Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 8

@Federico hur gick det med fotobok projektet , du borde ha gott om bilder
I övrigt fin pendling även om jag fick avstå finfikat idag

0B48CE80-8C5D-4B79-8BCD-A6D07ACB8C20.jpeg

federico sa:

Whoa, vackert!

Fina pendlardagar, svalt och skönt på morgnarna, men jävlar vad mycket cyklister. Ska bli spännande att se hur många som fortfarande cyklar när vintern närmar sig. Tror det blir ganska många ändå.

evo sa:
Fina pendlardagar, svalt och skönt på morgnarna, men jävlar vad mycket cyklister. Ska bli spännande att se hur många som fortfarande cyklar när vintern närmar sig. Tror det blir ganska många ändå.

Ja cyklar från Abrahamsberg kl 7, vore intressant att se några mätningar men jag upplever att det är betydligt mer cyklar än jag sett tidigare vid den tiden på morgonen.

Stumpy sa:
BC sa:
Satt på Stumpys hjul
Men, va f-n. Och du rullade inte upp och hejade när jag saktade ner för att släppa om??? :)

Edit: Eller var det inte du som låg bakom vid Danvikstull?

Haha, ja jag borde ha sagt/ropat något när du saktade ner vid Birka t.
Men jag skulle ju ta det lugnt imorse och ville inte trissa upp tempot :-)

BC sa:
Stumpy sa:
BC sa:
Satt på Stumpys hjul
Men, va f-n. Och du rullade inte upp och hejade när jag saktade ner för att släppa om??? :)

Edit: Eller var det inte du som låg bakom vid Danvikstull?

Haha, ja jag borde ha sagt/ropat något när du saktade ner vid Birka t.
Men jag skulle ju ta det lugnt imorse och ville inte trissa upp tempot :-)

Det är i stort sett omöjligt att INTE trissa upp tempot :-)

Han är så diskret Andreas. Men brukar ju kännas igen på den oklanderliga klädseln.
Cph pendling för egen del, ibland. Naajz.

Ojdå! Råkade visst cykla vilse på vägen hem. Tidvis var proteinhalten i luften mycket hög, så jag var aldrig rädd för att svälta ihjäl.

_20180904_201434.JPG

Tompot sa:

Härlig bild, associerar soldiset och betongpirarna lite till något öst/centraleuropeiskt land.

Gissar på Askimsbadet. Men visst ger det DDR-vibbar.

Själv kränkte jag en elassisterad damtralla med min Brommie, och sedan tog en elitpendlare rygg på mig, kanske en kilometer. Högst. Vid trafikljuset Olskroken frågade jag om hans hastighet och den stämde med min. C 30 knyck. Jag lät honom passera och skyllde på kondisen, och då trodde han det var slut på elen. ”Aha synapserna” när jag pekade på hjälmen. Han var nog på väg mot Hisingen, det stod så på rumpan iaf.

Bullen - vad fick man för poäng på att kränka en el-ist?

MartinC sa:
Tretjak sa:
Som tidigare nämnts om mycket flygfän så lyckades jag svälja 2 på vägen hem.
Men i övrigt en bra tur hem

Gratis proteinboost!

Ähhh! De är ju så sabla små så de mättar ju inget.
Själv brukar jag försöka sila mygg och svälja kameler. (Tyvärr är det väldigt ont om kameler runt Uppsala.)

Dessa helfuktiga, dimsoliga sensommarvardagsmornar är banne mig de mysigaste av alla pendlingsmornar på hela året.

Bilagor

• DBA939E0-2198-45B8-88E6-335A598C4664.jpeg
    DBA939E0-2198-45B8-88E6-335A598C4664.jpeg
    454.9 KB · Besök: 109
Dimma. Nya spännande avspärrningar (Bergslagsvägen). Nya spännande farliga hinder (Bobergsgatan/Husarviksgatan).

