Black planet
Aktiv medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
De 2 grader som kvicksilvret hade kommit upp till var inte skönt i.
Bra svalt, flossade bibs och flossade benvärmare men ändå kall om kroppen efter pendlingen i morseHade missbedömt temperaturen och frös som en gris i motvinden imorse. Var tvungen att ta en lång varm dusch för att komma tillbaka på banan. Lite bättre på vägen hem, men kallt ändå. Ska man behöva långbibs och jacka nu?! Lika förvånad varje år känns det som...
Själv hade jag motvind och blev b-nödig efter 2km. Rätt typiskt, man är nästan 10 timmar på jobbet och har alla möjligheter att björna på betald arbetstid men näMeeeeeeedvind hemlängtan å kissnödig fort gick det....![]()
Stod fritt björnande på arbetstid uppräknat som en förmån när du sökte jobbet?Själv hade jag motvind och blev b-nödig efter 2km. Rätt typiskt, man är nästan 10 timmar på jobbet och har alla möjligheter att björna på betald arbetstid men nä
Lyckades ändå hitta en balans mellan att trycka på lagom så man fick ett skapligt snitt och behöva göra en Dumle![]()
Jo, jag håller också räkningen.Tråkigt dabac, det är andra gången :(
Det är förstås aldrig fel. Men rörligheten och styrkan i fingrarna känns hygglig med tanke på svullnaden.Hoppas det läker men ev. ska du åka in och ta röntgen?
Du får komma hit och hämta en slang. Kikade i en låda igår och den lådan innehåller massor med cykelslang. Kör slanglöst på nästan alla hojar. Får snart bara använda dem till att binda upp fruktträd i trädgården.Punka... va faaan, har inte punkat på flera år.. och idag hade jag lite extra bråttom. Insåg att jag måste nog lära sambon byta slang och fixa litet kit med slang avtagare pump. Men annars skönt väder
bor du i Tällberg?Du får komma hit och hämta en slang. Kikade i en låda igår och den lådan innehåller massor med cykelslang. Kör slanglöst på nästan alla hojar. Får snart bara använda dem till att binda upp fruktträd i trädgården.
Stämmer bra.bor du i Tällberg?
är ju nästgårds från STHLM :) fin väg dit och hem ocksåStämmer bra.
Kan lägga några längst bak på Stockholmståget, så kan du fara ner på station.är ju nästgårds från STHLM :) fin väg dit och hem också
Förr i tiden funkade sådant :)Kan lägga några längst bak på Stockholmståget, så kan du fara ner på station.
Jag brukar tänka (om jag har koll på tex kalla fingrar och så) att: "Detta går över." Och hittills har det alltid gått över. :)Det är inte misär för att jag fryser lite om fingrarna...
Det är inte misär för att jag fått sova i en juniorsäng sen halv två...
Det är inte misär för att det är strax över nollan när jag ger mig av...
Det är inte misär för att det är motvinden från helvetet rätt i nyllet...
Det är inte misär när jag får ta vind bakom en tant på el-cykel och vara nöjd med det...
Det är inte misär när jag behöver trampa mig ner för skanstullsbron.
Det hade behövt regna också! Eller blötsnö!
Så gick mitt mantra idag...