registrerade novembersnön i Stockholm med 47cm på ett dygn. :-)
Jag kom i alla fall till jobbet den dan. Tog en timme extra, vilket inte var så mycket jämfört med den bilburna delen av befolkningen.
nisseson sa:Peth sa:nisseson sa:Fjärdebrunn sa:federico sa:17 December
Tack!
Jag kom i alla fall till jobbet den dan. Tog en timme extra, vilket inte var så mycket jämfört med den bilburna delen av befolkningen.
Det var nog stökigt i bil ja! Min hempendling med Konan gick från 25 minuter till drygt det dubbla.
Magic!federico sa:17 December
Radiac sa:fhloston sa:+Snö
-nu börjar säsongshelvetet på Gröndalsbron
Tog visserligen bilen idag, och troligen större delen av denna vecka
Men helt fantastiskt att dom inte kan fixa den bättre/överhuvudtaget
Och om dom väl plogar, så rinner ändå den smälta snön in under betongfundamenten från Essingeleden, och fryser till i cykel/gång banan och blir någon sorts frusen sörja med spår...
Jag brukar felanmäla, och har även anmält just att det rinner in från Essingeleden, och även att dom måste ploga flera gånger på en dag, men det lär väl inte hända något
Är väl inte heller så lyckat att dom kör in med lastbilar över cykelbanan upp mot Stora Essingen
Dels för den uppenbara olycksrisken, men också för att dom drar in lera och sten/grus
Borde väl vara ett räcke där, för att skydda Gående och cyklister, sitter ju ett räcke mot berget/tåget....
Och bredda i alla fall i backarna upp mot bron finns det ju plats att göra, någon som vet om det finns några planer på förbättring där?
Black planet sa:Gillar hen som soppsaltar mellan helelund o förbi sörentorp.. Sen är det saltsoppat både cb o gb i Sollentuna. Ska hämta min lagade cross idag. Längtar att kunna köra med den.
Peth sa:Första slask- och moddcyklingen för säsongen. Det gick bra. Egolappen lossade lite, fixat provisoriskt med ståltråd.
Nån som vet hur djurgården ser ut, går det att cykla runt några varv, eller är det slaskfest?
Men hon syntes? Och bländade ingen oskyldig! Visst är det intressant med alla varianter på belysning... ;-)staine sa:Ny variant på cykellyse. Då korgen hindrade framlyset från att lysa framåt, och pga platsbrist, så hade HEN vridit det bakåt.
Snacka om upplyst cyklist ;p
JKolmo sa:Jag blir glad av dina bilder federico!
En katt gjord av snömodd! :-)federico sa:19 December
TOST sa:Kul att få cykla på snö efter en tids uppehåll, om än lite spårigt längs grusvägen. Är riktigt nöjd med nya cykellampan och fästet, finns beskrivet i Lamptråden 2018:
https://happyride.se/forum/read.php/1/3158994/page=35
Örjan Lax sa:En katt gjord av snömodd! :-)federico sa:19 December