Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 8

Vaknade för tidigt så jag fick njuta av Södertörns mulliga vägar. Blev en runda på 3 soluppgångstimmar före en välförtjänt frukost. Härlig avslutning på maj månad.

IngvarW sa:
För att inte tala om tjejen som hade en stor fläkt på pakethållaren.

Cool!
Man kanske skulle skaffa sig en sån där hang glider motor.

heritage-beargrylls-paramotor.jpg

Kvällsjobb, så jag tog den långa vägen till jobbet. Verkar bli småkyligt tills det är dags att åka hem igen.
Edit: Men fakk! Nu kom jag på att jag gjömde ta med lampor. :(

Senast ändrad:
Motig med motvind och trötta ben. Tänkte ta en lugn mystur hem. Rätt vad det är kommer det en snubbe på racer som har kommit ikapp mig och lägger sig bredvid mig, tittar på mig utan att säga något, jag säger hej, får ett skevt leende tillbaka, men ingen ytterligare respons så jag sa: Nu får du trycka på lite! Sen cyklade jag ifrån honom.

Summan av det hela blev ännu tröttare ben men värdigheten i behåll ;)

Under dagen snodde någon stroppen som jag använder för att spänna fast ryggsäcken på pakethållaren. Ingen större ekonomisk förlust men vaf... skulle det vara bra för? ?

Årspremiär med Le Peloton.
Det var plågsamt jobbigt. Fick ge upp mitt fåfänga försök med grupp ett och väntade in grupp två.
Nu sitter man här med trasiga ben och ett fånigt leende.

Drog en CX-peloton som man var ganska ensam om men vad gjorde det. Stötte på en cyklist i Erstavik som såg ut att träna intervaller där i arla morgonstunden. Fast jag skall väl inte ha synpunkter på det, CX-pelotonen är ju en enda lång intervall.

Pulsen var dock försiktig trots ett jäkla flämtande och syra i benen.

Cykla in som vanligt, parkera som vanligt. Såg detta. Tänkte förs, ska dom baxa min hoj, eller böter igen, är den felparkerad eller vava? Sen fatta jag, det var maraton som drog.

F9096DCB-5AD8-4999-8BD4-F87ED08E41BB.jpeg

Kändes rejält ovant att det inte var strålande sol och medvind till jobbet idag. Ska väl ändå inte klaga då det bara var lite molnigt och ändå 18°C kl 06:30. Första gången på flera veckor som det blåser SV vind, dvs kant/motvind på väg till jobbet för mig. Utlovas dock rejäl medvind på hemvägen.

Visste inte om jag skulle ha så mycket ben kvar efter fredagsnattens randoåka. Valde att inte chansa utan slötrampade till hunddagis innan jag började spinna långsamt in till stan. Fullt av vilda män med fladdrig tisha och håriga ben på rajsers som körde om. Det blir skönt när VR är överstökat så det lugnar sig på g/c-banorna igen.

staine sa:
Cykla in som vanligt, parkera som vanligt. Såg detta. Tänkte förs, ska dom baxa min hoj, eller böter igen, är den felparkerad eller vava? Sen fatta jag, det var maraton som drog.
Dom är nog smarta och parkerar bredvid ett snyggare fordon, utifall tjuven skulle vara framme.

Tävling mot ensam cyklist i fjärran, kom ifatt och ropade lite uppmuntrande hejaheja, finns risk att jag skrämde personen mer än peppade. Senare tävling mot elcyklist, orkade kolla på gps'en upp till 35 km/h. Kämpade mig förbi för att genast krokna och bli omkörd. Kul med motstånd!

Skogsgubben sa:
Under dagen snodde någon stroppen som jag använder för att spänna fast ryggsäcken på pakethållaren. Ingen större ekonomisk förlust men vaf... skulle det vara bra för? ?

Sätt fast den med ett buntband i ena änden, det gjorde jag efter att min första försvann. Ids knappt uträtta vardagsärenden med cykel längre...

Lite kyligare idag, ja. Och kraftig sidvind från vänster. I helgen så tvättade jag min pendlare för första gången på länge, nu känns den nästan som ny och myyycket snabbare....

Mvh Ulf S.

Stressigt eftersom grabben först inte ville vakna, sen inte äta frukost, borsta tänderna och bli påklädd. Till råga på allt ville han inte med till dagis. Efter att blivit en smula försenad i starten så kändes det ganska bra och jag kunde ta det relativt lugnt med sida-medvind och det märktes på tiden som faktiskt blev den snabbaste på just den vägen till jobb. Att jag hade flyt i trafikljuslotteriet idag kan säkert gjort ett par minuter. Kränkte en elcykel och två vanliga pendlare. Kändes rätt ok det också.

Ja, inte var det mycket sommarkänsla på väg till jobbet i morse mer än att solen redan var uppe när jag stack hemifrån strax före halv fem.

Blev omcyklad av en el-racer. Höll för mig väldigt god fart med ca 40 km/h kanske. Han flög om. Måste kört i ca 50 km/h.
Kände mig kränkt.

Mycketvillhamer sa:
zodah sa:
Blev omcyklad av en el-racer. Höll för mig väldigt god fart med ca 40 km/h kanske. Han flög om. Måste kört i ca 50 km/h.
Kände mig kränkt.

Sjukt osportsligt att både köra aerofördelen och elmotorfördelen!

Ja! Om han ändå hade haft fladdrande jacka, upprätt ställning och knäna utåt.

VARNING, eventuellt!
Kontrollvägen söderut, nyss.
707074FF-9340-4783-9362-815883E0C99F.jpeg

Min polska är kass så han jag sa åt att märka ut bättre sa, eventuellt, att det är en tillfällig grej.
Men varning ändå. Medvinden är påtaglig just där...

staine sa:
VARNING, eventuellt!
Kontrollvägen söderut, nyss.

Min polska är kass så han jag sa åt att märka ut bättre sa, eventuellt, att det är en tillfällig grej.
Men varning ändå. Medvinden är påtaglig just där...

Har du anmält det där?
Skicka in till TK så får dom dra entrepenören i örat.

Tillbaka
Topp