Mycketvillhamer
Aktiv medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 8
Kallt och lite nysnö, på det hela taget rätt behagligt utom på något ställe där de hade hunnit salta så det var saltslask.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
federico sa:30 Januari del 2
Snyggt. Julkänsla ?federico sa:30 Januari del 2
staine sa:federico sa:30 Januari del 2
Grönljusfest, snyggt!
Peth sa:staine sa:federico sa:30 Januari del 2
Grönljusfest, snyggt!
Fast det gäller ju bara om en råkar befinna sig vid alla trafikljusen samtidigt.
Lejon sa:Propagandavinterväg och medvind till jobbet. Hård motvind och snöfall och modd på väg hem. Båda sträckorna var roliga på helt olika sätt.
Jag tror dels att myten odlas av landsortsbor och fd landsortsbor (som jag själv) som vill skratta åt de fjolliga stockholmarna men framförallt att 10 cm snö som kommer snabbt faktiskt leder till kaoz pga att alla vägar är så hårt belastade att minsta grej som försämrar framkomligheten bara lite ger stoooora effekter med långa följdköer osv.Manurhin2 sa:Märkligt vad lätt ni tar er till och från jobbet på cykel när samtliga normalfjollor kör i diket med bil ?
Kan allt kaos bara vara en myt odlat av oss på landsbygden ?
M
nisseson sa:Spårigt och moddigt, som pendling var förr!
Yes, har under 15.års pendling (dock endast 5 km) inte blivit försenad mer än två(2) ggr...…Lejon sa:Jag tror dels att myten odlas av landsortsbor och fd landsortsbor (som jag själv) som vill skratta åt de fjolliga stockholmarna men framförallt att 10 cm snö som kommer snabbt faktiskt leder till kaoz pga att alla vägar är så hårt belastade att minsta grej som försämrar framkomligheten bara lite ger stoooora effekter med långa följdköer osv.Manurhin2 sa:Märkligt vad lätt ni tar er till och från jobbet på cykel när samtliga normalfjollor kör i diket med bil ?
Kan allt kaos bara vara en myt odlat av oss på landsbygden ?
M
Som åretruntcyklist i Stockholm har jag de senaste fem åren aldrig kommit mer än 20 min sen till jobbet. De kollegor (dvs alla) som åker kollektivt eller bil och skrattade åt mig när jag började och sa att jag skulle pendla året runt 22 km enkel väg har alla många gånger varit betydligt mer försenade pga transportstrul. Cykeln kan man ju ändå räkna ut ungefär hur mycket tid extra dåligt väder tar, men bilkö i tre extra timmar är svårt att beräkna i förväg....
fhloston sa:Uteblivet snökaos.
Besviken ;-)
Bengt-re sa:
Örjan Lax sa:Bengt-re sa:
+ Massor!
Första bilden väcker en del frågor och bekymmer, hur gick det för damen (?) bredvid bussen? Ser lite illa placerad ut.
fhloston sa:fhloston sa:Uteblivet snökaos.
Besviken ;-)
Jag hann visst hem före snön...
Allroad sa:fhloston sa:fhloston sa:Uteblivet snökaos.
Besviken ;-)
Samma här, det började snöa när jag klev ur Willys på Hornsgatan runt 17-tiden, när man sedan var hemma så var hela himlen vit :)
Hela strandvägen var dock snorhal och bjöd på framhjulssläpp i sidled ett 20-tal gånger, höjde närvaron vid cyklandet lite. Tror kanske jag måste uppgradera mina Marathon Winter 120 dubb med mer dubb..
izar sa:Allroad sa:fhloston sa:fhloston sa:Uteblivet snökaos.
Besviken ;-)
Samma här, det började snöa när jag klev ur Willys på Hornsgatan runt 17-tiden, när man sedan var hemma så var hela himlen vit :)
Hela strandvägen var dock snorhal och bjöd på framhjulssläpp i sidled ett 20-tal gånger, höjde närvaron vid cyklandet lite. Tror kanske jag måste uppgradera mina Marathon Winter 120 dubb med mer dubb..
Lågt tryck är en bra början innan du börjar byta däck, runt 2 bar.
Allroad sa:izar sa:Allroad sa:fhloston sa:fhloston sa:Uteblivet snökaos.
Besviken ;-)
Lågt tryck är en bra början innan du börjar byta däck, runt 2 bar.
Men hur ska man ens komma fram, då har man väl nästintill punka? Kan prova på måndag så får jag se om det hjälper, lär gå tungt dock :)