Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 8

TOST

Medlem

DanielS

Aktiv medlem
Hmm, första rödljuset i Alvik på väg in mot stan, där verkar man vara tvungen att trycka på knappen numera för att rödljuset för cykel ska slå om. Har det alltid varit så? Eller bara att det är färre cyklister när jag cyklat den här veckan?

Synd att snön smälter men från ett cykelperspektiv så är det ju som att cykla på barmark igen...

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Blev sent efter julmiddagen på jobbet, cykeln fick stå, taxi på nattkröken.
Buss och tunnelbana, vilket inte har hänt på snart ett år.
Cirklarna är rubbade. Ikväll cyklar jag igen.

Radiac

Medlem
Tog bilen idag, och hela veckan.

Var lugnt på Essingeleden i morse, antar att det var lika lugnt på cykelbanorna.... (med tanke på att ingen skriver här)

DanielS

Aktiv medlem
Det var några cyklister ute idag också, antar att vi är några som sätter lite prestige i att hänga i till sista dagen :-)

ptrk

Medlem
Ensam i omklädningsrummet på jobbet men inte helt själv på cykelbanorna...

Överlag fin pendling, ser fram emot 2019!

johan44

Aktiv medlem
Hämtade lagat drev till utombordaren på propellertrim, den trevlige meken tyckte det var lite intressant att drevet fick åka hem i en cykelkorg. Vad kan man inte transportera med en hoj?

staine

Aktiv medlem
En fotgängare som passerades vid OK Västberga började tjoa
- Ge fan i att plinga!
- Jag...
-Du har ju ett styre som man kan vrida på.
-Men...
- Och så kan man sakta ner när man passerar fotgängare!
-Men jag...
-J*vla cyklist!
- Men... det var inte jag som plingade, det var han där bakom!
- Ojdå oj, ursäkta!
Vi skildes åt som bästa vänner med ett God Jul!
:)

mtbkr

Medlem
Ett stort träd nere efter ca 100 meter, annars bara grenar. Kraftig sidvind nästan hela vägen och Tranebergsbron var intressant.

ulen

Medlem
Lika lite cyklister idag men betydligt trevligare vind.
Stockholms stad hade fixat nedfallna trädet på hemväg igår. De ringde tom tillbaka igår innan fix och meddelade att arboristerna med elcertifiering hade mkt att göra - bravo!
20190102_064413.jpg

Agla

Ny medlem
Lugnt o trevligt, lagomt ( 2st) varav en El tomte..+...en Hantverksbil gasar o skiter i STOPP skylt, men det tar man ju med i beräkning...

mtbkr

Medlem
Mildväder idag och en taxi stannade faktiskt för mig med god marginal. Fortfarande lite cyklister ute.

staine

Aktiv medlem
Trött fet och förbannat långsam. Grattis ni som slipper släpa på ett bojsänke på GC snart! :)

staine

Aktiv medlem
hel-VETE så isigt i kväll.
Var tvungen att ta det riktigt isigt. Frös nästan ihjäl på kuppen då endast långsam cykling funkade.

juanxxx

Medlem
Skönt att vara tillbaka på cykeln efter två veckors ledighet.

Fina cykelbanor och knappt några cyklister.

emilh

Aktiv medlem
Första på dryga 2 veckor, kändes som att cykla genom sirap.
Någon som har koll på ersättningstrissor till en SRAM Rival 1 bakväxel med bussningar istället för kullager?
SRAMs original gillar inte vinterväglag, efter lite googling verkar det rätt klart att jag inte är ensam om problemet.

Just det, liten halkrapport:
Rullade längs mina 6,5 utav 7 pendlarkilometer på sopsaltade cykelbanor och tänkte att jag lika gärna kunde rullat odubbat. De sista 500 metrarna går på Valhallavägen, där släppte bakhjulet (alltså dubbat) vid nästan varje tramptag på riktigt lömsk svartis.

Senast ändrad:

Black planet

Aktiv medlem
En lite lätt start efter en massa förkylningar etc. Så elpendlaren idag. Funderade lasta på brommie bak på. Den behöver vintersulor nu när det massa is på småvägarna.

nikasp

Aktiv medlem
Varit förkyld och haft bihåletrubbel i en månad nu. Blir omtag imorgon eller i övermorgon men kondisen är rock bottom nu.

zodah

Aktiv medlem
TEBAX!

Halt var det i söderort. Även sträckor som sopsaltats hade frusit till.

Måste fixa egolapp för kedjan var helt brun... trots longboards.

Roos

Medlem
Blankis och osandat, glad att jag kör trehjuling idag.
Hejade på en medcyklist jag trodde var en av sonens förskolelärare på lite avstånd i en korsning, hon hejade glatt tillbaka. Väntade in henne och det visade sig vara någon helt okänd. Hon skrattade gott när jag sa att hon inte alls var den jag trodde för hon trodde jag var hennes granne (som jag inte är).

Peth

Aktiv medlem
Årets pendling har börjat sisådär. Förra veckan rev jag upp en gammal ryggskada när jag tog i lite extra efter ett rödljus. Resultatet av det är ett högerben som inte riktigt hänger med på grund av smärtor och irriterande små jäkla muskelspasmer.

Idag blev det en vurpa vid vägarbetet utanför norra djurgårdsstaden. Puckot som gjort omledningen av cykelbanan tyckte tydligen att rampen upp på trottoaren skulle vara gjord av löst grus. Detta i kombination med obefintlig möjlighet att ta ut svängradie ledde till ett skrapat knä och skitiga kläder.

NLC

Aktiv medlem
Peth sa:
Idag blev det en vurpa vid vägarbetet utanför norra djurgårdsstaden. Puckot som gjort omledningen av cykelbanan tyckte tydligen att rampen upp på trottoaren skulle vara gjord av löst grus. Detta i kombination med obefintlig möjlighet att ta ut svängradie ledde till ett skrapat knä och skitiga kläder.
Trist på så många sätt samtidigt.

fhloston

Aktiv medlem
På vägen hem (Alvik-Hässelby) igår blev jag omåkt (ca 30 km/h) två gånger. Först tänkte jag elmoppe. Upprättsittande person som höll ganska låg kadens i bylsiga kläder, med en stor plastlåda på pakethållaren. Vid närmare inspektion vid rödljus, saknades både motor och batteri på cykeln.
En del har starka ben.

NLC

Aktiv medlem
fhloston sa:
På vägen hem (Alvik-Hässelby) igår blev jag omåkt (ca 30 km/h) två gånger. Först tänkte jag elmoppe. Upprättsittande person som höll ganska låg kadens i bylsiga kläder, med en stor plastlåda på pakethållaren. Vid närmare inspektion vid rödljus, saknades både motor och batteri på cykeln.
En del har starka ben.
Säkert elsulor.

fhloston

Aktiv medlem
NLC sa:
fhloston sa:
En del har starka ben.
Säkert elsulor.
Puh

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer