Black planet
Aktiv medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Bubblet i glasen igår blev inget bubbel i benen idag.
Du får vända på det , kunde gått värre ändå ju .Pendlingsssäsongen tog nog slut för min del med vurpan i fredags.
En ny halv tand satte de dit direkt i fredags men tummen slutade inte växa. Akuten igår slutade med gips, UCL-ruptur, sk "skidåkartumme". Hoppas på att slippa OP och gjorde mig nyttiga erfarenheter inför nästa års cykelpendlande.
Trillade själv i tisdags, men det gick tack o lov bättre.Pendlingsssäsongen tog nog slut för min del med vurpan i fredags.
En ny halv tand satte de dit direkt i fredags men tummen slutade inte växa. Akuten igår slutade med gips, UCL-ruptur, sk "skidåkartumme". Hoppas på att slippa OP och gjorde mig nyttiga erfarenheter inför nästa års cykelpendlande.
Hur funkar rebellkörning i vägbanan på senapsbron?lite cyklister idag men mycket löv innan man kom in till stan , och nu är jag redan trött på nya slussen .
nog med gnäll .
Kämpa stuvarn
RIP Anders
Funkar inte alls om man skall mellan Stadsgården och Skeppsbron.Hur funkar rebellkörning i vägbanan på senapsbron?
Lämnar hojen.Hur gör ni när det är som j-vligast väder under vintern?
Ni tar utmaningen med fighting face eller lämnar hojen hemma (alternativt stannar hemma helt)?
Jävligt eller kallt?Hur gör ni när det är som j-vligast väder under vintern?
Ni tar utmaningen med fighting face eller lämnar hojen hemma (alternativt stannar hemma helt)?
+1 på det. Dold knöggelis kan faktiskt få mig att ta bilen eftersom det blir svårt med 30mm dubbdäcken. Man försöker styra om till sopsaltade stråk, men ibland är det sopat, ibland inte.Jävligt eller kallt?
Jag cyklar sällan om det är under 10 köldgrader. Iofs är det inte många dagar per år i Stockholm.
Jävligt enligt mig är skask ovanpå knöckelis, snöstorm osv som påverkar underlaget. Då brukar jag anpassa efter läge. Kanske låter bli omvägar eller tar större cykelstråk som röjs bättre.
Drar köldgränsen vid ca -15. Börjar oja mig och tveka vid -10, så ungefär därJävligt eller kallt?
Jag cyklar sällan om det är under 10 köldgrader. Iofs är det inte många dagar per år i Stockholm.
Jävligt enligt mig är skask ovanpå knöckelis, snöstorm osv som påverkar underlaget. Då brukar jag anpassa efter läge. Kanske låter bli omvägar eller tar större cykelstråk som röjs bättre.
Nu händer det inte så väldigt ofta(Sthlm), men jag älskar verkligen när det ligger 5-10 cm nysnö och är kallgrader i luft och mark. Du är först ut på morgonen och kan glida ljudlöst genom en ännu ej vaken stad.Sen brukar jag strunta i att pendla efter kraftiga snöfall för cykelvägarna röjs först efter ett par dagar.
Yes, det var en speciell morgon. Drog i backen på grund av gömd trottoarkant, men fallet dämpades av en 30 cm nysnö.Nu händer det inte så väldigt ofta(Sthlm), men jag älskar verkligen när det ligger 5-10 cm nysnö och är kallgrader i luft och mark. Du är först ut på morgonen och kan glida ljudlöst genom en ännu ej vaken stad.
Detta förutsätter att du har bra smord kedja och att du vet sedan tidigare att det inte är knöggelis/isigt under snön.
Kommer fortfarande ihåg kl 6 på morgonen den 9 november 2016 med ett leende på läpparna![]()