Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

zodah

Aktiv medlem
Nu händer det inte så väldigt ofta(Sthlm), men jag älskar verkligen när det ligger 5-10 cm nysnö och är kallgrader i luft och mark. Du är först ut på morgonen och kan glida ljudlöst genom en ännu ej vaken stad.
Detta förutsätter att du har bra smord kedja och att du vet sedan tidigare att det inte är knöggelis/isigt under snön.
Kommer fortfarande ihåg kl 6 på morgonen den 9 november 2016 med ett leende på läpparna🌨❄⛄:giggle:
Är man först är det ju skönt att glida fram ljudlöst. Menade kanske mer snöstorm.

LWB

Aktiv medlem
Jobbar hemifrån i Coronasocialdistansering och tog en morgontur innan jobbet för att rensa skallen.

E0ACD86F-FC60-4B2D-B38B-BFB99B072E08.jpeg

Här hittade jag ett fornminne i skogen. Informationsskylten från Riksantikvarieämbetet nämnde något om en skeppssättning och fyra gravrösen också, men dem hittade jag inte.

C19D1C2C-51BF-4900-AA96-B26A7097696C.jpeg

Allroad

Aktiv medlem
OJ vs blött det var!
Hällregn likt Noah bör ha upplevt. Första riktiga testet för regnstället och det höll tätt. Mer imponerad av skoöverdragen, dock. Torra strumpor.
Skrattade åt mig själv varje gång jag försökte dra upp fötterna med SD-skorna på när jag inte kunde undvika vattenpölarna.
Blötkul pendling
Nyfiken som man är så undrar man även, vad är det för regnställ som det talas så varmt om?

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Förstår dig, det nya lystet vid Zum Fransiskaner känns både feltänkt och onödigt.
Jag stannar dock och sper på mitt hat för Slussen ytterligare.
Hela Skeppsbron är ju en osynkad rödljusfestival söderut. De två nya med 10 m lucka är ju en riktig höjdpunkt. Det första har ju växelvis grönt för körfält och cykelfält så där är det ju bara att välja fil. Det andra har hittills aldrig varit grönt när jag, dagligen, trampar förbi. Med så lite respekt de har visat cyklisterna här har jag svårt att känna respekt för dem tyvärr.

Senast ändrad:

Little Stereo

Aktiv medlem
Hela Skeppsbron är ju en osynkad rödljusfestival söderut. De två nya med 10 m lucka är ju en riktig höjdpunkt. Det första har ju växelvis grönt för körfält och cykelfält så där är det ju bara att välja fil. Det andra har hittills aldrig varit grönt när jag, dagligen, trampar förbi. Med så lite respekt de har visat cyklisterna här har jag svårt att känna respekt för dem tyvärr.
När Stockholm Stad mde miljardbudget så tydligt visar sitt "tack för att du cyklar" till alla de Stockholmare som drar sitt strå till stacken för att göra Stockholm till än bättre stad.

BFS

Aktiv medlem
Fruset, torrt och vackert (resp fruset, torrt och stjärnklart) igår. Tog lite omvägar på grusvägar både till och från.

simson

Aktiv medlem
Inga löv att tala om varken i fredags eller idag , verkar som sopsaltaren har varit igång men utan salt förstås😜(hoppas jag)

simson

Aktiv medlem
Bra dag idag , torrt å fint!
bonus på hemvägen, farbror blå stod vid Götgatan/Medborgarplatsen å plockade rödljuskörande cyklister , det som fascinerade mig mest var de som kör förbi ljuset när det står uniformerade poliser 10m framför på cykelbanan i fullt dagsljus....
Synd att de inte hade fartkontroll på fultrimmade ”elcyklar” samtidigt.
Mange
Kämpa Stuvarn och oldboy
Rip Anders

Stumpy

Aktiv medlem
Vore på tiden att farbror blå plockar rödljuskörare vid Nybroplan också. Fullkomligt kaos där. Elmotorcyklar på Stadsgårdens cykelbana är också lågt hängande frukt.

