Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 8

Japaner är coola. Framför allt skulle de aldrig tillåta nån utan datakörkort att programmera trafikljus.

Felanmälde (l)just trafikljuset Birger Jarlsg 4 då det har för mycket intervall med rött i båda riktningarna.

Nära-döden-upplevelse på Munkbron. Norrgående, precis när man kört ner i "vallgraven" utmed vattnet, fick jag möte med en tant som körde om ett par andra cyklister. Skrek i höga sky. Sladdade på mitt reservdäck (21 mm). Hon vek in. Ingen krock.

30 Augusti

30aug.jpg

Stressigt för att hinna i tid för att titta på festlokal. Väl där var det bommat och ingen som kunde visa. Efter en del telefonsamtal löste det sig.

I tisdags körde jag om en medcyklist med barnstol där bak, som sa att hon ville ligga på rulle. Det gick ganska långsamt i omkörningen då den skedde i en skarp kurva med lite ont om plats. "Gör så" svarade jag (eller något liknande), medan jag tänkte "du kan ju försöka".
Men ta mig sjutton, hon hängde med trots barnstol. Och när våra vägar skildes åt såg hon betydligt piggare ut än jag.

Stulen sprillans ljusblå Merida cx med skivor sågs vid Älvsjö pendel nyss. HEN som cyklade på den var garanterat inte rättmätig ägare, inte heller hans polare som cyklade på en något mindre iögonfallande svart mtb.
Hade jag hunnit fota dom hade det ju varit bra förstås.

Nära krock med SL buss hörnet Långholmsgatan-Högalidsgatan. Jävligt läskigt.
Bussen svängde höger in på Högalidsgatan när jag kom i hyfsad fart på cykelbanan. Fick tvärnita och undvek fall. Bra med skivbroms i regnet.. Undrar om det vara samma chaffis som prejade en cyklist i backen hörnet Hornsgatan-Långholmsgatan 2 minuter tidigare...

Bengt-re sa:
Trevligt väder. Inget regn.

Fick hjälpa till vid en olycka på cykelbanan på hemvägen. Gick bra.
VI i skåne hade misärväder med massor av regn. Handskar och hjälm (som jag inte har dubbelt av) var fortfarande dyngsurt i morse. Igår monterades skärmarna på pendlaren igen så idag var det uppehållsväder. Kändes ändå bättre att köra över den nyligen utlagda gödseln på pendlingsvägen, vill inte tänka på hur mycket sånt jag fick i mig igår...
Ingen havererad cyklist längs vägen heller, den passerade jag på vägen hem i tisdags, men cyklisten avböjde hjälp.

tinkerbell sa:
Bengt-re sa:
Trevligt väder. Inget regn.

Fick hjälpa till vid en olycka på cykelbanan på hemvägen. Gick bra.
VI i skåne hade misärväder med massor av regn. Handskar och hjälm (som jag inte har dubbelt av) var fortfarande dyngsurt i morse. Igår monterades skärmarna på pendlaren igen så idag var det uppehållsväder. Kändes ändå bättre att köra över den nyligen utlagda gödseln på pendlingsvägen, vill inte tänka på hur mycket sånt jag fick i mig igår...
Ingen havererad cyklist längs vägen heller, den passerade jag på vägen hem i tisdags, men cyklisten avböjde hjälp.

Äh, lite EHEC har ingen dött av .,.

Nu är hösten här.
Endast fyra pers i kortpelotonen. Det var sju i långa och grusgruppen kanske 15. Bitvis blött med mest skönt.
Skall se om det går att vänta ut regnet i eftermiddag.

Långa vägen till jobbet idag. CX med skärmar. Glömde ta med skoöverdragen, kan straffa sig i eftermiddag.

Igår rullade jag förbi ambulans på cykelbanan strax efter Stadshuset (mot Tegelbacken). Vet ej om det var cykelrelaterat men sjukvårdare på plats så jag lät dem göra sitt jobb.

Småkyligt med bara cykeltröja och armvärmare. Men efter en 15 min så hade jag fått upp ångan.
Långa vägen via Flatenvägen, Älta och Hellas in mot stan.

I Sickla, vid korsningen med nya tvärbanesträckningen såg jag DT. Alltså han har en doppelganger men nu är jag HELT säker (typ) att det var DT.
Hej : -)

Att åka hemifrån vid 06.15 är så mycket skönare för sinnet än vid 8.15. Massor av folk på vägen med allt vad det innebär...

Men fint väder och bra flow ändå

Idag var det viktigare att kolla bakåt än framåt på skeppbron. Inga incidenter men för vissa är det uppenbarligen bara en tidsfråga.

Friskt i morse, skönt flyt. Kortare pendling nu känns konstigt, 14 km istf 23. Men VEM har bytt kod på cykelförrådet? Ocoolt
20180903_095558.jpg

Underbar morgon med ca 15 grader och vindstilla i Götet, inte allt för ofta det händer och framför inte den sista biten ut mot Arendal.
Hoppas på en lika fin eftermiddag, dock med betydligt mer trafik än vad som är fallet när man startar 05:30.

Galet mycket flygfän i luften längs Huddingevägen. Kändes som att cykla i regn när jag plöjde genom svärmarna. De verkade inte bitas, men var otrevliga att få i ögon o hals ändå.

Kall morgon med endast 5 grader dock mycket härligare hemåt. 21 grader och solsken, kan inte begära mycket mer i september

Bilagor

• 20180903_165230.jpg
    20180903_165230.jpg
    458.7 KB · Besök: 162
Pendling med ryggskott. Trots 37 mm Voyager Hyper med lågt tryck var det inte svårt att hitta alla ojämnheter på pendlingsvägen.

Sjuuukt mycket folk som skulle över från Slussen till Skeppsbron. Har aldrig sett sådant kaos.
Hem via Sköndal för lite CX i eftermiddag.

Tillbaka
Topp