Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 8
Oj vilka fina bilder, oj oj :D.federico sa:1 April
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Oj vilka fina bilder, oj oj :D.federico sa:1 April
bossjo sa:@planB var var detta? Läge för en liten anmälan inte kul med den muren när det är mörkt
Det låter inte kul, hoppas du kryar på dig. Jag hoppas tillsammans med dig att cykeln inte är borta<3Aliide sa:Jahopp, så kom man bara halvägs. Idioter spolade golv på Älvsjö station, slang som orm över cykelbana, halkade och ligger och väntar på röntgen, förhoppningsvis bara armen ur led. Gör iaf ont som fasen trots mängder med smärtlindring... Så var dagens pendling. Hoppas i helvete att cykeln finns kvar när jag kommer härifrån tids nog. Nog med stölder för min del och inget lås med, behövs inte på jobbet... Står mellan dörrar vid intaget...
Aliide sa:Jahopp, så kom man bara halvägs. Idioter spolade golv på Älvsjö station, slang som orm över cykelbana, halkade och ligger och väntar på röntgen, förhoppningsvis bara armen ur led. Gör iaf ont som fasen trots mängder med smärtlindring... Så var dagens pendling. Hoppas i helvete att cykeln finns kvar när jag kommer härifrån tids nog. Nog med stölder för min del och inget lås med, behövs inte på jobbet... Står mellan dörrar vid intaget...
Lejon sa:Att parkera bilen så det ej går att passera låter ju dumt om omständigheterna inte krävde det för att de skulle kunna utföra sitt arbete. Att däremot lägga slangen icke-vinkelrätt över cykelbanan tycker jag låter rimligt. Vägunderhåll (eller liknande vilket jag antar att det handlade om) kan medföra vissa olägenheter tillfälligt. Snarare något man rimligtvis får ta med i beräkningen när man ska passera slangen som cyklist.
Aliide sa:.....
Ortopedakuten iaf inte enig med dig, tog fram strada-formulär direkt bland annat.
Lejon sa:Aliide sa:Jahopp, så kom man bara halvägs. Idioter spolade golv på Älvsjö station, slang som orm över cykelbana, halkade och ligger och väntar på röntgen, förhoppningsvis bara armen ur led. Gör iaf ont som fasen trots mängder med smärtlindring... Så var dagens pendling. Hoppas i helvete att cykeln finns kvar när jag kommer härifrån tids nog. Nog med stölder för min del och inget lås med, behövs inte på jobbet... Står mellan dörrar vid intaget...
Surt. Hoppas det inte är någon större skada.
Utan att veta hur det såg ut och med risk att uppfatta som otrevlig - är det verkligen idiotiskt att spola golv/tvätta? Är det inte något som måste/bör göras? Då måste det kanske ligga en slang tillfälligt över cykelbanan?
Pfaff sa:Lejon sa:Aliide sa:Jahopp, så kom man bara halvägs. Idioter spolade golv på Älvsjö station, slang som orm över cykelbana, halkade och ligger och väntar på röntgen, förhoppningsvis bara armen ur led. Gör iaf ont som fasen trots mängder med smärtlindring... Så var dagens pendling. Hoppas i helvete att cykeln finns kvar när jag kommer härifrån tids nog. Nog med stölder för min del och inget lås med, behövs inte på jobbet... Står mellan dörrar vid intaget...
Utan att veta hur det såg ut och med risk att uppfatta som otrevlig - är det verkligen idiotiskt att spola golv/tvätta? Är det inte något som måste/bör göras? Då måste det kanske ligga en slang tillfälligt över cykelbanan?
Nej, men det ät snudd på (eller är det?) brottsligt att inte sätta ut varningsskyltar. För det utgår jag ifrån att det inte fanns eftersom det "bara" är en cykelbana.