En gubbe körde på sin el-MTB med påhängscykel och 10?-årig tjej i 35 km/h på cykelbanan längs Järlasjön.
Lagligt? Nej!
Lämpligt? Nej!

Trevlig dimma som efter ett tag kylde på rätt bra.
Men jag tog i mer så löste det sig.

Däremot så gav växelreglaget för bakväxeln upp. Suck. Kan bara växla "upp" dvs till lättare växel. Blä!
Ngn som har ett bättre begagnat 9-delat Shimano liggandes? (pluspoäng utdelas om det är DA 7700)
Kan ju vara så att det är ngn inre lite pryttel som imploderat iofs men chansen att jag lyckas demontera och sedan montera rätt är rätt liten.

Det är klart, när jag tänker efter, 10-delat borde väl gå bra också, Själva bakväxeln är väl helt beroende på hur mkt vajer reglaget tar? Fast då måste jag byta kassett och kedja...dagens i-landsproblem.

Innebandy igår, padeltennis idag=trötta ben men det gör ju inget när hela stan är full av cyklister och man får hålla promenadtempo med ett starkt grepp om bromsarna..

Efter tre dagar i sjukbingen släpade jag mig upp . Har en regel att orkar jag inte cykla in så ska jag inte vara på kontoret heller.
Lycragubbarna ven förbi medan jag placerade ut snigelspår. Rödljusintervallen Kungsträdgårdsgatan/Hamngatan var 4 sek. Halva bussen kom igenom. Jag cyklade mot rött.

10-talet getter ockuperade cykelbanan i morse.
Fick jaga dem hundratalet meter tills stängslet tog slut och de kunde hoppa in i nästa järe. I backspegeln såg jag att de var på cykelbanan all over igen när jag lämnat flocken bakom mig..

Förstår att ni i människobyn har det trångt men så lätt är det inte på landet heller.

goat1.jpg

Skogsgubben sa:
MartinC sa:
Tretjak sa:
Som tidigare nämnts om mycket flygfän så lyckades jag svälja 2 på vägen hem.
Men i övrigt en bra tur hem

Gratis proteinboost!

Ähhh! De är ju så sabla små så de mättar ju inget.
Själv brukar jag försöka sila mygg och svälja kameler. (Tyvärr är det väldigt ont om kameler runt Uppsala.)
Bli kommunalpolitiker så kommer du få många chanser att dryga ut dieten...

Ibland händer det.
Gick ner i cykelgaraget i förvissning om att jag skulle få cykla hem på singelspeed. Men döm om min förvåning när jag åter kunde växla fritt över hela kassetten.
Så hemfärden var bara bra.
Och i morse så tog jag en liten svängom via Pungpinan och Gamla tyresövägen. Swoooosh.

Pumpade däck och nyvaxad kedja. Intervaller.

Kanske får byta ut de gamla reglagen Dura Ace 9-delat till mina avlagda 105 10-del som jag sparade från gamla pendlarcrossen. Kassett och kedja har jag, behöver bara vajerset och styrlinda. Får niog bli höstpyssel

Psykedelisk dimma i böljande sjok på 276an. Trivsel kl 5.15 på väg till Le Peloton Nord, men det var innan punka och eländet började. Fick till slut stopp på pyset men då var starten missad sen länge, körde sen fel och missade därför också andra halvan. Straffkörde i Hagbybacken mol allena istället.

Bilagor

• 54328F8C-5832-4D03-8C66-FBED63ECC43B.jpeg
    54328F8C-5832-4D03-8C66-FBED63ECC43B.jpeg
    141.3 KB · Besök: 114
Idag blev det cruxen till jobbet istället för brommie sen semestern. Måste ju få några mil innan Gotland 360. Kanske bäst ta ett stopp efter 5 km på vägen o fanatt flytta på sig ifrån cykelbanan. Sa bara att det var dumt stå där för 1200:- Han sa bara o fan vad dyrt. Annars hade han fått en fin dekal :D

Tillbaka
Topp