Black planet
Aktiv medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 8
Brompton pendling idag. Får inte anstränga mig på pollen-vaccination dagar.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
TOST sa:Gjorde min första riktiga cykelpendling någonsin i livet. 16 km enkel väg med en gammal stålräser med rakt styre, vare sig klick-pedaler, cykelskor, lycra eller handskar. Kanonfint väder, ca 6 grader i luften, lätt lätt motvind och betydligt mer uppförsbackar än jag förväntat mig.
Hade nya växelvajrar som förmodligen slackade lite, så jag kunde inte gå ner på de lägsta växlarna utan att cykeln på eget initiativ växlade upp när man befann sig i de brantaste sektionerna (friktionsreglage). Följden blev att efter halva vägen kändes benen stumma och jag kände mig förbannad. Tänkte att nu lägger jag ner det här, men jag kunde ju inte stanna halvvägs till jobbet, så det var bara att bita ihop och köra hela vägen.
När det väl blev nerförsbacke så kastade jag högsta växeln och lite till, vilket resulterade i att kedjan hoppade och fastnade ordentligt mellan kassett och ram. Skar mig i fingret när jag våldade loss kedjan, så jag blodade ner bromshandtaget sista kilometrarna till jobbet.
Som tur var så hade jag tänkt till och hade med duschgrejer till jobbet, efter duschen kände jag mig betydligt piggare och all irritation var som bortblåst. Nu känner jag mig bara peppad inför hemresan.
Det blir kanske en elitpendlare av mig en vacker dag.
TOST sa:Gjorde min första riktiga cykelpendling någonsin i livet. 16 km enkel väg med en gammal stålräser med rakt styre, vare sig klick-pedaler, cykelskor, lycra eller handskar. Kanonfint väder, ca 6 grader i luften, lätt lätt motvind och betydligt mer uppförsbackar än jag förväntat mig.
Hade nya växelvajrar som förmodligen slackade lite, så jag kunde inte gå ner på de lägsta växlarna utan att cykeln på eget initiativ växlade upp när man befann sig i de brantaste sektionerna (friktionsreglage). Följden blev att efter halva vägen kändes benen stumma och jag kände mig förbannad. Tänkte att nu lägger jag ner det här, men jag kunde ju inte stanna halvvägs till jobbet, så det var bara att bita ihop och köra hela vägen.
När det väl blev nerförsbacke så kastade jag högsta växeln och lite till, vilket resulterade i att kedjan hoppade och fastnade ordentligt mellan kassett och ram. Skar mig i fingret när jag våldade loss kedjan, så jag blodade ner bromshandtaget sista kilometrarna till jobbet.
Som tur var så hade jag tänkt till och hade med duschgrejer till jobbet, efter duschen kände jag mig betydligt piggare och all irritation var som bortblåst. Nu känner jag mig bara peppad inför hemresan.
salle sa:TOST sa:Gjorde min första riktiga cykelpendling någonsin i livet. 16 km enkel väg med en gammal stålräser med rakt styre, vare sig klick-pedaler, cykelskor, lycra eller handskar. Kanonfint väder, ca 6 grader i luften, lätt lätt motvind och betydligt mer uppförsbackar än jag förväntat mig.
Välkommen till pendlingsträsket!
Ja. Kör på 25 eller 28 mm om du får plats med det.kave sa:Kör på 21mm däck nu, blir det markant skillnad att gå på grövsta möjliga racerdäck?
bossjo sa:Skön pendling idag även om det var något svalt.
Vill ge en massa +++++++ till alla blivande elitpendlar och deras föräldrar som cyklar till dagis, skola mm.
Blir alltid glad när jag ser en knodd som stretar på, med en relation vikt cyklist/vikt cykel som de flesta av oss skulle vägra.
Hjälmen av för er och en stor tumme upp.
Ska försöka heja på dessa knoddar när jag passerar och uppmuntra dom framöver.
Schnyggt!ghia64 sa:Myspendling i lugna 25kmh imorse. 5 grader varmt och vindstilla, kunde varit värre....
Fjärdebrunn sa:Schnyggt!ghia64 sa:Myspendling i lugna 25kmh imorse. 5 grader varmt och vindstilla, kunde varit värre....
Själv hade jag bokat frukostmöte med gammal kollega på Le Mond.
Dottern gjorde smoothie så då blir man sen...
15 min för 13 km.
Bussfilen och omkörning av bilar och bussar i vänsterfil på Värmdövägen.
Ymnig eftersvettning...
Globalistic sa:Det blir nog inte många av dagens pendlare som hoppar på jonnen imorgon :)
desmo sa:Meh.. tog min omväg/träningsrunda till jobbet idag. Gick i backen i en petroleummarinerad rondell i Huddinge som blev hal i regnet. Jag borde vetat bättre. Nu sårig höft/armbåge och fingertopp tillsammans med småtrasiga kläder.
Crocko sa:Fjärdebrunn sa:Schnyggt!ghia64 sa:Myspendling i lugna 25kmh imorse. 5 grader varmt och vindstilla, kunde varit värre....
Själv hade jag bokat frukostmöte med gammal kollega på Le Mond.
Dottern gjorde smoothie så då blir man sen...
15 min för 13 km.
Bussfilen och omkörning av bilar och bussar i vänsterfil på Värmdövägen.
Ymnig eftersvettning...
Ambitioner inom tempogrenen? Snitta 52km/h känns som en god grund för en lyckad karriär som snabbcyklare.
Brukar vara lycklig de dagar som jag närmar mig 30 blås under jobbpendlingen.
Själv zig-zag'ade jag mig fram mellan mittfilscyklister och bilar, dagens sevärdhet var Segway konstapeln i Slussen som delade ut någon form av förmaning till cyklist.
desmo sa:Meh.. tog min omväg/träningsrunda till jobbet idag. Gick i backen i en petroleummarinerad rondell i Huddinge som blev hal i regnet. Jag borde vetat bättre. Nu sårig höft/armbåge och fingertopp tillsammans med småtrasiga kläder.
erik h sa:Första regncyklingen på jag vet inte hur länge.
Påminde om att jag saknar fungerande regncykeljacka. Hoppas kunna åter-impregnera Pacliten?