Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Little Stereo

Aktiv medlem
Testade att pendla i civila men cykelvänliga kläder, vilket var rätt skönt med tanke på den svala temperaturen i morse.

Stumpy

Aktiv medlem
-3 på termometern, så såväl vintertights, vinterskor och vinterhandskar åkte fram. Sedan var det riktigt behagligt. Ingen trängsel.

clnr

Aktiv medlem
Regnstänkt. Morgonens höjdpunkt var den lastbilschaufför som blockerade cykelbanan i väntan på att åka ut från byggområdet backade och släppte fram mig. Fick en glad vinkning och ett leende från min sida.

Idoru

Aktiv medlem
Adrenalinstinn pendling denna morgon, högt tempo för att bli färdig fort.
Motiverande ösregn genom dimma och mörker. Tacksam att mina medtrafikanter i bil visade stor hänsyn genom anpassade hastigheter och avstånd.

Flyfisher

Medlem
Veckan har startat riktigt blött. Traktorstigarna och grusvägarna som just hade frusit och torkat upp har blivit sega tungtrampade delar.
Gött med varm dusch och torkskåp på jobbet.

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Kollade av en kille som hade sladdat omkull på NK expressens spår på Birger Jarlsgatan i morse. Han var döv men vi kommunicerade bra kring de basala behov man har i den situationen. Efter en stund trampade vi vidare åt olika håll.

JojjeM

Aktiv medlem
Pendlade (till fots) från sängen till utflyttade sonens rum som jag ärvt för distansarbete nu när Uppsala är i lockdown.

/Johan

Peth

Aktiv medlem
Finpendling hem från jobbet idag. Ett par extramil, ny cykel, medtrafikanter uppförde sig exemplariskt, uppehåll och rimlig vind. Tänk att en cykeltur en höstkväll i slutet av oktober kan vara en sån humörhöjare.

Peth

Aktiv medlem
Ett par extramil i blötvädret. Inte helt tokigt. Blir varm på grund av regnkläder så fort man tar i lite, så tog det lugnt.

simson

Aktiv medlem
Mycket bra, blött ordentligt blött .
dagens ros till någon på cross/gravel som körde om (såg inte i mörkret) som höll ut ordentligt och som dessutom slängde en blick över axeln innan hen svängde in framför i blötan 👍👍👍👍👍

Lingon

Aktiv medlem
Blev krengt och nästan nermejad av en astrimmad elhoj igår.
Nått miffo som låg och körde slalom på cykelbanan i 60 blås med svart integralhjälm. (mc-hjälm).

Låg bakom en stackare som slog på en redig vurpa på Götgatsbacken ner mot Hornsgatan, hastigheten var säkert 40+.
Visade sig att kedjan hade hamnat mellan kasset & hjul. Måste säga att han redde ut situation riktigt snyggt med tanke på omständigheterna, han blev inte speciellt skadad heller.

rezorex

Medlem
Brukar möta en dåre som kör monowheel med fullfacehjälm i 30-40km/t kryssandes mellan folk...
Långhårig, skulle kunna vara en kvinna? Blev ivrigt plingad på av någon bakom mig på väg upp för skanstullsbron för någon vecka sen, i samband med omkörning av annan cyklist. Sen swishade den galningen förbi väldigt fort och lite väl nära...

Jocke1970

Medlem
Långhårig, skulle kunna vara en kvinna? Blev ivrigt plingad på av någon bakom mig på väg upp för skanstullsbron för någon vecka sen, i samband med omkörning av annan cyklist. Sen swishade den galningen förbi väldigt fort och lite väl nära...
Jag har inte sett att hen har långt hår. Mötena går ganska fort, men det lilla jag hunnit se så är jag ganska säker på att det är en man som swishar fram på den. Möjligt att det finns flera dårar...

Jag har inte sett att hen har långt hår. Mötena går ganska fort, men det lilla jag hunnit se så är jag ganska säker på att det är en man som swishar fram på den. Möjligt att det finns flera dårar...
Den jag tänker på kommer från Mcdonalds Östberga & viker av till höger på Hamngatan efter Kungsträdgårdsgatan. Är bara så långt jag har lyckats spåra individen :)

Mediokern

Medlem
Hoppas det gick bra för de som var inblandade i vad som såg ut som efterspelet av en rejäl olycka i höjd med nedre cykelöverfarten på Munkbron i Stockholm.
Passerade söderut kring kvart i fem och då var det två ambulanser på plats, en kille satt med filt om sig och pratade med två ur ambulandpersonalen - Så var rädda om er där ute och trevlig helg.

simson

Aktiv medlem
”Låg bakom en stackare som slog på en redig vurpa på Götgatsbacken ner mot Hornsgatan, hastigheten var säkert 40+.
Visade sig att kedjan hade hamnat mellan kasset & hjul. Måste säga att han redde ut situation riktigt snyggt med tanke på omständigheterna, han blev inte speciellt skadad heller.”
Hur fasen lyckas man med det , låg hen på ettans växel på väg nerför backen...🤪
Bra att hen inte skadade sig
Mange

Little Stereo

Aktiv medlem
Hoppas det gick bra för de som var inblandade i vad som såg ut som efterspelet av en rejäl olycka i höjd med nedre cykelöverfarten på Munkbron i Stockholm.
Passerade söderut kring kvart i fem och då var det två ambulanser på plats, en kille satt med filt om sig och pratade med två ur ambulandpersonalen - Så var rädda om er där ute och trevlig helg.
Var någonstans på Munkbron finns det en cykelöverfart?

Mediokern

Medlem
Var någonstans på Munkbron finns det en cykelöverfart?
OK, cykelöverfart är väl kanske att ta i, men det är ljusreglerade överfarten för cyklister som kommer från Skeppsbron och ska över till Munkbroleden (heter väl själva cykelstråket där?) för vidare färd upp mot Hornsgatan.
1603468582864.jpeg

Cyklisten satt på backen till vänster i bild, i höjd med räcket....

Little Stereo

Aktiv medlem
OK, cykelöverfart är väl kanske att ta i, men det är ljusreglerade överfarten för cyklister som kommer från Skeppsbron och ska över till Munkbroleden (heter väl själva cykelstråket där?) för vidare färd upp mot Hornsgatan.
Visa bilaga 449444
Cyklisten satt på backen till vänster i bild, i höjd med räcket....
Då är jag med, det smäller varje, i princip ingen verkar respektera blinksignalen och ge de korsande företräde som det är tänkt. Värst är det på den sida din bild visar. Stannar man i uppförsbacken fån Gamla Stan för att släppa över de korsande som man ska är det garanterat någon som cyklar in bakhjulet. Den som kom på den där lösningen skulle vara tvungen att stå mitt i korsningen en hel dag som straff.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer