krip
Aktiv medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 8
dans sa:Minnesvärd.
Började med ett antal kämpiga lokalgator med siket på Sollentunas prioriterde cykelstråk, och visst, där gick det lätt som en sommardag genom Helenelund och Silverdal (stor guldstjärna till Sollentuna). Sen vid Polishögskolan kom Solna, ja ni fattar.. Chansade på den östra sidan av E4, fel, fick gå, bland alla bilister som ville halka fram på denna s k genväg.
Men, såg att cykelvägen ner mot Ulriksdals slott faktiskt var fint plogad, så en bit på hyfsad rull igen. Sen kom Bergshamra, total katastrof, släpa och bära, släpa och bära...
Hoppades att cykelbanan förbi Ålkistan ändå skulle vara plogad. Mer fel kunde det inte bli, här kom precis också en trippel av plogbilar på stora vägen och vräkte tonvis med snö in på GC-banan. Då kom dagens höjdpunkt (möjligen årets), blev omåkt av en skidåkare (!). Såg att han hade klubbkläder med Turebergs IF (min gamla klubb) så växlade några ord.
Tog sen "bakvägen" in mot Fiskartorpet och fram till Hjorthagen, tungt och släpigt, men i a f bilfritt. På Gärdet hade man plogat riktigt bra på en GC-väg (är väl för att alla Östermalms hundägare ska kunna promenera i Blahnikskorna).
Dock verkade plogaren ha missat själva gångvägen, hela den plogade sträckan var gräs, gott nog denna dag.
Precis framme vid Filmhuset mötte jag en Brompton, sedär !
Framme, 19 km, normalt 55 min, idag 2.20 tim
Sen ska man hem snart också, ohh!
Varför kör du inte utmed brunnsviken på den västra sidan förbi Hagaparken? Där har det varit sopsaltat hela veckan.
Vet dock inte hur det är idag för jag gjorde misstaget att ta en bil. Dock skönt att det var en Drivenow då jag körde fast i en driva när jag kom fram till jobbet. Bara att gå ur och lämna den där :/