Pendlingen? Sega ben, men incidentfritt.

zodah

Aktiv medlem
Hade planer på Pelotonen men drabbades lite av latmask och ställde in. Cyklade runt lite planlöst istället, i regnet, och gjorde några ostrukturerade intervaller.
Nja, en medioker pendling på många sätt.

Stumpy

Aktiv medlem
Hängde regn i luften som mot slutet övergick i riktigt regn. Spolade av cykeln, torkade av kedjan, hängde upp kläderna på tork. Hoppas allt är redo för hemfärd efter arbetsdagen.

WSMC

Aktiv medlem
Underbar morgon med ljummet i luften och solen som försökte ta sig igenom dimbankarna.
Tråkigare på vägen hem. Låste fast cykeln vid en stolpe på trottoaren för att läska mig lite på en uteservering. När jag sitter där hör jag ett obehagligt ljud. Det är det en vit van som backar in för att parkera. Dock så är dennes högra hjulpar 2-3 dm uppe på trottoaren vilket gör att min hoj körs på. Bra samtal med föraren. Är hos cykelreparatören 15 min senare, som gjorde bedömningen att framgaffeln var sned och bortom räddning. Kostnadsbedömning ca5-7000 kr. To be continued...
Uppdatering:
Det visade sig att hela kalaset till slut skulle landa på 11 800 kr. Skickade in nödvändiga papper till motpartens försäkringsbolag och i dag satt pengarna på kontot.
Slutet gott allting gott!

staine

Aktiv medlem
VuvuÄltan togs för en gångs skull. Säkert 3 år sedan sist. Altsåååå - de har gjort så slätt så slätt man skulle kunna köra bil där? (Inte Lamborghini men)
Visst, det passar mig fint som är gammal asfaltkramare.
Men dagens ungdom då? De får hitta nya stigar. För detta var fjös.

zodah

Aktiv medlem
VuvuÄltan togs för en gångs skull. Säkert 3 år sedan sist. Altsåååå - de har gjort så slätt så slätt man skulle kunna köra bil där? (Inte Lamborghini men)
Visst, det passar mig fint som är gammal asfaltkramare.
Men dagens ungdom då? De får hitta nya stigar. För detta var fjös.
Själv cyklade jag runt Flaten, fina stigar och lite grusväg. Inte mkt lera.
Vilka stigar är VuVu Ältan?

Fänkålsulven

Aktiv medlem
Vädrade fincykeln på en morgonrunda med både start och mål på hemmakontoret. 50 nyanser av grått och lätt duggregn, men väldigt skönt ändå.

staine

Aktiv medlem
Själv cyklade jag runt Flaten, fina stigar och lite grusväg. Inte mkt lera.
Vilka stigar är VuVu Ältan?
Har inte du redan frågat det en gång? för sådär en 10 år sen ;)
Det ska ju föreställa sneddningen/genvägen Hellas-Skarpnäck eller till Flaten, typ där gamla macken låg förut. (finns div. stigar att ta)

zodah

Aktiv medlem
Har inte du redan frågat det en gång? för sådär en 10 år sen ;)
Det ska ju föreställa sneddningen/genvägen Hellas-Skarpnäck eller till Flaten, typ där gamla macken låg förut. (finns div. stigar att ta)
Ja. Det kan nog stämma haha:) men jag har blivit stigcyklist först i år. Cyklade där senast i tisdsgs.

Hammersmashed

Aktiv medlem
Tog en omväg söderut via Vu’Älta och in genom den stora människobyn med den gula bron i regnet imorse. Fick in några mil på kontot vilket alltid känns bra.

slaktarn

Medlem
Tänk på att ”bilarna” blir blinda när det är gråmörkt ute. Högersvängare, gubbar kärringar småtjejer med mobil eller hantverkare, alla lika kassa! Tat lugnt!

Jo tack, märkte det igår när jag kom på cykelbanan längs vägen och en bil (skulle svänga höger) kör upp precis framför mig så att mitt framhjul var ca 5 cm från hans passagerardörr (upphöjd cykelbana och det fanns lämna företrädes symboler på vägen innan cykelbanan). Fick iallafall en hälsning tillbaka.......!

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer