Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Stumpy sa:Moootvind, men hann i alla fall precis hem innan det värsta skyfallet startade.
Kjell F sa:Stumpy sa:Moootvind, men hann i alla fall precis hem innan det värsta skyfallet startade.
Va var skyfallet någonstans? Här hemma i Bromma så kom det ett par skurar.
Fint!staine sa:sista finfikat på ett tag, jag kommer.
snajgel sa:Idag blev jag utskälld av en gubbe som tyckte att jag skulle visa stoptecken när jag stannade vid rödljuset...
DanielS sa:Växelvajern till bakreglaget gick av i morse, förvånansvärt jobbigt att cykla på minsta kuggen bak, måste träna mer tror jag. Cykeln fyller precis sex år, vajern till framväxeln borde väl hålla tre gånger så lång tid? Kanske lika bra att byta även den så nyansen på vajerhöljena matchar...
Ja vad är det med vänstertrafik och tjejer?Stumpy sa:Mötte en tjej på cykel igår som körde vänstertrafik. Hon blev upprörd när jag inte väjde för henne. Idag en härlig motvind att stångas mot. Stärkande!
dirtpop sa:Första riktiga cykelpendlingen in till jobbet avklarad, Kallhäll till Västra skogen (Solna) ~20,5km. Gick förvånansvärt bra, även om det kommer ta ett tag att lära sig vissa korsningar mm. Blev glatt överraskad över snitthastigheten tills jag insåg att Autopaus vid stopp var påslaget. Doh!
Scottår sa:Passerade en cyklist två gånger(!). Hon måste ha hittat en snabbare väg...
Scottår sa:Jag mäter rullsnitt, dvs autopaus på. Annars lockas man ju att köra mot rött för att höja snittet. Stoppen kan man ju inte påverka. Däremot sträckorna däremellan.
Stumpy sa:Det var inte jag, men stopptecken är underskattat. I Köpenhamn ser man det hela tiden.
snajgel sa:Stumpy sa:Det var inte jag, men stopptecken är underskattat. I Köpenhamn ser man det hela tiden.
Även när man stannar för rött? Tycker rödljuset talar för sig själv lixom....
Mange. sa:Omkörd av buss i korsningen steriks och flemming, en blå.. Som dessutom skulle till busshållplatsen efter korsningen.
Tur att man har lite koll, det är läskigt när det händer..
Borde ha stannat och pratat med chauffören om situationen, men det är lätt att vara efterklok
Appel sa:snajgel sa:Stumpy sa:Det var inte jag, men stopptecken är underskattat. I Köpenhamn ser man det hela tiden.
Även när man stannar för rött? Tycker rödljuset talar för sig själv lixom....
När jag stannar vill jag gärna bromsa med både bak och fram bromsen.
staine sa:Snyggt foto Federico!
Väjde, stavas med ä. Obs detta riktas till ALLA som inte kan stava till väja.
Inga paddlare? Grymt ställe att dra intervaller på.federico sa:
Stumpy sa:Vajer och höljen byter man väl minst en gång om året???
BOFH sa:Fått nytt jobb och kommer därmed få ny pendlingssträcka. Nån som har nån input om bästa vägen från typ gullmars-hållet till fridhemsplan? Verkar astrist att cykla ringvägen-> hornstull ->Västerbron. Kan kanske ta munkbron->vasagatan->barnhusbron, men är det bättre?
BOFH sa:Fått nytt jobb och kommer därmed få ny pendlingssträcka. Nån som har nån input om bästa vägen från typ gullmars-hållet till fridhemsplan? Verkar astrist att cykla ringvägen-> hornstull ->Västerbron. Kan kanske ta munkbron->vasagatan->barnhusbron, men är det bättre?