Pfaff sa:Lejon sa:Aliide sa:Jahopp, så kom man bara halvägs. Idioter spolade golv på Älvsjö station, slang som orm över cykelbana, halkade och ligger och väntar på röntgen, förhoppningsvis bara armen ur led. Gör iaf ont som fasen trots mängder med smärtlindring... Så var dagens pendling. Hoppas i helvete att cykeln finns kvar när jag kommer härifrån tids nog. Nog med stölder för min del och inget lås med, behövs inte på jobbet... Står mellan dörrar vid intaget...
Nej, men det ät snudd på (eller är det?) brottsligt att inte sätta ut varningsskyltar. För det utgår jag ifrån att det inte fanns eftersom det "bara" är en cykelbana.
Uppmärksammade inte vilket företag det stod på skåpbilen el hade närvaro nog att fråga killen som kom fram och undrade om det gick bra. Men ett ärende till imorgon mao... Någonting att göra iaf, tre veckors sysslolöshet utöver återbesöket 18/4 09:30 ;-)Pfaff sa:Ditt försäkringsbolag borde stämma skiten ur städfirman. Någon gång borde även den mest trögfattade förstå att all trafik är trafik och skall behandlas lika.. Varningsskyltar hade inte saknats i motsvarande situation på bilbana.
Pfaff sa:Antar att Vägmärkesförordningen gäller, samt att en Ta-plan tagits fram om cykelbanan är allmän väg.
Kopia på Ta-planen skall finnas på Gatukontoret, av den framgår vem som utförde arbetet, vem som innehar tillstånd för arbetet och vem som utfärdat tillståndet.
Du verkar ha tid på dig att nysta ut vem som ansvarade för vad.
Aliide sa:Uppmärksammade inte vilket företag det stod på skåpbilen el hade närvaro nog att fråga killen som kom fram och undrade om det gick bra. Men ett ärende till imorgon mao... Någonting att göra iaf, tre veckors sysslolöshet utöver återbesöket 18/4 09:30 ;-)Pfaff sa:Ditt försäkringsbolag borde stämma skiten ur städfirman. Någon gång borde även den mest trögfattade förstå att all trafik är trafik och skall behandlas lika.. Varningsskyltar hade inte saknats i motsvarande situation på bilbana.
Drog iaf ett klagomål via tyck till, fastän det är på exploateringskontorets område det skedde, Stockholm Stad ansvarar för cykelgaraget (där de ju visserligen ockuperat rampen med sin enorma skåpbil) och EK stationsbyggnaden. Antar företaget inte tänkte på att det finns folk som jobbar en söndagsmorgon och cyklar dit dessutom...
SuperApe sa:Så begicks den första pendlingen från Brunnsvikens norra sida till k-hålmen utan incidenter. Många rödljus att bränna i stan och några dödsfällor att hålla koll på. 20 slappa minuter. Sträckan går säkert att förfina något.
Fjärdebrunn sa:SuperApe sa:Så begicks den första pendlingen från Brunnsvikens norra sida till k-hålmen utan incidenter. Många rödljus att bränna i stan och några dödsfällor att hålla koll på. 20 slappa minuter. Sträckan går säkert att förfina något.
Har du lämnat Kärrtorp?
Hur tusan funkar inre kompassen då?
SuperApe sa:Fjärdebrunn sa:SuperApe sa:Så begicks den första pendlingen från Brunnsvikens norra sida till k-hålmen utan incidenter. Många rödljus att bränna i stan och några dödsfällor att hålla koll på. 20 slappa minuter. Sträckan går säkert att förfina något.
Har du lämnat Kärrtorp?
Hur tusan funkar inre kompassen då?
Rätt sida stan, men Stureby var det. Pendlarkompassen är nog ganska uppfuckad för det kändes inte som cykelpendling alls. Mer som cykelturism.
zodah sa:Pendlade från Alcudia upp i bergen. Det var trevligt.
BOFH sa:Fick ett litet tips från min fotbollsgalne kollega. Tydligen är det nån slags huliganmatch på söderstadion idag som föreleds av en "marsch" längs med götgatan. Räkna med glaskross och om möjligt ta en annan väg. Han sa att senast det var så blev det rätt stökigt.
Själv tar jag nog Katarinavägen->Rutger Fuchs->Skansbron